Is auto rijden nog wel betaalbaar?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

CaptainJack

Stamgast
277
12/01/25
315
2
Vandaag weer een auto aangeschaft na meer dan vier jaar geen auto op mijn naam. Reed de bedrijfsauto die ik privé mocht gebruiken nu "oude werkgever" of van mijn nu inmiddels ex-vriendin. Nu ik beide kwijt ben moet ik weer eigen vervoer aanschaffen 😂

Wel geldt voor verzekeraars dat je geen opbouw van schadevrije jaren hebt. Tja, auto stond niet op jou naam, zucht. En nu draaien ze me een poot uit, betaald de hoofdprijs. Dan heb ik nog wel een oude bak met een kleine motor, tel daar bij op; wegenbelasting, brandstof, onderhoud, parkeervergunning.

Ben je gauw toch +/- €500 per maand kwijt. Was benieuwd wat jullie kwijt zijn aan kosten per maand.

Ik niet zoveel. Maar inderdaad, zonder no-claim gaat de verzekering hard. Ik betaal 360 per jaar voor mijn verzekering, een tientje of 6 wegenbelasting per kwartaal en onderhoud is ongeveer 400-500 per jaar. Ik ga uit van 1500 per jaar afschrijving en laadt bijna altijd op het werk, dus de stroom kosten zijn max 25 euro per maand.

Ik kom dus op 2600-2700 euro per jaar bij 22.000 km

Ik betaal ook ongeveer 500€ totaal per maand. Ik heb wel 5+ schadevrije jaren, maar mijn auto de cataloguswaarde is te hoog vergeleken met mijn leeftijd, daarom betaal ik ook veel voor mijn verzekering.

Ik word ook vaak staande gehouden door politie, voor mij is een dure auto hebben wel betaalbaar, want ik heb vrienden waarmee ik samenwoon, dus ik deel mijn huiskosten enzo. Alleen 1 van mijn vriend in huis heeft ook een auto, en als 1 van die 2 anderen mijn auto leent en veel gebruikt, dan vullen ze de tank ook vol.

Toen ik mijn lease auto overnam moest ik vanzelfsprekend zoeken naar een verzekering.
Ik had een verklaring schadevrije jaren gekregen van de lease maatschappij dus die opgestuurd en dat wat daar stond als schadevrije jaren ingevuld.
Toen begon het:

Het overzicht mistte info, ze moesten ook het schadebedrag etc weten en of die verhaald is of niet.

Dus ik dat aangeleverd en uitgaande van 6 schadevrije jaren.

Krijg ik een mail met het volgende:

Je hebt 2 niet-verhaalbare schades gehad op x en y die van invloed was op je schadevrije jaren. Per niet-verhaalbare schade met een schadebedrag boven 750 inclusief btw, heb je een terugval van 5 schadevrije jaren.
Dus heb ik uiteindelijk maar 1 schadevrij jaar.

Enfin
Weer wat geleerd.
Motorrijtuig belasting valt gelukkig mee.

Terug
Bovenaan Onderaan