Dat doe ik nog steeds kerel, 1.5 of 2 uur.
En ik wandel nog steeds de ene week 2x of 3x en dan een weekje niet. Soms weer een paar weken niet, dan weer wekelijks...depends on het aanbod naar mijn smaak en m'n eigen werklocatie/vakanties/persoonlijke uitjes.
En dan is dat niet 600-700 euro voor 2 uurtjes hoor.
350 heb ik nog nooit per uur neergelegd, 300 wel eens.
Dus nee, minder ga ik niet. Korter al helemaal niet. Dat doe ík dus niet, bezoekjes <60 min.
Legitime vragen? Sure.
Al enkele jaren hetzelfde gezeik met telkens dezelfde inhoud in vele, vele topics? Ja...dat ook.
Ok, als het kan, kan het.
Maar nooit dat je denkt: Jezus, 2000€ aan wandelen uitgegeven deze maand?!
Ik bedoel: Als het niet ten koste van je kids gaat en je geen relatie ambities meer hebt, begrijp ik het enigszins, maar het blijft heel veel geld.
Je gaat wel eens niet en als 15K per jaar er makkelijk af kan, moet je het doen, maar ik wandel liever dan dat ik zeur over prijsverhogingen, maar iedere keer als ik denk: Ok 200 ipv 150, zijn ze met hun tarieven alwéér doorgeschoven.
Dan wandel je toch niet meer, ik snap je hele punt niet. De prijs is de prijs.
Jij bent de baas over je eigen portemonnee, niemand dwingt je te wandelen en een hoge prijs te betalen, daar ben je zelf bij.
Het is toch logisch dat iemand die graag wandelde en daar zo'n 500€ per maand aan besteedde voor 3 a 4 bezoekjes, enorm baalt dat dat opeens helemaal niet meer mogelijk is?!
Zou me 'n ziele - poot vinden om 300 voor 'n uurtje te dokken.
En dan ook nog op commando klaarkomen.
Zeker.
Ik realiseer dat 300€ per uur ook een heel onsympathieke kant in me naar boven brengt.
We weten allemaal dat sommige dames niet geweldig zijn qua looks/service/gedrag.
Voor 100 euro loop je weg en denk je: Ok, whatever.
Voor 300€ zou ik niet voor mezelf instaan.
Dan moét er deels terug betaald worden en zo steek ik eigenlijk helemaal niet in elkaar.
Maar dat is toch niet logisch denken. Je gaat bij een afname van klanten toch niet verder verhogen, zo komen er nog minder klanten en gaat je omzet verder omlaag. Hebzucht maakt deze markt helemaal kapot.
Ik ben bang dat het toch echt zo werkt.
Deze zeer snelle verhogingen is geen normale marktwerking meer.
Het voelt als wanhoop.
Ik zie ook steeds vaker dames arriveren en na 4 dagen al weer vertrekken.
Ze hebben hier hoge kosten en als er dan niemand komt en ze hun uur tarief verhogen in de hoop rond te komen....zo werkt het niet.
Ik zie me zelf al briefjes neertellen 48 biljetten van 50 . Daar krijg je echt een slappe van.
Nou, je maakt een grapje, maar zo werkt het letterlijk voor mij.
Heb wel eens gehad dat ik niet goed meer functioneerde omdat het hoge bedrag toch te veel door mijn hoofd bleef gaan.
Het moet dan een top date zijn!
Ik heb liever wat meer speling.
2 of 3 briefjes van 50 snapt mijn brein.
4, 5 of meer vijftigjes in 1x voor een bezoekje maakt me bozig.