Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Waar staat in het Staatsblad dat cash nog 30-40 jaar zal bestaan, binnenkort alles zal veranderen en je bewegingsruimte zeer beperkt zal worden? Tien jaar geleden belde mijn bank al om te vragen waar sommige inkomsten vandaan kwamen. Maar ik zal het wel weer zoals zovelen niet goed doorhebben. Goed dat jullie het licht wel hebben gezien :rolleyes:
 
Waar staat in het Staatsblad dat cash nog 30-40 jaar zal bestaan, binnenkort alles zal veranderen en je bewegingsruimte zeer beperkt zal worden? Tien jaar geleden belde mijn bank al om te vragen waar sommige inkomsten vandaan kwamen. Maar ik zal het wel weer niet doorhebben :rolleyes:
nee je hebt het niet door.... , jongeren gebruiken nog amper cash zeker voor aankopen boven de 50 euro. ik kan me nog herinneren dat mijn vader een tv kocht van 4000 euro cash in 2010 zonder probleem , doe dit eens vandaag is de winkelier zogezegd wettelijk "verplicht" dit als verdachte transactie te melden. en u vind dit normaal? mensen worden dus al gedwongen met kaart te betalen, ook mijn vakantie job werd cash uitbetaald mijn nichten vandaag enkel via overschrijvingen. men maakt de jeugd is dus gewoon van zonder contant te leven en enkel via kaart, payconic betalingen te doen.... dus zal uiteindelijk cash verdwijnen zeker als de oudere generatie gestorven is.trouwens binnenkort zal je mogen opletten als je 2 of 3 auto's hebt en een groothuis met wat heb je dat ooit betaald meneer kan je alles bewijzen zelfs als je dat met geld van 20 - 30 jaar geleden betaald hebt https://www.demorgen.be/nieuws/fisc...at~bd665ae5/?referrer=https://www.google.com/
 
Waanzin, maar ik begin te begrijpen waarom je zo inzit met dat afbrokkelend bankgeheim....


Bekijk bijlage 72196
hahahahahaha waanzin wil je waanzin aub https://loonwijzer.nl/salaris/vipsalarissen/salarissen-financiele-wereld/christine-lagarde
Waanzin, maar ik begin te begrijpen waarom je zo inzit met dat afbrokkelend bankgeheim....


Bekijk bijlage 72196
ik maak mij geen zorgen hoor ,ben met alles in orde ik hoop dat de rest hier ook alles aangegeven heeft. :)
 
blijkbaar niet veel gewoon kom wat meer buiten
Oei, naar wildvreemden dit soort dingen roepen, not done.

Ik geloof dat sommigen hier vergeten dat het altijd helder moet zijn waar je geld vandaan komt.
Als jij 4000 cash betaalt met de opbrengst van je illegale wietplantage dan heb je een probleem.
Waar je je geld aan uitgeeft is aan jou. Maar die 4000 moet wel verklaarbaar zijn.
Dat heeft ook te maken met een criminaliserende samenleving. Waarin drugsgeld witgewassen wordt.
Zodat Peter R. De Vries en Derk Wiersum en vele anderen niet voor Jan Lul vermoord zijn door Marokkaanse drugsbendes. En omdat ome Henk graag alles cash afrekent, vanwege zijn wietplantage.

Maar die nuancering lees ik hier niet. Nogmaals: dat jij cash betaalt om naar de hoeren te gaan is jouw zaak. Maar die hoer heeft wel een probleem. Want die vangt inkomen, als zelfstandige.
Laten we zeggen 200 euro waar ze grof gezegd 80 euro ib over zou moeten betalen. Zodat ze 120 netto overhoudt.

Onverklaarbaar hoge cash uitgaven kunnen niet en konden nooit, omdat altijd duidelijk moet zijn waar je geld vandaan komt.
Daar een theorie aan ophangen dat de overheid totale controle over ons wil hebben is te ver gezocht.

Die tv van ooit van 4000 geloof ik wel, maar ik zou dus volgens deze theorie een nieuwe auto van 55.000 gewoon cash moeten kunnen afrekenen?
Met m'n 1100 briefjes van 50 ofzo? In de aanhanger.
En dan mag niemand weten waar dat geld vandaan komt? En als ze het wel willen weten betekent het dat de overheid ons leven totaal wil controleren?
Kortom: een beetje vergezocht, en een klassiek voorbeeld van conclusie B aan verhaal A plakken.

Maar goed, als jij het prima vindt dat ons land overgenomen wordt door Marokkaanse drugsbendes, dan heb ik niks gezegd.
 
Ik geloof dat sommigen hier vergeten dat het altijd helder moet zijn waar je geld vandaan komt.
Als jij 4000 cash betaalt met de opbrengst van je illegale wietplantage dan heb je een probleem.
Mwaah enige nuancering is wel op zijn plaats misschien , persoonlijk vind ik dat de overheid pas dan wat te maken heeft met mijn uitgavepatroon als er een redelijke verdenking is dat ik niet helemaal op een eerlijke manier aan mijn geld kom en niet andersom
Dit zou dan via een door een rechter of officier van Justitie goedgekeurd moeten worden
Ik zie mijn bankrekening namelijk precies hetzelfde als de geheime kluis die ik in mijn slaapkamer achter de spiegel heb laten inbouwen , daar heeft niemand wat mee te maken behalve ik
Verder voel ik mezelf naakt als ik zonder een gevulde portemonnee het huis verlaat en kan ik mijn uitgaven perfect koppelen aan de hoeveelheid cash die ik bij me heb, met een bankpas heb ik potentieel mijn hele "vermogen" bij me en geef ik al snel meer uit dan de bedoeling was , het overzicht is dan gewoon weg
Mijn telefoon is nog gewoon prepaid omdat ik vind dat het T mobile geen zak aangaat met wie ik allemaal bel , een spaarkaart of kortingkaart heb ik ook niet omdat ik vind dat het Albert Heijn geen reet aangaat wat ik eet of drink en hoewel het niet zo lijkt is een bank gewoon een bedrijf waarbij IK de klant ben en dus volgens het spreekwoord koning en niet andersom
 
Dat klopt ook helemaal, en dat zeg ik toch ook?
Het zal de overheid worst wezen met welke hoer jij je geld stukslaat. Om maar even on-forum te blijven.
Ik heb het dus ook niet over iemands uitgavenpatroon, maar over de inkomsten.

Als jij maandelijks cash 10000 op je rekening stort en niet kunt verklaren waar dat geld vandaan komt, heb je een probleem.
Waar je je geld vervolgens aan uitgeeft maakt niet uit.
 
Dat klopt ook helemaal, en dat zeg ik toch ook?
Het zal de overheid worst wezen met welke hoer jij je geld stukslaat. Om maar even on-forum te blijven.
Ik heb het dus ook niet over iemands uitgavenpatroon, maar over de inkomsten.

Als jij maandelijks cash 10000 op je rekening stort en niet kunt verklaren waar dat geld vandaan komt, heb je een probleem.
Waar je je geld vervolgens aan uitgeeft maakt niet uit.
Mijn punt is eigenlijk dat het de bank en in het verlengde daarvan de overheid geen bal aangaat waarvandaan ik die 10000 cash tover zolang ze geen redelijke verdenking hebben dat ik crimineel ben
Nu is dat bij 10000 per maand wel wat verdachter dan met een paar honderd misschien maar het gaat om het principe , het is een vorm van omgekeerde bewijslast in mijn ogen
 
Duidelijk, maar volgens dat principe laten we ons allemaal zwart uitbetalen en hebben lekker meer cash in de broekzak.
Het gaat de overheid aan hoeveel je verdient ivm. belastingen die je moet betalen. Of je schaft het hele belastingsysteem af en zegt: ieder voor zich en God voor ons allen. Dat kan ook.

Ik stel het wat cru omdat dat het systeem is waar je in terecht komt als niemand hoeft te verklaren waar zijn inkomsten vandaan komen.
Jij zegt: 10000 cash is wel heel veel, maar als je een paar miljoen per jaar aan inkomsten hebt is het peanuts.
Daar kun je geen beleid op voeren.

Wat ik bedoel is dat dit systeem al tig jaar geldt en hier de suggestie wordt gewekt dat dit allemaal van het grote boze WEF / overheidsgedrocht komt om ons allemaal onder de duim te houden en ons te vertellen waar we wel en geen geld aan mogen uitgeven.
In mijn ogen is dat een nogal doorgeslagen vorm van redeneren.
 
Wat ik bedoel is dat dit systeem al tig jaar geldt en hier de suggestie wordt gewekt dat dit allemaal van het grote boze WEF / overheidsgedrocht komt om ons allemaal onder de duim te houden en ons te vertellen waar we wel en geen geld aan mogen uitgeven.
In mijn ogen is dat een nogal doorgeslagen vorm van redeneren.
Oh dat suggereer ik helemaal niet , ik heb alleen nostalgische gevoelens naar toen ik op vrijdagmiddag nog een bruin loonzakje van mijn baas kreeg met een zootje vakantiebonnen er in en verse knisperige echte bankbiljetten in guldens
Als je dan op je Zundapp naar huis reed voelde je je rijk
 
Duidelijk, maar volgens dat principe laten we ons allemaal zwart uitbetalen en hebben lekker meer cash in de broekzak.
Het gaat de overheid aan hoeveel je verdient ivm. belastingen die je moet betalen. Of je schaft het hele belastingsysteem af en zegt: ieder voor zich en God voor ons allen. Dat kan ook.

Ik stel het wat cru omdat dat het systeem is waar je in terecht komt als niemand hoeft te verklaren waar zijn inkomsten vandaan komen.
Jij zegt: 10000 cash is wel heel veel, maar als je een paar miljoen per jaar aan inkomsten hebt is het peanuts.
Daar kun je geen beleid op voeren.

Wat ik bedoel is dat dit systeem al tig jaar geldt en hier de suggestie wordt gewekt dat dit allemaal van het grote boze WEF / overheidsgedrocht komt om ons allemaal onder de duim te houden en ons te vertellen waar we wel en geen geld aan mogen uitgeven.
In mijn ogen is dat een nogal doorgeslagen vorm van redeneren.
het gaat hier dus niet over hoeveel het gaat erover maar wanneer de overheid tussen moet komen!!!!!. bij witwassen is er steeds een criminele activiteit aan voorafgegaan en omdit te bestrijden is iedereen met cash plots verdachte nummer 1? bij mijn weten is geweld, moord, heling en oplichting nog steeds nummer 1 bij de overheid is nu blijkbaar iedereen verdacht? terwijl er nog genoeg oude knollen zijn met dikke flappen in hun huis thuis dit zijn dan volgens jou ook drugscriminelen???? de vergelijking die u maakt met Peter R de vriesen zijn linken met Riduan Tahgi met een imperium opgebouwd tot meer van 100 miljoen dat zal niet met cashstortingen van 5000 euro gebeurd zijn maar veel complexere structuren en zoals ome aad zegt dit is privé wat een mens doet met zijn verworven geld al haal hij het af om erin te zwemmen en daarna erweer op te zetten dat is zijn zaak niet de bank. vroeger maakte men in de bank een probleem vanaf 15000 daarna 10000 en nu al vanaf 3000 wat is het binnen 5 jaar? 100 euro? disproportioneel zit men regeltjes uit te vinden... voor wat?
 
Hoezo is iedereen verdacht? Als jij kunt aantonen waar je geld vandaan komt is er niks aan de hand.
Dat is geen verdachtmaking, maar je zaken gewoon op orde hebben.

En nog maar een keer; het gaat er niet om wat je met je verworven geld doet, dat is inderdaad privé.
Het gaat erom hoe je het verworven hebt.
Als jij 10x per maand naar de hoeren wil, ga je lekker naar de hoeren. Niemand die daar moeilijk over doet.
 
Mwaah enige nuancering is wel op zijn plaats misschien , persoonlijk vind ik dat de overheid pas dan wat te maken heeft met mijn uitgavepatroon als er een redelijke verdenking is dat ik niet helemaal op een eerlijke manier aan mijn geld kom en niet andersom
Laten we hopen dat we China niet kopiëren; wonen in een wijk waarbij het meteen opvalt als je uitgaven doet die niet in je bestedingspatroon passen.
 
Mijn telefoon is nog gewoon prepaid omdat ik vind dat het T mobile geen zak aangaat met wie ik allemaal bel , een spaarkaart of kortingkaart heb ik ook niet omdat ik vind dat het Albert Heijn geen reet aangaat wat ik eet of drink
Ongetwijfeld de achterliggende reden dat je geen zegeltjes meer krijgt, maar een app moet gebruiken. Wat met de Bonuskaart niet lukte, is nu met een omweg toch gelukt: meekijken met het uitgavenpatroon en interessegebied van de klant.
 
hoewel het niet zo lijkt is een bank gewoon een bedrijf waarbij IK de klant ben en dus volgens het spreekwoord koning en niet andersom
Dat zou niet alleen voor de bank moeten gelden, maar voor elk bedrijf, maar het lijkt nu meer af te stevenen op zoiets als: "op onze manier en anders heb je pech."
Een aanbieder die echt klantvriendelijk is, geeft je een mogelijkheid tot betalen die jou uitkomt.
Conrad is er daar eentje van, daar krijg je een factuur of je kunt betalen door middel van een eenmalige machtiging, naast andere veelvoorkomende opties.
 
bij de overheid is nu blijkbaar iedereen verdacht?
De overheid stelt zich op het standpunt dat ze iedere burger op voorhand wantrouwt. Denk maar eens aan de papierwinkel die je moet invullen om medische hulpmiddelen te verkrijgen.
Alsof mensen daar stelselmatig misbruik van maken.
De kosten die gepaard gaan met die controlerende taak, daar praten we maar niet over...
 
Hoezo is iedereen verdacht? Als jij kunt aantonen waar je geld vandaan komt is er niks aan de hand.
Dat is geen verdachtmaking, maar je zaken gewoon op orde hebben.
Zou jij het leuk vinden je iedere keer te moeten verantwoorden als je 100 euro of hoger uitgeeft waar het geld vandaan komt. Want daar gaat het dan naartoe.
 
Zou jij het leuk vinden je iedere keer te moeten verantwoorden als je 100 euro of hoger uitgeeft waar het geld vandaan komt. Want daar gaat het dan naartoe.
Nee, het gaat (ik zeg dit nu voor de 5e keer geloof ik) NIET om wat je uitgeeft, maar om je inkomen. Het geld dat je met werken hebt verdiend, of giften van de familie, of drugsverkoop, of zwart bijklussen.

Als jij per maand 5000 euro naar de hoeren brengt hoef je daar geen verantwoording voor af te leggen. Dat je je geld dan in een zwart gat dumpt moet je geheel en lekker zelf weten.
Of je wordt er intens gelukkig van, dat kan ook.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan