In welk land kan je het beste je oude dag doorbrengen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

pnetratie

Stamgast
Forumpionier
679
05/07/21
1.261
3
NAV een discussie in een ander draadje:

Waar denk je dat je het beste je oude dag kan doorbrengen?

Denk hier natuurlijk vooral aan het wandelhobby, maar ook zaken zoals kosten, rechtszekerheid, gezondheidszorg, enz.

Natuurlijk zijn wandelaars die al met een cocktail bij hun pool in warme landen zitten - en door 10 mooie lokale DVP's continu lastig worden gevallen - van harte uitgenodigd om te reageren.
 
Ik zal zelf even beginnen.

Voor mij is het Frankrijk. Eten, mensen, weer, cultuur, taal - allemaal prima. Ook binnen de EU, dus in principe geen problemen met oudedagsvoorzieningen, gezondheidszorg en ga zo maar door.

Ik heb er al een huis gekocht en ben er zo vaak mogelijk.

Alleen wandelen - nee, niet in la douce France.
 
Thailand natuurlijk! Leven is er goedkoop du smet een simpel pensioentje/AOW kom je een heeeeel eind. En genoeg ruimte voor de hobby
Maar als falang kun je er niets zelf kopen. Dus je zal moeten huren, en ik heb begrepen dat dit niet goedkoop is. Rechtszekerheid is zeker een onderwerp (lees: corruptie).
En hoe zit dit met je AOW en het GAK buiten de EU?

Wat wandelen betreft heb je zeker gelijk.
 
Maar als falang kun je er niets zelf kopen. Dus je zal moeten huren, en ik heb begrepen dat dit niet goedkoop is. Rechtszekerheid is zeker een onderwerp (lees: corruptie).
En hoe zit dit met je AOW en het GAK buiten de EU?

Wat wandelen betreft heb je zeker gelijk.
onzin. Je kan geen LAND kopen. Maar wel lease op land doen. OF gewoon een condo kopen...
 
Op dit moment leef ik in Nederland regio Utrecht, Roemenië regio Bucharest/Satu Mare en Spanje Marbella! Denk ik toch dat mijn voorkeur uitgaat naar Noorwegen, zo mooi en relaxed daar, tja soms wat koud 😂
 
NAV een discussie in een ander draadje:

Waar denk je dat je het beste je oude dag kan doorbrengen?

Denk hier natuurlijk vooral aan het wandelhobby, maar ook zaken zoals kosten, rechtszekerheid, gezondheidszorg, enz.

Natuurlijk zijn wandelaars die al met een cocktail bij hun pool in warme landen zitten - en door 10 mooie lokale DVP's continu lastig worden gevallen - van harte uitgenodigd om te reageren.
Rechtszekerheid en gezondheidszorg, ik heb zo m'n vermoedens. Maar ben over de hele wereld geweest en je kunt nergens zo schoon, veilig en goedkoop naar de dames als in NL!
 
Stabiliteit en veiligheid zouden voor mij belangrijker dan dan klimaat of lage belastingen. Brazilie bijvoorbeeld is een erg mooi land. Maar helaas bestuurd door een psychopaat en met extreem veel misdaad. Denk ook aan de vele ontvoeringen.

Thai spreken slecht Engels, en je hebt er veel tropische ziektes. De enorme corruptie in de derde wereld kan een probleem worden. Vroeg of laat krijg je er mee te maken. Een corrupte rechter, corrupte omkoopbare politie. Lees de verhalen over Bali. Lijkt een paradijs maar er zijn ook gewapende bendes die hun gang gaan terwijl de lokale overheid / politie de andere kant op kijkt.

En Thaise DVP's bezoeken kun je in Nederland ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan