Is auto rijden nog wel betaalbaar?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik heb in een (idioot goed) coronajaar en met weinig investeringsmogelijkheden besloten om een nieuwe auto te kopen.
Qua investering superdom (zei de accountant) maar goed.
In 3 jaar afbetaald. Rij er nu 4 1/2 jaar in, nog een 1/2 jaar afschrijving voor de belastingdienst.
Kosten MRB 32 per maand, en dan tanken en onderhoud.
Verder niks meer aan kosten. En 110.000 km gereden.

Was toen een enorme bak geld, maar ik kan nog jaren vooruit zonder hoge kosten.

Laatst bewerkt:
Als ik zo zie hoeveel automobilisten mij nog elke ochtend en avond bijna van mijn fiets af rijden, trek ik zomaar de conclusie dat autorijden blijkbaar prima betaalbaar is.

Ikzelf ben gewoon een loonslaaf
rijdt Al 25 jaar een auto van het werk dit zijn geen leaseauto's maar door het bedrijf zelf aan geschaften auto's ik betaal zelf het liefst zo min mogelijk aan mijn mobiliteit
dit lukt vrij aardig
de laatste 20 jaar was ik nooit meer kwijt dan €170 per maand aan bijtelling
ik was er al snel achter dat je van de kilometersvergoeding echt geen auto kan rijden
en dan heb je ook nog je privé kilometers natuurlijk
Ik heb nooit geen grote auto's gereden van het bedrijf
dit waren kleine diesels
later werden het minder Milieu belastende diesels
de welbekende Polo driecilinder 1200cc
en sinds 8 jaar rij ik vol elektrisch
Als ik ooit weg ga bij mijn huidige werkgever
dan zal ik iets kleins en zuinig kopen private lease vind ik een te groot risico
in verband met werkverlies
of verandering in mijn persoonlijke situatie een private
Een lease auto blijf natuurlijk gewoon een schuld brief
die helemaal afgelost moet worden en waar je niet onderuit komt
Maar het is allemaal maatwerk natuurlijk maar mobiliteit in Nederland kost altijd best wel veel geld

Het is is ook vooral het woon werk verkeer die het duur maakt. Toen mijn pa nog werkte mocht hij zijn auto bijna elke week( +_ ) vol tanken voor 170€ ( 80L tank) dan kom je op 680 in een maand ongeveer. Nu hij met pensioen is moet hij zijn auto pas om de 2 maanden tanken. Dat maakt veel.

Eyeroll Ja GIF by vrt

Terug
Bovenaan Onderaan