Nieuwe locatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik lees dat Ying Yang Roermond weer open gaat. Vergunning is verleent
Schadeclaim
De gemeente moet de proceskosten van ruim 2000 euro vergoeden aan de saunaclub. Dat zal nog maar een fractie zijn van een mogelijke schadeclaim die YinYang gaat vragen. Of Donders zal met goede argumenten moeten komen om de sluiting alsnog te verantwoorden.
Dit gaat in de papieren lopen....

Enfin, mooi nieuws.. uitzonderingen zoals mijn portemonnee daargelaten.
 
Eigenaar yinyang heeft zich tijdje met de verkeerde mensen ingelaten, Eigenaar zelf is aardige vent.
Verder is t een mooie tent, maar zie wel tendens bij allerlei reacties dat spoeling dunner is geworden in vele tenten, zoals phg
 
GT was echt de max! Inderdaad vaak overdag al gezellug druk. In de zomer, heerlijk die grote tuin met al die hutjes waar de dames je mee heen namen en dat bed achterin de tuin waar je lekker buiten kon gaan liggen neuken. Fantastisch! Hopen dat zoiets ooit nog terug komt.
 
@Buttsnorkeler misschien is het je ontgaan, GT gaat nooit meer open, idd het was er eigenlijk altijd top ik kijk er ook met plezier naar mijn vele bezoekjes terug.

Ongeveer het hele management en personeel zit nu in wat voorheen Villa Vanilla heette, wat is omgedoopt in Golden Gate (in Grefrath) Het is een mooie club, en door de ervaren crew heeft dit potentie uit te groeien tot een vervanger van GT
 
Vandaag in De Limburger, gisteren online.
De Limburger Mobile


Gaat Yin Yang definitief verdwijnen? Gemeente wijst verzoek om er een ggz-instelling van te maken af

Yin Yang is inmiddels al jaren gesloten.

Yin Yang is inmiddels al jaren gesloten. — © Jeroen Kuit
Roermond-
Er is een verzoek ingediend om van saunaclub Yin Yang een ggz-instelling te maken. De gemeente heeft dat echter afgewezen omdat het tot ongewenste situaties zou kunnen leiden.

Rob Dieleman
Gisteren om 17:12

De erotische saunaclub Yin Yang aan de Heinsbergerweg in Roermond is inmiddels alweer jaren gesloten. Eerst vanwege de vondst van drugs in het pand, later omdat de exploitatievergunning van de eigenaars, Chris Schoemakers en diens zoon, was verlopen. Burgemeester Rianne Donders weigerde een nieuwe af te geven, omdat de vader en zoon niet door de Bibob-test kwamen, waarbij onderzoek wordt gedaan naar witwassen.
Lees ook: Eigenaar verliest strijd definitief, maar mogelijk gaat erotische sauna Yin Yang in Roermond toch weer open

Erotische sauna

Eerder dit jaar werd er wel een nieuwe exploitatievergunning verleend voor een seksinrichting in het pand. Dat zou kunnen met een andere exploitant dan vader en zoon Schoemakers. Daarna kwam er echter een principeverzoek bij de gemeente Roermond binnen voor een zaak in een heel ander segment dan een erotische sauna, blijkt uit de collegebesluiten. Er werd een plan ingediend om een instelling voor geestelijke gezondheidszorg (ggz) te vestigen in het gebouw.
De verzoekster, zoals de gemeente de aanvrager omschrijft, wil 29 slaapvertrekken realiseren in het pand en klinische behandelingen aanbieden aan patiënten met psychische problemen en/of verslavingen. Ook moeten er dagbehandelingen in groepsverband plaats gaan vinden.
Het pand van Yin Yang werd gesloten na een inval.

Het pand van Yin Yang werd gesloten na een inval. — © Jeroen Kuit

Seksinrichting én ggz

Het college van B en W ziet het plan echter niet zitten. De verzoekster wil namelijk starten met een pilot die een of twee jaar duurt. In die tijd zouden de huidige vergunningen niet ingetrokken moeten worden, betoogde ze, zodat daar op teruggevallen kan worden. 'De verzoekster wenst dus nadrukkelijk de mogelijkheid open te houden ter plaatse ook een seksinrichting te kunnen exploiteren', schrijft de gemeente.
Lees ook: Gevoelige juridische nederlaag voor gemeente Roermond rondom sluiting saunaclub Yin Yang
Dat is volgens het college geen ideale situatie. Het kan dan namelijk voorkomen dat er én een ggz-kliniek in het pand zit en dat tegelijkertijd een seksinrichting wordt gerund. 'Dit leidt tot een uiterst onwenselijke situatie', schrijft het college. De advocaat van de eigenaars, Lex Berndsen, laat weten niet al te veel over het verzoek te kunnen zeggen. Wel geeft hij aan dat het nog niet definitief is dat de saunaclub niet meer terugkeert. "Daar wordt nog over nagedacht."

Verrassing

Wethouder Dirk Franssen moet bekennen dat hij het verzoek niet zag aankomen. "Het kwam als een verrassing." Het besluit van het college zegt volgens hem niets over wat het college graag in het pand zou zien. "Dat lag nu niet voor. Er is slechts naar het verzoek voor de ggz-instelling gekeken." Het einde van Yin Yang lijkt vooralsnog niet bereikt. Franssen: "Er ligt een exploitatievergunning. Theoretisch kan er morgen iemand komen die er een seksinrichting realiseert."
 
Ik ben nog naar de opening geweest van Ying Yang, dit was in 1996 :) Gigantische party met koud en warm buffet, alleen voor paren, en het was bovendien nog gratis ook. Ying Yang was oorspronkelijk een parenclub. Het openingsfeest was waarschijnlijk zo duur uitgevallen dat de club enkele maanden later hun deuren hebben moeten sluiten. Ik herinner me veel Duitse echtparen die allemaal bare neukten... de sauna en welness, het hotel etc...
 
@Buttsnorkeler misschien is het je ontgaan, GT gaat nooit meer open, idd het was er eigenlijk altijd top ik kijk er ook met plezier naar mijn vele bezoekjes terug.

Ongeveer het hele management en personeel zit nu in wat voorheen Villa Vanilla heette, wat is omgedoopt in Golden Gate (in Grefrath) Het is een mooie club, en door de ervaren crew heeft dit potentie uit te groeien tot een vervanger van GT
Iemand info over Golden Gate (villa Vanilla)?
 
Iemand info over Golden Gate (villa Vanilla)?
Is gewoon open reacties lopen nogal uit elkaar wat ik gehoord heb, verwacht vooral niet de GT 2.0 zoals sommige het aangekondigd hebben.
Maar een club in de opstartfase nog altijd die zeker in de zomer de nodige potentie heeft door de tuinen,zwembad etc.
maar de line up komt niet in de buurt van bv. de SS, wel een zeer diverse line up dus niet enkel de rumbul girls heb ik gehoord.
 
Inderdaad, een geweldig gezellige club in een zeer natuurlijke aanvoelende omgeving. Geen grote show of inrichting maar veelal zeer goed geselecteerde dames. Ook de kamers, de meeste houten huisjes in de tuin, gaven iets avontuurlijks.
Jammer, de onbegrijpelijke en onzinnige corona maatregelen hebben het waarschijnlijk de das omgedaan.
R uit Brussel
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan