Billetjes-for-Breakfast
Wandelaar
Hoi, ben niet zeker of dit het juiste subforum is, maar dit leek me de meest logische plek.
Hoe houden jullie je uitgaven aan deze hobby verborgen? Het is niet zo dat mijn vrouw of accountant zomaar in mijn bankrekening gaat zitten wroeten, maar ik worstel toch een beetje met de obscuriteit.
De volgende opties heb ik geprobeerd, maar nergens 100% tevreden mee. Zeker nu ik mij ook in het high class segment ben gaan begeven en tussen de 500 en 1000 uitgeef aan een ervaring. Die bedragen vallen wel op.
Hoe houden jullie je uitgaven aan deze hobby verborgen? Het is niet zo dat mijn vrouw of accountant zomaar in mijn bankrekening gaat zitten wroeten, maar ik worstel toch een beetje met de obscuriteit.
De volgende opties heb ik geprobeerd, maar nergens 100% tevreden mee. Zeker nu ik mij ook in het high class segment ben gaan begeven en tussen de 500 en 1000 uitgeef aan een ervaring. Die bedragen vallen wel op.
- Cash - ik doe bijna niks in cash, dus ineens 500eu pinnen valt op. Ik zou gespreid kunnen pinnen, maar dat is wel een gedoe.
- Creditcard - op de lopende rekening staat dan alleen een totaalbedrag per afschrift en geen transactie details, maar het blijft een opvallend hoog bedrag. Meest logische verklaring is dan dat er "meerdere abonnementen voor software zijn afgeschreven" oid
- Prive rekening - lijkt me een no go, je weet nooit wat er op de transactie staat. Maar toch wel eens gedaan via Tikkie of bij een massagesalon. Naïef?
- Zakelijke rekening en een factuur voor "coachingtraject" - deze lijkt tot nu toe de meest waterdichte. Als er geen aanleiding is, gaat niemand in de boekhouding zitten pluizen op KvK nummer niveau, zolang de factuur er normaal uitziet.
- PayPal - is eigenlijk in de praktijk vrijwel nergens een optie.