Lale Gül - Ik leef mijn eigen leven

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Volledig mee eens. On topic hebben we het hier over Lale Gull die bedreigd wordt, en dat komt volledige uit een bepaalde hoek van de conservatieve moslimgemeenschap. Een hele kleine minderheid die het zogenaamde "eergevoel" heel hoog in het vaandel heeft staan. En tot zeer extreme daden in staat blijkt te zijn.

Ik heb zelf helemaal niets tegen de islam op zich. Althans, niet minder dan tegen welke religie dan ook. Ik heb zelf helemaal niks met religies. Ik vind het eerlijk gezegd nogal stompzinnig, maar ieder mag geloven wat hij wilt.

Wanneer mensen gaan moorden omdat hun eergevoel is aangetast, heeft dat volgens mij weinig met religie te maken, maar meer met een onderontwikkeld emotioneel vermogen. Wat ergens ook wel weer cultureel bepaald is.
Op je laatste zin na ben ik het hier helemaal mee eens.

Wanneer mensen gaan moorden omdat hun eergevoel is aangetast, heeft dat volgens mij weinig met religie te maken, maar meer met een onderontwikkeld emotioneel vermogen. Wat ergens ook wel weer cultureel bepaald is.

Hoewel eerwraak vaak voorkomt in islamitische culturen, is het geen onderdeel van de islam als religie. Eerwraak is een cultureel verschijnsel en geen religieus verschijnsel. De problemen waar Lale Gul tegenaan loopt zijn dan ook meer een probleem met de (conservatieve) Turkse cultuur dan met de islam an sich.

Ze wordt serieus bedreigd en wordt nu min of meer aan haar lot overgelaten, schande. Had haar graag uitgenodigd aan mijn kerstdis.

Eerwraak en die vreselijke mannelijke hoedermentaliteit moet keihard aangepakt worden. Maar rechts slaat door ('alle moslims zijn slecht') en dat is funest voor ons land. En nee, er is ook geen plek voor naïviteit. Maar dat staat niet synoniem voor links.

Immigratieregels daar is veel mee gesjoemeld. Hadden we in het verleden niet zo naïef over moeten denken. Maar zoals Trump het nu in Amerika aanpakt, dat is ook wel erg drastisch (alle immigranten die gesjoemeld hebben bij hun asielaanvraag, worden nu alsnog uitgezet). Dan hadden ze maar beter moeten opletten eerder bij de aanvragen.

Hoewel eerwraak vaak voorkomt in islamitische culturen, is het geen onderdeel van de islam als religie. Eerwraak is een cultureel verschijnsel en geen religieus verschijnsel. De problemen waar Lale Gul tegenaan loopt zijn dan ook meer een probleem met de (conservatieve) Turkse cultuur dan met de islam an sich.
Het is inderdaad niet zozeer een islam probleem maar eerder een probleem met een zeer conservatieve cultuur. Maar die conservatieve cultuur en islam vinden zich en versterken elkaar.

Ik vond haar optreden bij Boerderij van Dorst wel ontroerend en aangrijpend.

Hoe ze aangaf dat haar eerste boek voor een flink deel voortkwam uit rancune naar haar familie en ze nu andere woorden zou kiezen.

Dat ze het gedrag van haar moeder haar nog altijd kwalijk neemt, maar ondertussen begrijpt waar het vandaan komt en van haar houdt.

Haar worsteling met haar zelfbeeld en zelfvertrouwen. Het niet durven toelaten van vriendschappen en niet de echte verbinding kunnen voelen.

De depressie en nergens echt blij van worden, waar ik persoonlijk heel erg op aansloeg. Ik ken dat gevoel. Op dat punt snapte ik haar volledig.

Het mooiste moment was dat ze verrast werd met een verjaardagstaart. Ik zag een sprankje onbezorgd geluk bij haar, wat ze zoveel meer verdient.

Mijn beeld van Lale voor deze uitzending was die van een harde ongenuanceerde griet met op zich een goede boodschap, maar verkeerde aanpak.

Dat is ze voor een deel misschien wel, maar ik zag ook iemand met een gezond portie zelfreflectie en de wil om te verbeteren, ondanks de gebreken.

Ik had al respect voor de manier waarop ze zich overeind wist te houden in haar uiterst moeilijke omstandigheden. Nu heb ik ook meer begrip voor haarzelf.

Overigens, snap niet dat ze niet ergens in het buitenland gaat wonen.
Duitsland of Belgie zal ze niet herkend worden en kan ze probleemloos en vrijheid over de straat.
Lale is bekend ver buiten onze landsgrenzen en de bedreigingen komen ook van ver daar buiten. Ik geloof niet dat ze in België of Duitsland veel veiliger zal zijn.

Zou ik haar doen?
Zeer zeker.

Wat je ook van haar vind als persoon was ze wel de eerste die echt uit eerste hand beschreef hoe de multiculturele samenleving zwaar mislukt is.

En daar betaalt ze een te zware prijs voor. Ken de achtergrond niet maar het argument van en nu parafraseer ik even: online dreigementen zijn minder erg dan fysieke bedreigingen. Om haar beveiliging op te heffen zijn echt onzin omdat iemand sws risico loopt.
En wanneer het echt fout loopt is het van oh hadden we dit kunnen voorkomen ? En door tot de wanorde van de dag.

Vooral links moet de kop uit de (islamitische) reet halen en erkennen dat de multiculturele samenleving mislukt is en dat we best wat mensen mogen en kunnen wegsturen.

Nou het is triest als ze puur op haar uiterlijk en als sexobject wordt bekeken, ik vind dat triest
Nee dat is niet het geval en dat had je geweten als je oa mijn bijdrage goed had gelezen. De consensus in dit topic is namelijk heel platgeslagen:

Het is een knappe dame die men zou doen, los daarvan brengt ze een boodschap die vooral de msm niet wil horen

Terug
Bovenaan Onderaan