HIV in Nederland

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dag allemaal

Recentelijk weer een controle gehad op alle waardes in het bloed.
Volgens de arts is alles netjes, nu 6 maanden NN dus het virus wordt goed onder controle gehouden.
De waardes van nieren, weerstand ,etc zijn als van iemand die geen hiv heeft. Kan hier dus normaal oud mee worden.
Volgend controle voorjaar 2024.
Super goed nieuws. Gefeliciteerd.
Hopelijk blijft het virus stabiel, en kun je "normaal" leven. 👍🏻
 
Ik vind 20% ook schrikbarend hoog.. hopelijk niet berust op waarheid.

Ik vind het ook schrikbarend hoog. Niet zo dat je op je twee oren kunt slapen met de opmerking "Ach, 4 van de 5 hebben het dan niet".

Het enige voordeel is dat de meeste mensen in Nederland wel weten dat ze hiv hebben en pillen slikken. Iemand die via medicatie het onder controle heeft is veiliger dan iemand van wie de status onbekend is.

Gelukkig moet ik niks hebben van shemales.
 
Operario et al, 2018, "Sex Work and HIV Status Among Transgender Women" (ff googlen, ik kan de link op mobiel niet makkelijk delen):

"We identified 25 studies among 6405 participants recruited
from 14 countries. Overall crude HIV prevalence was 27.3% in
TFSWs, 14.7% in transgender women not engaging in sex work,
15.1% in male sex workers, and 4.5% in female sex workers."

Stutterheim et al, "The worldwide burden of HIV in transgender individuals: An updated systematic review and meta-analysis":

"Based on 98 studies, overall standardized HIV prevalence over the course of the epidemic, based on weights from each country by year, was 19.9% (95% CI 14.7% - 25.1%) for trans feminine individuals (n = 48,604) and 2.56% (95% CI 0.0% - 5.9%) for trans masculine individuals (n = 6460)." ... "Prevalence varied by geographic region (13.5% - 29.9%) and sampling method (5.4% - 37.8%). "

Veel van de trans sekswerkers hier komen uit het buitenland en werken hier maar delen van het jaar, dus dat "prevalence varied by geographic region" zou ik maar niet teveel vertrouwen in hebben. En de therapietrouw bij doorgesnoven types ook niet...
 
Veel van de trans sekswerkers hier komen uit het buitenland en werken hier maar delen van het jaar, dus dat "prevalence varied by geographic region" zou ik maar niet teveel vertrouwen in hebben.
Deze groep is inderdaad een groter risico. Buitenlandse sekswerkers laten zich ook niet altijd controleren of behandelen, omdat ze niet onder het Nederlandse zorgsysteem vallen of de mogelijkhedenin Nederland goed kennen.
 
Operario et al, 2018, "Sex Work and HIV Status Among Transgender Women" (ff googlen, ik kan de link op mobiel niet makkelijk delen):
(2008, niet 2018)

Stutterheim et al, "The worldwide burden of HIV in transgender individuals: An updated systematic review and meta-analysis":
 
Deze groep is inderdaad een groter risico. Buitenlandse sekswerkers laten zich ook niet altijd controleren of behandelen, omdat ze niet onder het Nederlandse zorgsysteem vallen of de mogelijkhedenin Nederland goed kennen.
Het is inderdaad al vrij lang bekend, dat onder de buitenlandse transgender sexwerkers een vrij groot gedeelte HIV positief is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan