Prepaid esim

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Dave078

Vaste klant
116
10/01/22
42
Goedenavond,

Ik heb in het verleden altijd een 2e telefoon gebruikt. Deze is nu kapot gegaan en mijn huidige telefoon heeft multisim met esim ondersteuning. Dus ik dacht, een esim is een stuk makkelijker, geen gehannus meer met simkaartjes en gewoon verwijderen zodra je een nieuwe neem.

Helaas ben ik wel heel nieuw wat betreft deze esims, wat goeie aanbieders zijn, waar je op moet letten en zelfs het installeren, al moet dat online denk wel lukken met een youtube video ofzo haha.

Dus mijn vraag, enig advies wat betreft aanbieders? Ik zie Lyca vooral "bundels" aanbieden per week, das het idee van een prepaid toch niet? En bij Simyo staat er alleen beltegoed, geen data vermeld. Ik snapter niks van haha.

Alvast bedankt!

Sorry als dit in de verkeerde rubriek staat, graag verplaatsen

Lijkt mij een hoop gehannes als er iets met je nieuwe telly is. Een fysieke sim kun je zo in een ander toestel stoppen en klaar ben je. Zo weet je zeker dat je anoniem bent. Iets wat ik mij bij een e-sim erg afvraag.

Goedenavond,

Ik heb in het verleden altijd een 2e telefoon gebruikt. Deze is nu kapot gegaan en mijn huidige telefoon heeft multisim met esim ondersteuning. Dus ik dacht, een esim is een stuk makkelijker, geen gehannus meer met simkaartjes en gewoon verwijderen zodra je een nieuwe neem.

Helaas ben ik wel heel nieuw wat betreft deze esims, wat goeie aanbieders zijn, waar je op moet letten en zelfs het installeren, al moet dat online denk wel lukken met een youtube video ofzo haha.

Dus mijn vraag, enig advies wat betreft aanbieders? Ik zie Lyca vooral "bundels" aanbieden per week, das het idee van een prepaid toch niet? En bij Simyo staat er alleen beltegoed, geen data vermeld. Ik snapter niks van haha.

Alvast bedankt!

Sorry als dit in de verkeerde rubriek staat, graag verplaatsen

Wat ze aan "bundels" of tegoed plannen aanbieden staat los van het formaat van de simkaart, fysiek of e-sim .

Ik dacht eigenlijk dat er voor het data aanbod weinig was wat 'geldig blijft totdat het op is' .
Je kunt best een prepaid databundel kopen, alleen die is dan ook nog "op" na een bepaalde tijd, ongeacht of je alle data gebruikt hebt of niet .

Maar dat moet je kennen - zelfde bij een fysieke sim.

Wat ik bij e-sim's niet gezien heb is het "anoniem kopen", het koppelt met een "mijn provider" account.
Dat is wel logisch - omdat je een e-sim niet zomaar kunt overzetten naar een andere telefoon . Dat gebeurt door een nieuwe e-sim met zelfde nummer in de nieuwe telefoon te zetten en de oude e-sim disablen . En daarvoor is de provider nodig waar je dat met een app of website van hun regelt .
Maar weinig mensen zijn liever een sim (en nummer) helemaal KWIJT in dat geval omdat ze perse geen account bij de provider willen.

Als je perse anoniem wilt kopen zou je je "normale" sim naar e-sim kunnen omzetten, en je wandel-sim in het fysieke slot gebruiken .
(of is je telefoon helemaal e-sim only ? )

Bedenk ook hoe je wandel-sim goed gescheiden wilt houden qua gebruik. (eigen contactenlijst , aparte whatsapp etc) . Op iPhone ken ik daar geen goede opties voor.

Het ligt zo te zien allemaal een stuk gecompliceerder dan ik dacht haha. Het betreft een Galaxy S24 Ultra. En google verteld mij dit (in het engels)

The Samsung Galaxy S24 Ultra supports dual SIM functionality, allowing you to use one physical nano-SIM card and one eSIM, or two physical nano-SIM cards, depending on your region. While many global versions have a slot for two physical nano-SIMs, some models, particularly those sold in the US, have one physical nano-SIM slot and rely on the second line being activated through an eSIM.

Neem aan dat je een nano sim zo bij een albert heijn kan kopen? Wellicht dat dan maar doen.

Mijn ervaring met esim is goed, maar als een prepaid Sim wil bijvoegen geeft het verwarring op de telefoon, dus wat doe ik de esim even uitschakelen, dan de prepaid installeren en daarmee een tweede whatsapp aanmaken, instellen en dan prepaid Kaart eruit, je what's app gaat perfect werken.
Ik heb Samsung s25 plus, bij samsung heb een veilige map die extra beschermt, en moet je pincode openen. Daar staat mijn
Tweede what's app in.

Ik zou gewoon een 2e nano SIM kaart gebruiken

Officiële methode (nu beschikbaar op Android)
  1. Installeer beide simkaarten in uw dual-sim telefoon.
  2. Open de WhatsApp-app en ga naar de instellingen.
  3. Klik op het pijltje naast uw naam en kies "Account toevoegen".
  4. Volg de instructies om uw tweede telefoonnummer te verifiëren.
  5. Met deze methode beheert u twee aparte WhatsApp-accounts binnen dezelfde app, met elk hun eigen instellingen.

Terug
Bovenaan Onderaan