Algemeen Massagewereld Soest

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Inmiddels heeft de gemeente de vergunningsaanvraag -zoals verwacht- afgewezen. Laatste week dus. Hopelijk kunnen ze ergens in de buurt een nieuwe locatie beginnen. Een deel van de meiden zal in andere MW salons gaan werken, een deel zal stoppen en een deel zal op een andere manier het werk voortzetten.
Al met al tamelijk kortzichtig van de gemeente Soest. Dit is een zeer nette salon, waar voor zo ver ik kan kan beoordelen alleen legale dames werken en waar alleen erotische massages plaatsvinden. Zowel dames als wandelaars zijn nu genoodzaakt om op minder ideale / veilige plaatsen te ontmoeten.
Bovendien is het pure kapitaalvernietiging, die salon was recent nog verbouwd. W.m.b. gezochte argumentatie door de gemeente. Die had een stok om te slaan nodig en er één gevonden.
 
Er zijn inderdaad vooral verliezers. Mooie, nette salon waar naast verschillende receptionistes zo'n 40 dames werken. Die zet je als gemeente nu allemaal in de kou. Ik vond de salon ook leuk liggen daar en ik geloof niet dat de buurt er veel van merkte.

In het recente verleden opende MW filialen in Den Bosch en Den Haag. Die hebben het beide niet gered, maar hopelijk is er weer zoiets mogelijk. Utrecht, Amersfoort, Hilversum. Er moet toch wel een plek te vinden zijn zou je zeggen.
 
Er zijn inderdaad vooral verliezers. Mooie, nette salon waar naast verschillende receptionistes zo'n 40 dames werken. Die zet je als gemeente nu allemaal in de kou. Ik vond de salon ook leuk liggen daar en ik geloof niet dat de buurt er veel van merkte.

In het recente verleden opende MW filialen in Den Bosch en Den Haag. Die hebben het beide niet gered, maar hopelijk is er weer zoiets mogelijk. Utrecht, Amersfoort, Hilversum. Er moet toch wel een plek te vinden zijn zou je zeggen.
Gemeenten worden steeds huiveriger om vergunningen uit te delen voor dit soort etablissementen.
MW had ook vestiging in Maastricht en een kennis vertelde me ooit dat gemeente daar een uitsterfbeleid hanteerde.
Wat de redenen zijn voor gemeenten hiervoor? Geen idee,
Zonde is het wel. Hopelijk vinden de dames daar werk in de andere salons.
Op de site staat overigens nog niks over de sluiting van Soest.
 
Gemeenten worden steeds huiveriger om vergunningen uit te delen voor dit soort etablissementen.
MW had ook vestiging in Maastricht en een kennis vertelde me ooit dat gemeente daar een uitsterfbeleid hanteerde.
Wat de redenen zijn voor gemeenten hiervoor? Geen idee,
Zonde is het wel. Hopelijk vinden de dames daar werk in de andere salons.
Op de site staat overigens nog niks over de sluiting van Soest.
Vroeger was er ook een in Utrecht, net buiten het centrum aan de Blauwkapelseweg. Dat is al wel even geleden, dus ik weet niet meer zo goed waarom die is gesloten. Vast ook iets met vergunning ofzo. Daar kwam ik ook graag, en qua locatie was dat prima. Mijn all-time favourite masseuse daar leren kennen: Patty. Later werkte ze nog in Soest en Nijmegen, maar is al jaaaren gestopt helaas.

Hopelijk kunnen ze ergens anders doorstarten inderdaad. Die ruimte in Utrecht is vast ergens anders voor in gebruik nu...
 
Gemeenten worden steeds huiveriger om vergunningen uit te delen voor dit soort etablissementen.
MW had ook vestiging in Maastricht en een kennis vertelde me ooit dat gemeente daar een uitsterfbeleid hanteerde.
Wat de redenen zijn voor gemeenten hiervoor? Geen idee,
Zonde is het wel. Hopelijk vinden de dames daar werk in de andere salons.
Op de site staat overigens nog niks over de sluiting van Soest.

Dat is inderdaad wel een zorgelijke ontwikkeling. Ik verwacht dat de salon het zelf pas naar buiten brengt als de vergunning is afgelopen, dus dat zal wel begin volgende week zijn.

Ik hoop nog steeds dat de salon ergens een doorstart kan maken, want in de rechtszaak heeft MW het argument aangedragen dat er in de andere vestigingen niet voldoende plaats is om alle masseuses onder te brengen. Anders zullen er denk ik een aantal dames verkassen naar andere salons als Temptation en La Femme, maar er zullen er ook wel een aantal stoppen of misschien voor zichzelf beginnen.
 
Dat is inderdaad wel een zorgelijke ontwikkeling. Ik verwacht dat de salon het zelf pas naar buiten brengt als de vergunning is afgelopen, dus dat zal wel begin volgende week zijn.

Ik hoop nog steeds dat de salon ergens een doorstart kan maken, want in de rechtszaak heeft MW het argument aangedragen dat er in de andere vestigingen niet voldoende plaats is om alle masseuses onder te brengen. Anders zullen er denk ik een aantal dames verkassen naar andere salons als Temptation en La Femme, maar er zullen er ook wel een aantal stoppen of misschien voor zichzelf beginnen.
Ironisch genoeg wordt vaak het argument van uitbuiting gebruikt tegen dit soort zaken om ze de nek om te draaien terwijl juist door sluiting van zaken als MW of clubs je de dames wel kwetsbaar naar het zwarte circuit verband met alle gevolgen van dien.

Heb je toevallig ergens linkje naar de uitspraak van Rechtbank of de mededeling dat vergunning definitief niet is verlengd?.
 
Ik had de uitspraak ook al gelezen. Waar ik me dan ook zorgen om maak: Wat betekent dit voor de andere vestigingen?
Zouden andere burgemeesters deze uitspraak ook gaan gebruiken om de vergunning in te trekken?
Bovendien is het pure kapitaalvernietiging, die salon was recent nog verbouwd. W.m.b. gezochte argumentatie door de gemeente. Die had een stok om te slaan nodig en er één gevonden.
Die verbouwing is natuurlijk niet de schuld van de gemeente.
Deze zaak liep al een aantal jaren, als je als eigenaar de boel dan gaat verbouwen is dat een risico dat je zelf incalculeerd.
 
Ik had de uitspraak ook al gelezen. Waar ik me dan ook zorgen om maak: Wat betekent dit voor de andere vestigingen?
Zouden andere burgemeesters deze uitspraak ook gaan gebruiken om de vergunning in te trekken?
Denk het niet oa omdat in het vonnis staat (ik parafraseer) de ene gemeente niet hoeft te openbaren waarom zij wel een vergunning afgeven.

But only time will tell :(
 
Denk het niet oa omdat in het vonnis staat (ik parafraseer) de ene gemeente niet hoeft te openbaren waarom zij wel een vergunning afgeven.

But only time will tell :(

Nee, dat is waar. Maar mocht een andere gemeente van Massagewereld af willen, dan hebben ze nu de jurisprudentie om de vergunning snel en makkelijk in te trekken.

Hopelijk gebeurd dat niet, maar dat zullen we inderdaad gaan zien de komende tijd.
 
Nee, dat is waar. Maar mocht een andere gemeente van Massagewereld af willen, dan hebben ze nu de jurisprudentie om de vergunning snel en makkelijk in te trekken.

Hopelijk gebeurd dat niet, maar dat zullen we inderdaad gaan zien de komende tijd.
Jep,
Weliswaar niets te maken met sekswerk maar het kan wel. Kijk maar naar de casus Peter Gillis Waas de Oostappen Vakantieparken.
Daat hebben de gemeenten de handen ineen geslagen om van hem af te komen.
Nu is hij wel even wat extremer bezig geweest maar toch.

Voor nu afwachten
 
Ik had de uitspraak ook al gelezen. Waar ik me dan ook zorgen om maak: Wat betekent dit voor de andere vestigingen?
Zouden andere burgemeesters deze uitspraak ook gaan gebruiken om de vergunning in te trekken?

Die verbouwing is natuurlijk niet de schuld van de gemeente.
Deze zaak liep al een aantal jaren, als je als eigenaar de boel dan gaat verbouwen is dat een risico dat je zelf incalculeerd.
Doen ze de prijzen weer omhoog betalen wij niet de bazen van mw
 
De Gemeente Soest beweert dat het bestemmingsplan en alle andere regels nog steeds een seksinrichting op die plaats mogelijk maken. Maar een eventuele exploitant moet het BIBOB onderzoek wel doorstaan en daar zit blijkbaar het probleem.
 
Maar een eventuele exploitant moet het BIBOB onderzoek wel doorstaan en daar zit blijkbaar het probleem.

Daarom ook mijn opmerking over de andere gemeenten.
Het is toch krom dat de gemeente Soest de vergunning weigert omdat een van de eigenaren niet door het BIBOB-onderzoek heen komt, maar dat de andere gemeenten dit niet erg vinden?
 
Ik ben bij menig salon geweest die een stuk minder net, professioneel en zuiver aanvoelde dan MW (Soest) en dan nu toch dit. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het een prestige, dan wel een principe kwestie is geworden voor de burgemeester en / of wethouders. De burgemeester is een VVD'er, dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen. Als hij nou van de SGP was..
 
Ik ben bij menig salon geweest die een stuk minder net, professioneel en zuiver aanvoelde dan MW (Soest) en dan nu toch dit. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het een prestige, dan wel een principe kwestie is geworden voor de burgemeester en / of wethouders. De burgemeester is een VVD'er, dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen. Als hij nou van de SGP was..
Er zijn zeker ook krampachtige / bekrompen VVD'ers, maar met je eens dat dit alles behalve een liberale invalshoek lijkt te hebben.
 
Er zijn zeker ook krampachtige / bekrompen VVD'ers, maar met je eens dat dit alles behalve een liberale invalshoek lijkt te hebben.
Laren, de VVD gemeente van Nederland, draaide vorig jaar een uitstekend restaurant de nek om vanwege een BIBOB issue. En daar kwamen heel veel VVD'ers.
Crimineel geld levert ook mooie dingen, maar om dat nou te accepteren…….
 
Daarom ook mijn opmerking over de andere gemeenten.
Het is toch krom dat de gemeente Soest de vergunning weigert omdat een van de eigenaren niet door het BIBOB-onderzoek heen komt, maar dat de andere gemeenten dit niet erg vinden?
In denk dat dit ook komt omdat ze met deze zaak in Soest tot aan de hoogste bestuursrechter hebben doorgevochten. De hoogste rechter heeft de gemeente in het gelijk gesteld en dat zal gevolgen hebben voor al hun andere locaties. Wanneer een bibob procedure is afgewezen zal voor datzelfde bedrijf bij elke nieuwe vergunningsaanvraag de vergunning op die grond worden afgewezen. Ook kan de gemeente tussentijds (nog voordat de vergunning afloopt) een nieuwe keuring eisen om de sluiting te bespoedigen. Je krijgt dan het "Gillis" effect; alle locaties zullen dan de vergunning kwijtraken. Bij Gillis is er zelfs nog geen rechtszaak geweest. Hier is al een onherroepelijk vonnis uitgesproken, het ziet er dus voor alle zaken heel slecht uit. Een burgemeester van Heerlen Weert of Eindhoven kan dit vonnis niet negeren en zal waarschijnlijk ook tot actie overgaan. Ook hadden ze in Nijmegen al eerder problemen met die Burgermeester Bruls, wat mij daar laatst opviel is dat ze blijkbaar al op sluiting zijn voorbereid want die laatste grote verbouwing met nieuwe ingang lijkt wel dat het zal worden verhuurt als studio's.
 
Laatst bewerkt:
Het hele punt is dat de massagesalon staat in een wijk waar de huizenprijzen eronder lijden.
En dat wordt onder verschillende hoofdstukken afgeserveerd.
De massagesalon staat er nou al dik dertig jaar ook al is het touwtrekken geweest in al die jaren nu wordt er alles aan gedaan om deze ook weg te krijgen.
Dat was in Hilversum ook bij Sunrise.
 
Van een aantal dames kun je zien dat ze zijn ingeroosterd in andere vestigingen. Er zullen wellicht ook dames naar andere salons verkassen (La Femme, Temptation), er zullen dames stoppen en wellicht zijn er ook dames die helemaal voor zichzelf beginnen.

Stiekem hoop ik nog steeds op een nieuwe vestiging van MW, maar misschien is die kans niet heel groot.
 
Van een aantal dames kun je zien dat ze zijn ingeroosterd in andere vestigingen. Er zullen wellicht ook dames naar andere salons verkassen (La Femme, Temptation), er zullen dames stoppen en wellicht zijn er ook dames die helemaal voor zichzelf beginnen.

Stiekem hoop ik nog steeds op een nieuwe vestiging van MW, maar misschien is die kans niet heel groot.
Dat wat je in eerste alineas beschrijft is precies wat gaat gebeuren denk ik.

Persoonlijk denk ik dat geen nieuwe vestiging gaat komen, denk dat ze zoiets dusdanig geregeld zouden hebben dat die open zou gaan op dag dat andere vestiging sloot. Tenminste zo zou ik het doen als ik ondernemer was.
 
Dat wat je in eerste alineas beschrijft is precies wat gaat gebeuren denk ik.

Persoonlijk denk ik dat geen nieuwe vestiging gaat komen, denk dat ze zoiets dusdanig geregeld zouden hebben dat die open zou gaan op dag dat andere vestiging sloot. Tenminste zo zou ik het doen als ik ondernemer was.
Nieuwe vestiging is onmogelijk, een vergunning krijgen ze in Nederland niet meer. De salon zelf zullen ze niet gaan verkopen of verpachten, dan creëren ze zelf een nieuwe concurrent in hun pand. Ze zullen het pandje wel slopen en iets nieuws neerzetten en er een woonbestemming op gooien dat brengt genoeg op in die buurt.
 
Nieuwe vestiging is onmogelijk, een vergunning krijgen ze in Nederland niet meer. De salon zelf zullen ze niet gaan verkopen of verpachten, dan creëren ze zelf een nieuwe concurrent in hun pand. Ze zullen het pandje wel slopen en iets nieuws neerzetten en er een woonbestemming op gooien dat brengt genoeg op in die buurt.
Hmm weet niet hoe het met dit pand zit maar ik weet dat de vestigingen in Eindhoven en Heerlen in volledige eigendom zijn en ook kamers verhuurd worden boven die vestigingen.
Weet niet of dit ook voor Soest geldt, maar verkoop levert genoeg op in deze tijd :(
 
Inmiddels heeft de gemeente de vergunningsaanvraag -zoals verwacht- afgewezen. Laatste week dus. Hopelijk kunnen ze ergens in de buurt een nieuwe locatie beginnen. Een deel van de meiden zal in andere MW salons gaan werken, een deel zal stoppen en een deel zal op een andere manier het werk voortzetten.
Al met al tamelijk kortzichtig van de gemeente Soest. Dit is een zeer nette salon, waar voor zo ver ik kan kan beoordelen alleen legale dames werken en waar alleen erotische massages plaatsvinden. Zowel dames als wandelaars zijn nu genoodzaakt om op minder ideale / veilige plaatsen te ontmoeten.
Echt inderdaad heel erg dom en kortzichtig. Zowel dames als nette wandelaars worden nu gedwongen de illegialiteit in te gaan met alle negatieve gevolgen van dien. Ik snap helemaal niets van de gemeente wat ze hier mee willen bereiken. Volgens mij veroorzaakte de salon totaal geen overlast wn zoals Henk zegt werkten alle dames er met plezier en volledig legaal. De reden van sluiting is vergezocht en achterhaald.
 
Ironisch genoeg wordt vaak het argument van uitbuiting gebruikt tegen dit soort zaken om ze de nek om te draaien terwijl juist door sluiting van zaken als MW of clubs je de dames wel kwetsbaar naar het zwarte circuit verband met alle gevolgen van dien.

Heb je toevallig ergens linkje naar de uitspraak van Rechtbank of de mededeling dat vergunning definitief niet is verlengd?.
Ik krijg ook het idee dat overheden bedrijven waar veel cash geld in omgaat liever zien verdwijnen wegens mogelijk witwas gevaar. En dat ze daar soms hele andere redenen voor aanvoeren dan dit.

Hetzelfde geldt voor banken. Die moeten vanuit de overheid hierop toezien anders krijgen ze gigantische boetes.

Ik denk ook niet snel dat nog nieuwe zaken zullen openen (ook van andere eigenaren), mede omdat banken enorm huiverig zijn om voor dit soort zaken rekeningen te openen. Dit zie je in landen om ons heen ook steeds meer.

Tja, zo drijf je natuurlijk wel alles de illegaliteit in. Waar meer uitbuiting zal plaatsvinden en wij als bezoekers ook minder veilig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan