Mag ik even je id-kaart voor een leeftijdcheck

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Hier in de APV staat dat de minimale leeftijd van legale (met vergunning) DVP's 21 jaar moet zijn. Heb je dan als wandelaar dan een probleem wanneer de dame in kwestie 18, 19 of 20 is?
Strafrechtelijk lijkt me niet, maar bestuursrechtel
Bestuursrechtelijk bestaat er niet zoiets als straf.
En verder kunnen ze ook niks met je. Je hebt een onvergund werkende DVP bezocht, that's it.
 
Hier in de APV staat dat de minimale leeftijd van legale (met vergunning) DVP's 21 jaar moet zijn. Heb je dan als wandelaar dan een probleem wanneer de dame in kwestie 18, 19 of 20 is?
Strafrechtelijk lijkt me niet, maar bestuursrechtelijk?
Goede vraag Sjors . Je wordt als burger geacht de wet te kennen , een APV is geen wet maar een plaatselijke verordening
Als een DVP in een bepaalde stad of gemeente ontvangt moet zij zich aan de regels die daar gelden houden lijkt me , haar klant kan wel uit een straal van 50 km van die stad vandaan komen en daar kan denk ik redelijkerwijs niet van verwacht worden dat hij van een APV die afwijkt van een wettelijke norm op de hoogte is
 
Hier in de APV staat dat de minimale leeftijd van legale (met vergunning) DVP's 21 jaar moet zijn. Heb je dan als wandelaar dan een probleem wanneer de dame in kwestie 18, 19 of 20 is?
Strafrechtelijk lijkt me niet, maar bestuursrechtelijk?
De dame werkt dan dus onvergund. Of ze dan 18 of 35 is, dat maakt geen enkel verschil, ook niet voor de klant. Die is hoe dan ook niet aansprakelijk, straf- noch bestuursrechtelijk. Mocht het wetsvoorstel Regulering sekswerk worden aangenomen, dan wordt dat anders. Dat wetsvoorstel stelt het bezoeken van een onvergunde prostituee of exploitant strafbaar.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan