Heb ik een risico gelopen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenny Kakken

Wandelaar
41
21/03/22
45
4
Ik doe altijd alles veilig. Maar gisteren was ik bij een dvp die me aftrok en toen plots ongevraagd op mij eikel spuwde, om haar speeksel dan als glijmiddel te gebruiken. Weten jullie wat het risico zou kunnen zijn dat ik op deze manier een SOA heb opgelopen? Op het internet lees ik de meest uiteenlopende dingen hierover...

Stel dat ik me zou moeten laten testen, wat is in België de makkelijkste manier om dat te doen? En hoe lang wacht ik hier best mee?

Ik vroeg me ook af hoe een SOA-test eigenlijk verloopt. Als ik dit bij mijn huisarts zou laten doen, neemt die dan gewoon een bloedstaal/urinestaal of onderzoekt die dan ook je penis en aars? Anders ga ik wel bij iemand die ik niet ken.
 
De kans dat je iets hebt opgelopen lijkt me heel erg klein, tenzij je wondjes aan je eikel had.

De kans op HIV/AIDS mag je wel uitsluiten. Dat wordt overgedragen door bloed.

Maar als je zekerheid wil, dan ga je na een paar weken gewoon even langs je huisarts. Bloedafname en urinestaal, meer is dat gebruikelijk niet.
 
Spugen op de penis brengt geen risico op hiv of syfilis met zich mee, en het risico op chlamydia en gonorroe is heel erg klein. Je hoeft je hierover dus geen zorgen te maken. Als je toch bezorgd bent, is het mogelijk om je (minstens) twee weken na het contact met de sekswerker te laten testen op chlamydia en gonorroe.

Het is belangrijk om te weten dat er geen volledig veilige seks bestaat, maar het gebruik van condooms maakt seks wel veel veiliger. Contact met speeksel hoort er gewoon bij en is weinig risicovol. Als je toch erg bezorgd bent over soa's, dan is het bezoeken van sekswerkers misschien niet handig. Ik moet ook noemen dat sekswerkers over het algemeen minder vaak soa's hebben dan de algemene bevolking, doordat de meesten zich elke drie maanden laten testen. Jongeren tot 25 jaar hebben bijvoorbeeld twee keer zo vaak soa's als sekswerkers.
 
Ik doe altijd alles veilig. Maar gisteren was ik bij een dvp die me aftrok en toen plots ongevraagd op mij eikel spuwde, om haar speeksel dan als glijmiddel te gebruiken. Weten jullie wat het risico zou kunnen zijn dat ik op deze manier een SOA heb opgelopen? Op het internet lees ik de meest uiteenlopende dingen hierover...

Stel dat ik me zou moeten laten testen, wat is in België de makkelijkste manier om dat te doen? En hoe lang wacht ik hier best mee?

Ik vroeg me ook af hoe een SOA-test eigenlijk verloopt. Als ik dit bij mijn huisarts zou laten doen, neemt die dan gewoon een bloedstaal/urinestaal of onderzoekt die dan ook je penis en aars? Anders ga ik wel bij iemand die ik niet ken.
Rustig maar laat me altijd zonder pijpen gaat tot nu toe altijd goed (afkloppen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan