Kinky is veel te duur voor adverteerders

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Zipperz

Wandelaar
Forumpionier
25
08/07/21
15
1
Om een advertentie beter zichtbaar te maken, vraagt Kinky 10,95 euro per dag, of 239,95 per maand. Daarnaast kost omhoogplaatsen 2,49 per keer.

Om een advertentie beter op te laten vallen moet deze meerdere malen per dag omhooggeplaatst worden.

Bij twee keer per dag omhoogplaatsen zijn de kosten per maand ca. 390 euro.

Gemiddeld zijn er per dag ca. 2.000 advertenties waarbij het exclusive abonnement actief is.
Stel dat deze advertenties twee keer per dag omhooggeplaatst worden. Alleen daarvan zijn de inkomsten van Kinky al ruim 30.000 euro per dag.

Dat is op jaarbasis meer dan 10 miljoen euro.

Waarschijnlijk zijn de kosten voor Kinky vrij beperkt, dus de winstmarge is heel hoog.

Als er zoveel winst wordt gemaakt, waarom zijn er dan nauwelijks concurrerende sites?
 
Omdat 2 sided marketplaces de meest moeilijke markt zijn om in te komen. En een nieuwe site biedt niks nieuws, enkel goedkoper, en dan nog alleen voor de dames, de heren kan het geen hol schelen wat het adverteren kost. Zodra een andere site enigszins een risico wordt verlaagt Midhold de prijzen, andere site loopt leeg, en prijzen kunnen weer omhoog. Dat Kinky 'te' duur is, is objectief niet waar, anders waren er geen advertenties meer. Blijkbaar kan het er nog uit. Midhold zoekt gewoon naar waar de grens ligt qua consumer surplus (de dames zijn de klant op Kinky).
 
Indirect betalen de klanten van de dames de advertentiekosten.
Stel dat een dame 3 dates op een dag heeft. En ze heeft een exclusive advertentie die twee keer per dag omhooggeplaatst wordt. Dan zijn de advertentiekosten per date ruim 5 euro. Dit wordt indirect doorberekend aan de klanten.
 
Goedemorgen,

Deze discussie is al eerder gevoerd. Het is als website beheerder van zo'n platform in de regel al "lastig" nieuwe adverteerders te verkrijgen. Ik heb het idee dat men ook de laatste jaren adverteer-moe is in de regel. "Oh weer zo'n site" "Nee laat mij maar op kinky staan"

Er zijn een paar platforms beschikbaar, die jaren bestaan, goed draaien en goede bezoekers hebben. Een paar daarvan, zonder spammerig over te komen, maar mischien een impuls om websites hier te gaan vermelden en verzamelen zodat de wegen van adverteerders wat breder gemaakt kunnen worden.

https://www.redlights.nl/ (Van Redlights in Belgie zelf, De grootste)
https://www.prive2day.nl/ (Eigen project)
https://www.tippelstraat.nl/ (Concullega)
https://snacc.nl/ (Oud SJ)
https://www.bdsm2day.nl/ (Eigen project, BDSM/SM)

Ik doe zelf enorm veel om traffic naar m'n eigen project te sturen, denk aan domeinnamen zoals https://www.geilethuisontvangst.nl/ daar waar het gros van advertenties (klikken op foto) doorverwijzen naar o.a Prive2day.nl.

Zo'n platform maken - is de wereld niet. Ik heb er ervaring in maar het gaat mis voor de meeste op basis van marketing. Hoe breng je zo'n site nu onder de man? Is de naam pakkend? Als je er adverteert krijg je er ook afspraken uit?

Ik zie zoveel sites de grootste bergen beloven - maar puntje bij paaltje betaald een adverteerder zich gewoon scheel en krijgt er weinig voor terug. De lui die Kinky hebben overgenomen hebben daar miljoenen voor betaald - ze wisten precies hoeveel kinky deedt, omdat ze o.a eigenaar waren van het betaalplatform wat Kinky onsite had. Het was dus ook niet zo lastig om te spieken welke en hoeveel gemiddelde omzet per maand, kinky deedt. Toen ik heel even met ze samenwerkte, sprak men toen al over 300k per maand.

De prijsverhoging zorgt ervoor dat een dame gemiddeld 500 euro moet betalen voor een online virtueele raam als je het zo mag bedenken. Die 500 euro moet zo'n dame een aantal afspraken voor hebben om dat alleen al rond te krijgen. Ik verricht voor veel dames zoekmachine optimalisatie, zodat ze eigenlijk minder betaald te hoeven adverteren.

Kinky mag dan werk brengen - het gezeik factor als dame die daar adverteert is zeker aanwezig. Niet iedere klant is even redelijk, en een hoop zitten erbij zonder ook maar te willen betalen.

Kinky is zo bekend omdat het ooit in de jaren 2000 een dating site was. Dat is later omgetoverd tot betaalsite in waarin de seksbedrijven jarenlang die rekening hebben betaald. Nu is daar een shift in gekomen in waarin dames dat gaan betalen. En straks gaan ze, nog duurder worden. Kwestie van tijd.

De regels gaan ook aangescherpt worden, en iets zegt me dat dit de laatste "vrije jaren" van zo'n site zijn.
 
Laatst bewerkt:
Er mag best een concurrerend platform bij. Eentje die suggesties ter verbetering wel oppakt.

In dit geval zou ik https://www.redlights.nl/ aanbevelen. Die hebben in Vlaanderen al jarenlang de posities en naamsbekendheid, en in Nederland mag dat gerust een stuk meer. Er zit een goed team van mensen achter, en als je hun algemene impressie bekijkt spenderen ze zeer veel in awareness met name tot sekswerk, soa's en dergelijk.


Ook hun twitter is redelijk actueel en actief. 1 van de weinige die nadruk op de goede punten ook legt.
 
Indirect betalen de klanten van de dames de advertentiekosten.
Stel dat een dame 3 dates op een dag heeft. En ze heeft een exclusive advertentie die twee keer per dag omhooggeplaatst wordt. Dan zijn de advertentiekosten per date ruim 5 euro. Dit wordt indirect doorberekend aan de klanten.

Leuke theorie maar Kinky wil gewoon geld hebben op afspraken die worden gemaakt. Kinky beschouw ik ook als een online en virtueele raam in waarin jij jezelf kunt presenteren. Net zoals in de vastgoed van raamprostitutie kost zo'n kamer per dagdeel of gehele deel, "veel geld" - een dame moet daar een paar afspraken op z'n minst uit halen wil het de kosten kunnen blijven dragen.

Vergis je niet - ze ruinieren de markt op deze manier door grofweg 500€ voor een maand te rekenen wil een dame relatief daar goed op staan. Die 500 euro gaat wel af van andere zaken of uitbreidingen die een dame hebben kan. Minder kleding, minder foto's, minder sjieke website etc.

Men denkt echt dat het een gouden berg is als je daar staat - maar meer en meer dames maken een verandering in wat ze doen. Dat gezeik, gezuig van energie, lastige klanten etc. Feiten liegen er niet om.
 
Vanderlindemedia had toch dit gestart?

Mja - het is stilgevallen. Het is niet mijn project, maar die van een klant. En die liep tegen, de tegenvallende markt aan en trok het budget voor marketing niet meer. Dat gebeurd vaker dan dat je denkt. Ik heb meerdere klanten gehad die ook dachten echt een gat te hebben geslagen - maar haalde het eerste half jaar al niet eens.

https://www.prive2day.nl/ is meer dan 10 jaar oud - het ligt voor mij op een laag pitje. Maar de bezoekers zijn er, de adverteerders en belangrijker de terugkerende adverteerders ook. En die website verdiend zichzelf al ieder jaar dik terug.

Moderatie doe ik zelf - verdachte shit, oplichting, twijfelachtige advertenties etc standaard eraf. Ik heb er ook tools voor gebouwd en kan relatief snel ontdekken of iets niet in de haak is of niet. Maar ook bij Kinky, 100% waterdicht krijg je het niet.

Ik heb een poos terug om tafel ook gezeten met een partij waarvan ik dacht, hee dat zou echt wel eens verandering kunnen brengen. Maar ook dat gaat het niet halen in NL of BE omdat de keuzes die men op de achtergrond maakt, totaal niet aan zal slaan in Nederland.

Nja - dat is mijn probleem ook verder niet. De markt in Nederland werkt gewoon net ff anders dan in de rest van de wereld.
 
Omdat 2 sided marketplaces de meest moeilijke markt zijn om in te komen. En een nieuwe site biedt niks nieuws, enkel goedkoper, en dan nog alleen voor de dames, de heren kan het geen hol schelen wat het adverteren kost. Zodra een andere site enigszins een risico wordt verlaagt Midhold de prijzen, andere site loopt leeg, en prijzen kunnen weer omhoog. Dat Kinky 'te' duur is, is objectief niet waar, anders waren er geen advertenties meer. Blijkbaar kan het er nog uit. Midhold zoekt gewoon naar waar de grens ligt qua consumer surplus (de dames zijn de klant op Kinky).

Sinds overname, hebben ze erg veel tijd in SEO gestoken. Als je nu prive ontvangst plaats intikt dan zie je ze relatief of eigenlijk overal bovenin staan. Ze willen de absolute dominantie natuurlijk hebben - en in theorie is dat te doorbreken. Je komt ze nu gewoon overal tegen en dat is precies waar het om gaat.

Kinky is natuurlijk veelvuldig in het nieuws geweest - dus het krijgt ook veel links waarmee het de posities of authoriteit kan garanderen. Maar een partij vinden die de budget daartoe heeft om echt de concurrentie aan te gaan - dat is een tweede.

Kinky is ook... bekend bij bijna iedereen. Het is net als het verkopen van je auto - je gaat naar marktplaats. Nou dat zijn zij op gebied van betaalde dates. Doorbreek dat maar eens - het is gewoon een ijzersterke branding. Dames kunnen echtwel elders adverteren - en zelfs gratis.

Maar ik merk dat veel mensen advertentie moe zijn - komen 1x langs om ergens wat neer te dumpen en zijn weer weg. Je hebt er geen interactie meer mee. En zo gaat het op heel veel websites. Als een dame echt "meer" of kwalititief beter werk wil - de wegen naar rome zijn er.

Ik wordt betaald om dat uit te vogelen voor een dame en dat in de praktijk te brengen. De ervaring leert is dat je op deze manier jaarlijks minder kosten aan Kinky hebt en toch goed kunt draaien.

Oh en ik ben ook "vroeger" uitgenodigd op kantoor van Midhold om bijv, exclusief in naam van Hookers websites te gaan maken. Maar persoonlijk hecht ik veel meer waarde aan de vrijheid die je hebt als ondernemer ipv voor een baas te gaan zitten werken. Achteraf gezien ook helemaal geen slechte keuze geweest.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het voor ons als wandelaar natuurlijk ideaal dat er slechts één dominante site is. Wij hoeven hierdoor ook slechts op één site te zoeken. Voor de adverteerders is deze markt niet per definitie nadelig, want er hoeft slechts op één plek geadverteerd te worden. Wanneer de markt verdeeld is over meerdere sites moet er aan meerdere partijen betaald worden om een gelijke zichtbaarheid te krijgen. Netto is een adverteerder dan misschien niet eens voordeliger uit. Een adverteerder kan beter analyseren hoe zo effectief mogelijk op kinky te adverteren. Het rekenvoorbeeld uit de opningspost met tweemaal omhoog plaatsen is leuk, maar is waarschijnlijk overdreven en niet altijd nodig. Er zijn ook dames te vinden die vrijwel nooit hun advertentie op premium of vip hebben staan, er is dus ongetwijfeld genoeg ruimte om met de juiste strategie advertentiekosten te besparen en toch je klanten te vinden.
 
In dit geval zou ik https://www.redlights.nl/ aanbevelen. Die hebben in Vlaanderen al jarenlang de posities en naamsbekendheid, en in Nederland mag dat gerust een stuk meer. Er zit een goed team van mensen achter, en als je hun algemene impressie bekijkt spenderen ze zeer veel in awareness met name tot sekswerk, soa's en dergelijk.
Goed dat in elk geval hier wel te zien is of de sekswerker tatoeages/ piercings heeft, want juist dat ontbreekt op Kinky en SJ en voor mij zijn dat zaken waar ik graag op filter.
 
Oh en ik ben ook "vroeger" uitgenodigd op kantoor van Midhold om bijv, exclusief in naam van Hookers websites te gaan maken. Maar persoonlijk hecht ik veel meer waarde aan de vrijheid die je hebt als ondernemer ipv voor een baas te gaan zitten werken. Achteraf gezien ook helemaal geen slechte keuze geweest.
Me dunkt. In de nadagen van Hookers was het zo goed als onmogelijk om nog iets over een sekswerker te schrijven zonder dat er een moderator aan de bel trok.
 
Eigenlijk is het voor ons als wandelaar natuurlijk ideaal dat er slechts één dominante site is. Wij hoeven hierdoor ook slechts op één site te zoeken. Voor de adverteerders is deze markt niet per definitie nadelig, want er hoeft slechts op één plek geadverteerd te worden. Wanneer de markt verdeeld is over meerdere sites moet er aan meerdere partijen betaald worden om een gelijke zichtbaarheid te krijgen. Netto is een adverteerder dan misschien niet eens voordeliger uit.
Er is een tijd geweest dat de Telegraaf zeer dominant was met de advertenties, de zaterdageditie was er gekend om en in die periode klotste het geld tegen de plinten.
De krant was die dag behoorlijk dik en dat was niet bepaald vanwege de gangbare journalistieke bijdragen, al waren er vaak extra katernen bijgevoegd zoals "vrouw".

Pas later kwam er een speciale advertentiekrant onder de naam Via Via, al heb ik geen idee van het verspreidingsgebied of het bereik.

Intussen zijn ze beide om zeep geholpen door het internet, zelfs Speurders is niet meer wat het was, want ook daar kon je soms nog een leuke dame treffen.
 
Je hoeft bij de meeste sites niet te betalen om te kunnen adverteren. Het verschil met Kinky is dat je bijna verplicht bent te moeten updaten omdat je anders ergens pas bij pagina 5 voorkomt.

Kinky heeft dat slim uit zitten werken, dat het een soort opbod website wordt. Wil je meer werk? Moet je betalen om bovenop te staan.

Als je 500 euro spendeert zou ik eens kijken naar alternatieve wijze - je krijgt ook zo klanten en bespaart gewoon ff 10k op jaarbasis.
 
Je hoeft bij de meeste sites niet te betalen om te kunnen adverteren. Het verschil met Kinky is dat je bijna verplicht bent te moeten updaten omdat je anders ergens pas bij pagina 5 voorkomt.
Juist dat maakte dat ik daar pagina's verderop keek welke dames zich aanboden.
Kinky gebruik ik intussen al tijden niet meer, maar bij SJ zie je iets vergelijkbaars en sla ik de advertenties met een sterretje meestal over.
 
Ik denk dat zo'n concurrent best nog kan - alleen je moet budget hebben + langere adem. En het moet niet ten koste gaan over de ruggen van anderen.

Al pak je 10% van de markt mag je tevreden zijn, lijkt mij.
 
Me dunkt. In de nadagen van Hookers was het zo goed als onmogelijk om nog iets over een sekswerker te schrijven zonder dat er een moderator aan de bel trok.

Midhold van toen stond me persoonlijk niet aan. Ik heb daar m'n eigen redenen voor. Ergens begreep ik de moderatie op Hookers ook wel - als je toelaat dat iedereen negatief over betalende adverteerders zich uit dan is het snel klaar met betalende adverteerders.

Er is een tijd geweest dat de Telegraaf zeer dominant was met de advertenties, de zaterdageditie was er gekend om en in die periode klotste het geld tegen de plinten.
De krant was die dag behoorlijk dik en dat was niet bepaald vanwege de gangbare journalistieke bijdragen, al waren er vaak extra katernen bijgevoegd zoals "vrouw".

Pas later kwam er een speciale advertentiekrant onder de naam Via Via, al heb ik geen idee van het verspreidingsgebied of het bereik.

Intussen zijn ze beide om zeep geholpen door het internet, zelfs Speurders is niet meer wat het was, want ook daar kon je soms nog een leuke dame treffen.

Jup - herinner ik me ook nog. Heb klanten gehad die volop in de VIA en Telegraaf adverteerde toen ik nog maar net begon. En vooral in de weekenden was dat booming.

Er zijn wel meer sites die bedolven of verdwenen zijn die vroeger gewoon goed waren. Tweedehands.net bijv. Dat is ook 1 grote spambak van advertenties intussen.

Maar op gebied van website trends, kan ik hier afmeten dat bepaalde dingen gewoon over de loop der jaren zakken qua interesse.
 
Het is bijna één bak ellende, toch heb ik daar in het verleden wel eens een dame gevonden en bezocht.

Ik ben er volledig mee gestopt te adverteren. Ze accepteren geen uitgaande website links meer en hebben heel de rubriek van erotiek vervangen met links van hunzelf. Einde oefening dus.

Als ik zoek op thuisontvangst in Den Haag krijg ik twee (!) advertenties te zien?!

Omdat men nog niet zo bekend is met Redlights. Je kunt ook niet advertenties blijven faken. Daarom ook een oproep (voor dames, bedrijven) gebruik te maken van alle wegen die er zijn.
 
Ik kijk en keek vooral bij de erotische massages, maar de hoofdmoot is in het Engels of door een vertaalmachine gehaald.
Hopelijk reageert daar niemand op.

99.9% scams - vooruitbetaling etc.

Ik kende zelfs een webmaster die speciifek een bot geschreven had om daar geautomatiseerd advertenties erin te schieten.

Zonde - die website was ook jaren niet meer vernieuwd - kon prima leven in geblazen worden en zelfs concurreren met marktplaats weer.

Speurders is ook afgezwakt in al die jaren tijd.
 
Vergis je niet - ze ruinieren de markt op deze manier door grofweg 500€ voor een maand te rekenen wil een dame relatief daar goed op staan. Die 500 euro gaat wel af van andere zaken of uitbreidingen die een dame hebben kan. Minder kleding, minder foto's, minder sjieke website etc.

Men denkt echt dat het een gouden berg is als je daar staat - maar meer en meer dames maken een verandering in wat ze doen. Dat gezeik, gezuig van energie, lastige klanten etc. Feiten liegen er niet om.
Maar laten we eerlijk wezen het maakt voor de dames in principe niet veel uit, want zij zijn met hun prijzen per klant ook met 50 euro gestegen dus ze houden meer dan genoeg geld over. En al zou redlights een groot concurrent worden van kinky en minder geld vragen van de dames hun prijzen zullen toch niet zakken. In mijn ogen zijn het juist de dvp's die abnormale prijzen vragen en de markt ruïneren en de klanten helemaal uitmelken. Kinky doet wat een bedrijf met winstoogmerk moet doen en dat is profiteren van deze situatie, en ja allemaal over de rug van de hoerenlopers die alles weer moeten betalen.
 
Laatst bewerkt:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan