Dit heeft ook met de nieuwe preutsheid te maken in de reguliere zorg. Ik kan me herinneren toen mijn vriendin in de vorige eeuw alpha hulp was, zij bij een van de cliënten in de inwerkperiode al de opmerking van een collega kreeg, dat het normaal was om deze meneer na het wassen even af te trekken. Mijn vriendin nam aan, dat dat normaal was en heeft dat dus ook gedaan. Toen ze eenmaal alleen twee keer per week bij deze man kwam om te wassen en te verbinden, vroeg hij op een gegeven moment of ze ook wilde pijpen. Daar heet ze toen 10 gulden voor gevraagd, wat hij er graag voor over had. Uiteraard ging het steeds verder. Hij wilde aan haar borsten zitten, aan haar kutje en uiteindelijk heeft ze voor 50 gulden wekelijks met hem geneukt. Hij vond het geweldig en zij vond het een kleine moeite en eigenlijk ook wel lekker om een beetje ondeugend te zijn.
Toen ze met haar werk gestopt is, ging ze ''s avonds nog weleens bij hem langs om te vragen of de dienstverlening nog gewenst was, of dat de opvolgster ook dezelfde diensten verleende. Dat laatste was niet het geval. Dus ze heeft hem nog regelmatig, of eigenlijk onregelmatig bezocht en verwend. Op een gegeven moment mocht ik zelfs mee als chauffeur. Terwijl ze hem bereed, zat ik me af te trekken. We hebben er nooit een schuldgevoel aan over gehouden. En het was dan ook een sociale dienst, geen commerciële ondanks het bedrag wat er tegenover stond.