Mycoplasma genitalium

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

SinsOfMyJohnny

Stamgast
Forumpionier
815
03/07/21
5.245
3
Op zoek naar meer info over deze bacteriële infectie. Ik kreeg het nieuws dat mijn vriendin besmet was. Enige tijd geleden. Ik kreeg van haar ook het antibioticum voor de behandeling.
Mijn vraag is? Hoe raak je besmet? Op Google kom je niet verder dan "door seks", bescherm je met condoom. Sinds President Clinton weten we dat seks nogal een breed begrip is.
Daarom… vaginaal, anaal, oraal? Hoe zit dat?
 
Ik vind dit

Overdraagbaarheid

Mycoplasma genitalium wordt hoofdzakelijk aangetoond in de tractus urogenitalis, hoewel het ook in keel en rectum te vinden is.714 Uit Zweeds onderzoek blijkt de kans op overdracht van Mycoplasma genitalium op de seksuele partner vergelijkbaar met die van Chlamydia trachomatis.
 
Mycoplasma genitalium Is een lastige diagnose. Deze infectie komt veel voor, bijna net zo vaak als Chlamydia, maar er is geen consensus in de medische wereld of dragerschap behandeld hoeft te worden. In de richtlijnen staat nog steeds dat een gevonden Mycoplasma genitalium i.p. niet behandeld hoeft te worden. Een infectie is vaak asymptomatisch (=geen klachten). Behandeling kan wel overwogen worden als er geen andere soa's worden gevonden en klachten blijven bestaan.

Het is goed te realiseren dat we heel veel verschillende micro-organismen bij ons dragen. We wisselen ook veel micro-organismen met elkaar uit als we contact hebben. Een deel van deze micro-organismen zijn erg belangrijk voor onze gezondheid, een ander deel heeft geen positief of negatief effect op onze gezondheid, en het laatste deel is wel schadelijk. Bij de meeste mensen heeft een Mycoplasma genitalium dragerschap geen nadelige gevolgen, een klein deel krijgt wel klachten. Mycoplasma genitalium kun je vaginaal, urethraal (plasbuis) en anaal hebben. Ik weet niet of oraal zou kunnen. Een condoom goed gebruikt geeft een goede bescherming tegen besmetting.

De behandeling van Mycoplasma genitalium kan lastig zijn, omdat er veel resistentie is tegen macroliden antibiotica, waaronder Azitrimycine. De behandeling tegenwoordig is 500mg Azitromycine eenmalig op dag 1, daarna 1 x per dag 250mg gedurende dag 2-5. Het is inderdaad verstandig om de partner mee te behandelen, omdat deze ook vaak besmet is. Mocht je een andere behandeling hebben gekregen, ga dan terug naar je arts en stel de behandeling ter discussie. Het is ook geadviseerd om 3 weken na behandeling een test-of-cure te doen, vanwege de hoge prevalentie van macrolide-resistentie.

Edit: ah, ik zie dat @gryphon een mooi artikel heeft gelinkt. :)
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan