Algemeen Indonesië, Bali

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Die 30 dagen "extension" is geen "visarun", maar kan je in Indonesië zelf (elektronisch) aanvragen.

Dan heb je dus 30 + 30 dagen, zonder het land te moeten verlaten.

Voor "elderly tourists" kan je je visum laten omzetten naar een "limited stay permit" van maximum 90 dagen. Ook dat kan in Indonesië gebeuren, al moet je daarvoor wel fysiek naar een immigratiekantoor gaan.

Meer info vind je in de FAQ op https://izintinggal-online.imigrasi.go.id/
 
Wandelen is een dure hobby. Dat maakt dat een vakantie minder snel bij elkaar gespaard is ;)
Als je twee weken naar Bali gaat en 100 euro per nacht voor een dame betaalt dan ben je voor circa 30 shots (ik reken zuinig) 1400 euro kwijt. In Nederland kost dat al gauw minimaal 3.000 euro als je het niet te gek maakt en de dame niet langer dan nodig is boekt. Voor die 1600 euro kun je een ticket kopen. Eten moet je hier ook en is daar veel goedkoper. Het is even de vraag of je daarna in Nederland zolang zonder kunt.
 
Jaren geleden (2004?) met een groepsreis op Bali geweest. Yulia Beach Inn (Kuta), vlak bij het strand.
Als je in je eentje of met alleen mannen de straat op ging was het continu "Transport?", "Massage?", "Young girls?", "No? Young boys?" Vriend van me deed een duo massage met zijn vrouw en toch werd doorleuk gevraagd of hij "happy end" wilde.
Er was eerder dat jaar een aanslag gepleegd, de Australische toeristen bleven weg en de overige werden bij alle toeristische attracties belaagd.
Zijn ze nu nog zo opdringerig?

Later ook nog aan de noordkant van Bali geweest, waren we op 2 andere Nederlanders na, de enige gasten. Stuk relaxter daar. Lekker snorkelen zonder lastig gevallen te worden door verkopers en masseurs.

Als ik dit allemaal zo lees, dan zou ik best nog wel eens terug willen nu ik ongebonden ben.
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden (2004?) met een groepsreis op Bali geweest. Yulia Beach Inn (Kuta), vlak bij het strand.
Als je in je eentje of met alleen mannen de straat op ging was het continu "Transport?", "Massage?", "Young girls?", "No? Young boys?" Vriend van me deed een duo massage met zijn vrouw en toch werd doorleuk gevraagd of hij "happy end" wilde.
Er was eerder dat jaar een aanslag gepleegd, de Australische toeristen bleven weg en de overige werden bij alle toeristische attracties belaagd.
Zijn ze nu nog zo opdringerig?

Later ook nog aan de noordkant van Bali geweest, waren we op 2 andere Nederlanders na, de enige gasten. Stuk relaxter daar. Lekker snorkelen zonder lastig gevallen te worden door verkopers en masseurs.

Als ik dit allemaal zo lees, dan zou ik best nog wel eens terug willen nu ik ongebonden ben.
Ik ben net terug.

Dat opdringerige is er nog steeds, ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik blij was dat mijn vakantie er op zat 😂

Je bent daar niets meer dan een wandelende portomonee, waar je ook loopt: je wordt overal lastig gevallen en aangesproken voor allerlei soorten dingen. Vreselijk.
 
Ik ben net terug.

Dat opdringerige is er nog steeds, ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik blij was dat mijn vakantie er op zat 😂

Je bent daar niets meer dan een wandelende portomonee, waar je ook loopt: je wordt overal lastig gevallen en aangesproken voor allerlei soorten dingen. Vreselijk.
Tsja... Eerst en vooral wegblijven uit Kuta zou ik zeggen!
En... verder... als je daar woont of bijv. wat vaker komt... en een beetje van de taal kent... lukt het al veel beter hoor! En... niet overal op reageren! Kijk gewoon straal door ze heen! Vinden ze wel een ander om lastig te vallen!

Maar als je overduidelijk een 'tourist' (Toris) bent dan ben je idd 'fair game'!
 
En... als je de Indonesiërs wat beter leert kennen... heel leuke, vriendelijke mensen hoor!

Maar... toegegeven... Azië kan héél druk zijn! haha!
 
De tip om een paar woorden in de eigen taal te gebruiken ken ik uit meerdere landen. In Tunesië en Egypte zeg je lā (nee) en dan met een gebaar erbij van "kappen". Op Bali heb ik maar een zonnebril met spiegelende glazen opgezet zodat ze niet kunnen zien of je ze aankijkt. Tidak werkt daar niet altijd.
Java was nog erger, drommen verkopers op de terugweg van de Borobudur (of was het nu de Prambanan) die je bleven achtervolgen tot aan de parkeerplaats.
 
drommen verkopers (...)) die je bleven achtervolgen tot aan de parkeerplaats
Dat had ik een paar jaar geleden ook op Bali bij een bezoek aan een grote tempel in de buurt van de Agung vulkaan. Ik werd daar aangesproken in heel behoorlijk Nederlands door een jong meisje (misschien een jaar of 10) en toen ik niet onmiddellijk reageerde sprak ze mijn Thaise vriendin in the Thais aan. Dat intrigeerde me wel en ik vroeg ze welke talen ze sprak. Het antwoord was: Balinees, Javaans, Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Thais en Chinees. Dat laatste kon ik wel niet controleren, maar in de andere talen kon ze zich behoorlijk uit de slag trekken. Dus heb ik maar een voorraadje prentbriefkaarten van haar gekocht. Iemand die zoveel moeite doet, mag best wat beloond worden.
 
Dat had ik een paar jaar geleden ook op Bali bij een bezoek aan een grote tempel in de buurt van de Agung vulkaan. Ik werd daar aangesproken in heel behoorlijk Nederlands door een jong meisje (misschien een jaar of 10) en toen ik niet onmiddellijk reageerde sprak ze mijn Thaise vriendin in the Thais aan. Dat intrigeerde me wel en ik vroeg ze welke talen ze sprak. Het antwoord was: Balinees, Javaans, Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Thais en Chinees. Dat laatste kon ik wel niet controleren, maar in de andere talen kon ze zich behoorlijk uit de slag trekken. Dus heb ik maar een voorraadje prentbriefkaarten van haar gekocht. Iemand die zoveel moeite doet, mag best wat beloond worden.

In het begin dacht ik dat ze je seksuele diensten ging aanbieden. Blij dat het toeristische spulletjes waren.
 
Kreeg van een Fransman de tip om helemaal niet te reageren. Ook als ze hun hand uitsteken om je zog. te begroeten. Doorheen kijken.

Wat ook helpt is om de hustlers meteen aan te spreken: you want some hookers, you want massage, i know a good restaurant. Weten ze vaak niet wat ze moeten doen.
 
Bij star Bugatti Jaya kan je een dame uit een aquarium kiezen massage 300.000 rupiah aan de receptie betalen , wil je neuken onderhandelen met de masseuse . Vond het prijzig en niet mooi voor massages kan je beter ergens anders heen gaan schoner en stukken goedkoper alleen je kan niet neuken.
 

Bijlagen

  • IMG_8261.jpeg
    IMG_8261.jpeg
    118,5 KB · Weergaven: 38
Als je dansen en luide muziek wil... moet je naar Kuta/Legian...
Sanur is veel 'rustiger'... met vele goede restaurants.

En... als je de 'girly bars' zoekt: Jl. Danau Poso!(daar heb je trouwens ook een erg goed Padang restaurant 24/7 open!)
Ik ga in januari en twijfel wat tussen legian en sanur. Op kaart lijkt de afstand ook niet zo groot. Is de afstand bv met taxi goed te doen?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan