Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Voor mij is dat niet direct van belang, maar ik hoorde van iemand die voor het uitreiken van prijzen voor een wedstrijd een hoeveelheid briefjes van vijf nodig had, dat het maar op één affectieve manier mogelijk was om daar snel aan te komen.
Kijk eens op geldmaat.nl, ga naar "vind automaat in de buurt" en dan op locatiewijzer. Daarna kun je filteren, klik op "biljetten opnemen" en daarna op "5 euro biljetten". Let wel, dit is nog geen garantie, ik heb er een gezocht bij mij in de buurt en die gaf er geen toen ik er kwam, dus dan heb je gewoon pech dat ze op zijn, denk ik.
 
Kijk eens op geldmaat.nl, ga naar "vind automaat in de buurt" en dan op locatiewijzer. Daarna kun je filteren, klik op "biljetten opnemen" en daarna op "5 euro biljetten". Let wel, dit is nog geen garantie, ik heb er een gezocht bij mij in de buurt en die gaf er geen toen ik er kwam, dus dan heb je gewoon pech dat ze op zijn, denk ik.
Klopt dit is mogelijk met die briefjes van 5 euro
 
Kijk eens op geldmaat.nl, ga naar "vind automaat in de buurt" en dan op locatiewijzer. Daarna kun je filteren, klik op "biljetten opnemen" en daarna op "5 euro biljetten". Let wel, dit is nog geen garantie, ik heb er een gezocht bij mij in de buurt en die gaf er geen toen ik er kwam, dus dan heb je gewoon pech dat ze op zijn, denk ik.
Dan is de kortste weg toch naar een bankfiliaal gaan. Tenzij je erg veel vrije tijd hebt...
 
Woensdag waren mijn zus, haar man en haar zoon bij mijn vader op bezoek, ik was er ook. We hebben over veel dingen gepraat. Ze waren er op een zeker moment over bezig dat er steeds minder geldautomaten zijn, uittreksels niet meer op papier verkrijgbaar zijn, enz. Ik zei toen eens dat ik zoveel mogelijk cash blijf betalen, omdat ik niet wil dat het verdwijnt. "Maar het zál verdwijnen." zei mijn oude moraalridder eens. Dat zeiden ze 25 jaar geleden, toen elektronisch betalen steeds meer opgang maakte, ook al. Ik legde uit dat ik cash betaal omdat alles wat je elektronisch doet, sporen nalaat, en anderen niet allemaal moeten weten wat ik koop. De anderen begrepen het niet. "Gebruik jij zwart geld of zo?" vroeg mijn ouwe eens. "Ze mogen weten wat ik eet." ging hij verder.

Wellicht begrijpen ze niet dat ik een mens ben, en een mens leeft niet van brood alléén. Geen van allen aan de koffietafel heeft ooit met mij gepraat over intimiteit, laat staan prostitutie. :oops: Ze horen wel de klok luiden, maar hebben geen flauw idee waar de klepel hangt...
 
Ik legde uit dat ik cash betaal omdat alles wat je elektronisch doet, sporen nalaat, en anderen niet allemaal moeten weten wat ik koop. De anderen begrepen het niet. "Gebruik jij zwart geld of zo?" vroeg mijn ouwe eens. "Ze mogen weten wat ik eet." ging hij verder.
Privacy is net zoals met andere zaken; je weet pas wat het is, als je het niet meer hebt.
Mensen die roepen dat ze niets te verbergen hebben, moet je vragen of er een camera in hun badkamer geïnstalleerd mag worden.
 
"Ze mogen weten wat ik eet." ging hij verder.
Zo ongeveer tot het moment dat men de klimaatimpact gaat bepalen op basis van wat je eet. Of de gezondheidsimpact. Of iets anders wat als "wenselijk" wordt beschouwd. (witwassen opsporen door alle transacties boven de 100 euro in een grote database te gooien, bijvoorbeeld).

Als je wilt kijken hoe dat werkt, moet je naar China gaan. Daar hebben ze een dergelijk systeem (met andere parameters weliswaar) daadwerkelijk ingevoerd. Niet meer kunnen reizen omdat je social score te laag is... ga dat maar eens uitleggen aan je werkgever.
 
Zo ongeveer tot het moment dat men de klimaatimpact gaat bepalen op basis van wat je eet. Of de gezondheidsimpact. Of iets anders wat als "wenselijk" wordt beschouwd. (witwassen opsporen door alle transacties boven de 100 euro in een grote database te gooien, bijvoorbeeld).

Als je wilt kijken hoe dat werkt, moet je naar China gaan. Daar hebben ze een dergelijk systeem (met andere parameters weliswaar) daadwerkelijk ingevoerd. Niet meer kunnen reizen omdat je social score te laag is... ga dat maar eens uitleggen aan je werkgever.
Dichter bij huis is het (met beduidend minder techniek) ook een kleine 45 jaar geprobeerd. Dat "experiment" heette DDR en bleek achteraf ook niet zo'n succes te zijn.

Echter, de coronatijd heeft ons wel duidelijk gemaakt dat we best veel mensen in ons midden hebben die prima zouden gedijen in zo'n maatschappij en de taak van VOPO waarschijnlijk met verve zouden uitvoeren.
 
Dichter bij huis is het (met beduidend minder techniek) ook een kleine 45 jaar geprobeerd. Dat "experiment" heette DDR en bleek achteraf ook niet zo'n succes te zijn.

Echter, de coronatijd heeft ons wel duidelijk gemaakt dat we best veel mensen in ons midden hebben die prima zouden gedijen in zo'n maatschappij en de taak van VOPO waarschijnlijk met verve zouden uitvoeren.
De DDR is heel lang heel succesvol geweest in het op grote schaal bespioneren van de eigen burgers. Pas toen de bescherming van grote broer wegviel was het rap klaar met dat regime.

Dat tweede kan ik helaas alleen maar met je eens zijn.
 
Zo ongeveer tot het moment dat men de klimaatimpact gaat bepalen op basis van wat je eet. Of de gezondheidsimpact. Of iets anders wat als "wenselijk" wordt beschouwd. (witwassen opsporen door alle transacties boven de 100 euro in een grote database te gooien, bijvoorbeeld).
Vandaar dat ik onderstaand filmpje al eens eerder hier deelde.
Zoek de parallellen met de samenleving of hoe ver we er nog vanaf zitten..

 
De DDR is heel lang heel succesvol geweest in het op grote schaal bespioneren van de eigen burgers. Pas toen de bescherming van grote broer wegviel was het rap klaar met dat regime.

Dat tweede kan ik helaas alleen maar met je eens zijn.
Laat ik mijn eerste opmerking dan van een stukje nuance voorzien. Ik weet, nuance is voor mij bijzonder ongebruikelijk maar ik ga ik er ook geen gewoonte van maken…..

DDR is inderdaad succesvol geweest, maar niet bepaald voor de burgers. Ik bedoelde het een beetje Vanuit het gezichtsveld van de Trabant rijder die eigenlijk 0.0 vrijheid kende terwijl ze 1000 km verderop alles konden doen wat god verboden heeft.

Overigens denk ik dat er ook mensen zijn die met weemoed aan die tijd terugdenken.Ik zag gisteren een teaser van een programma over influencers op een onbewoond eiland en kreeg toen het gevoel dat het best prettig zou zijn ergens te wonen waar TV door de overheid wordt gereguleerd en je niet meer met dit soort westerse shit Zit opgescheept.
 
Afgaande op de signalen van de maatschappij gaat het nog heel lang duren voordat iedereen een stekkerauto rijdt.
Ik heb die van mij net weer aan de wilgen gehangen. En rij inmiddels gewoon weer benzine. Ik was uiteraard bijzonder begaan met het klimaat maar nu de bijtelling gewoon bijna de volle mep is ga ik niet meer in zo'n EV ding rijden totdat het me verplicht wordt.

Want ondanks al die Tesla fanboys met hun lovende teksten is Electrisch rijden gewoon kut. Helemaal als je veel buiten Nederland bent
 
Ik heb die van mij net weer aan de wilgen gehangen. En rij inmiddels gewoon weer benzine. Ik was uiteraard bijzonder begaan met het klimaat maar nu de bijtelling gewoon bijna de volle mep is ga ik niet meer in zo'n EV ding rijden totdat het me verplicht wordt.

Want ondanks al die Tesla fanboys met hun lovende teksten is Electrisch rijden gewoon kut. Helemaal als je veel buiten Nederland bent
Ik rijd ook nog steeds benzine en aarzel om ooit elektrisch te gaan rijden, vooral vanwege praktische bezwaren (opladen midden in de stad, rijbereik etc). Nu las ik vandaag een artikel dat een EV na bijvoorbeeld 100.000 km een behoorlijk aandeel van de actieradius verliest. Daar zit toch ook niemand op te wachten? Zeker niet als je hem ooit nog eens tweedehands wilt verkopen.
 
Op een ander forum lees ik exact dezelfde argumenten waar het gaat om het onaantrekkelijke van een stekkerwagen.
Ik heb wel eens een Tesla met Italiaans kenteken zien rijden in ons land en dat is vast een uitdaging geweest voor de bestuurder.
Ander nadeel van elektrisch rijden: probeer maar eens een pomp te vinden waar je het laden contant kan afrekenen.
 
Ik rijd ook nog steeds benzine en aarzel om ooit elektrisch te gaan rijden, vooral vanwege praktische bezwaren (opladen midden in de stad, rijbereik etc). Nu las ik vandaag een artikel dat een EV na bijvoorbeeld 100.000 km een behoorlijk aandeel van de actieradius verliest. Daar zit toch ook niemand op te wachten? Zeker niet als je hem ooit nog eens tweedehands wilt verkopen.
Ik heb 4 jaar in zo'n kreng gereden en ondanks alle meldingen gewoon de accu dagelijks tot 100 procent gevuld. "Slecht voor de levensduur" maar dat zal me mijn reet roesten want na 4 jaar gaat hij weer weg. En ja, de accu was bij 140.000 een stuk minder.

aangezien alle EV's van een paar jaar oud voormalig leaseauto's zijn mag je er gevoeglijk vanuit gaan dat dit dezelfde behandeling hebben gehad als mijn auto. Ik zou nooit een tweedehands EV kopen op dit moment, als je accu stuk is ben je een godsvermogen kwijt. Lekker duurzaam allemaal.
 
Privacy is net zoals met andere zaken; je weet pas wat het is, als je het niet meer hebt.
Mensen die roepen dat ze niets te verbergen hebben, moet je vragen of er een camera in hun badkamer geïnstalleerd mag worden.

Je verwoordt het beter dan ik het kon! (y) Ik stond ook mijn hele leven nooit stil bij alle vrijheden die we hebben, tot ze gingen bepalen wanneer en waarom je op straat mocht komen, je deur kwamen inrammen als je enkele vrienden thuis uitnodigde, ons verplichtten overal verstikkende doeken om ons gezicht te spannen, bepaalden hoeveel vrienden we mochten hebben,... :eek: Het heeft ons geleerd hoe verregaand ze kunnen ingrijpen in ons persoonlijke leven. :oops:

Laat cash geld nog maar lang bestaan!
 
Covid heeft geleerd dat ze onze vrijheden heel snel kunnen afpakken. In Nederland is de overheid er echt niet om de burgers te dienen. Meer om het de burgers moeilijk te maken en ze als melkkoe te laten fungeren.
Aan de andere kant hebben ze de teugels wel weer snel laten vieren zodra de situatie het toeliet, vindt u niet?
 
Is dat intussen niet van de baan?

Nee, die hebben ze er een jaar later vlak voor de 1ste kamer herkozen zou worden nog even heel sneaky last second doorheen gejast.

En dan mogen we onze handen nog dicht knijpen dat de stilzwijgende maar juridisch bindende machtsoverdracht aan de WHO kennelijk is afgewezen, anders waren we vanaf volgend jaar aan de goden (Big farma) overgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Tesla heeft een uitstekend laadnetwerk.
Als voormalig tesla bestuurder kan ik dat beamen.

Net als ik kan beamen dat dat laadnetwerk in veel gebieden totaal afwezig is en je buiten de snelwegen in zuid Europa aan de goden bent overgeleverd.

Dat, plus het feit dat Tesla ondanks de naam en alle praatjes kwalitatief echt een inferieur wanproduct maakt. Het heeft niets met een auto in de klassieke zin van het woord te maken, de auto is gebouwd om Weer weg te gooien zodra de accu op is. Duurzaam mijn reet.
Aan de andere kant hebben ze de teugels wel weer snel laten vieren zodra de situatie het toeliet, vindt u niet?
Nee
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan