Ook adverteerders, opgepast

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Vanderlindemedia

Meubelstuk
1.714
25/09/21
1.955
Site
Ik wil adverteerders op websites, er ook op wijzen niet in te gaan op onderstaand bericht(en). Het lijkt initieel af te komen van bijv. Redlights support, Kinky support of wat dan ook, maar geen enkel bedrijf voert een verificatie via whatsapp en zeker niet vanaf een onbekend nummer tenzij anders aangegeven op hun eigen website. Ik heb n.a.v onderstaande ook zaken aangescherpt en aangekaart dat communicatie alleen via de email vanaf het domein van de website afkomstig is.

31b43795-6278-4392-9841-f3fb0a6b5276.jpg

Men ziet al gelijk dat de spelling niet klopt.

ed98f2df-c0e8-47c6-b2d1-30ead3124c53.jpg
Natuurlijk gaat een support afdeling zo niet tekeer. Maar wat is het werkelijke doel nu precies? Door de inlog gegevens van een adverteerder af te vangen, kan men het telefoonnummer in de advertentie(s) wijzigen, en nietsvermoedende klanten die een afspraak willen maken een gering bedrag over te laten maken. Tegen de tijd dat de oplichting wordt ontdekt, is de vogel al vaak gevlogen.

Wanneer je twijfeld over de legitimiteit van de berichtgever, aarzel dan niet om de website zelf te contacteren voordat je uberhaubt iets doet. Geen enkele aanbieder zoals Kinky, Prive2day, Redlights, Tippelstraat en dergelijk voert support met gebrekkig Nederlands over whatsapp.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat is het werkelijke doel nu precies? Door de inlog gegevens van een adverteerder af te vangen, kan men het telefoonnummer in de advertentie(s) wijzigen, en nietsvermoedende klanten die een afspraak willen maken een gering bedrag over te laten maken. Tegen de tijd dat de oplichting wordt ontdekt, is de vogel al vaak gevlogen.

Ik snap het niet. Ze hebben je toch geen phishing-link gestuurd? Ze vragen je toch gewoon om met je Redlights-account in te loggen waar alleen jij de credentials van kent?

Bovendien, kennelijk weten ze dat je een verificatielabel hebt aangevraagd.
 
Nee,

Nr is al bekend bij Redlights afkomstig van een oplichter. De adverteerder was al verified. En vroeg mij hoe dat nu zat.

Men probeert het account af te vangen > telnr te wijzigen en klanten die willen bestellen een betaallink te sturen als voorschot.

Tegen de tijd dat men meldingen plaatst is de vogel al gevlogen. Dus ook hier geldt, een terechte waarschuwing, nooit je account gegevens met onbekende te delen.
 
Men tracht de 2FA code af te vangen op waarop men het hele account over kan nemen. Dat is het idee erachter, ook al lijkt het begin "onschuldig". Mezelf verkeerd verwoord hier, kan het bericht ook niet meer aanpassen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan