Psychiater bied hulp aan tegen natura

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Iemand heeft hem al gemeld.
Dit was ik.
Ook al een mail gestuurd naar sj. Reactie terug gekregen dat omdat deze man zorgvuldig is geweest met zijn woorden en zich zelf nergens echt psychiater noemt hij niks fout doet. Maar dat ze er nog wel even naar gaan kijken. Als meerdere zouden willen mailen. (thanx @JokePrive)!) Dan is er hopelijk meer kans dat ze de advertentie weg halen.
 
Ik weet niet of ik de reactie van SJ nog schokkender moet vinden, dan de advertentie zelf.

"Hij biedt psychische hulp, maar geeft nergens aan dat hij een echte hulpverlener is> Als voorbeeld; een wandelcoach biedt ook hulp bij psychische problemen, heeft een "coachingsdiploma" maar is geen big-geregistreerd hulpverlener. Goed doordacht qua woordkeuze is dit dus.
Het zit wel op het randje, dat ben ik helemaal met je eens. Ik zal hem nog eens bespreken met mijn collega's.
Bedankt voor je bericht!"
 
Je hoort mij niet praten over het verbieden van prostitutie. Dat maak jij ervan.

Dat is precies het hele punt. Er wordt aangenomen dat mensen die goederen/diensten ruilen voor seks, misbruik maken van degene die de seks aanbiedt.
Hét argument dat ook wordt gebruikt door voorstanders van verbieden van prostitutie in algemene zin (geld is een goed).
Plus de aanname dat mensen die psychische hulp nodig hebben kwetsbaar zijn, wat vergelijkbaar is met de aanname dat prostituees kwetsbaar zijn.
Het lijkt zo makkelijk, laat mensen zelf kiezen wat ze willen doen met hun eigen lichaam en qua seksuele voorkeuren. Maar in de praktijk blijkt dat lastig, velen denken beter te weten hoe anderen moeten leven.
 
Laatst bewerkt:
Dat is precies het hele punt. Er wordt aangenomen dat mensen die goederen/diensten ruilen voor seks, misbruik maken van degene die de seks aanbiedt.
Hét argument dat ook wordt gebruikt door voorstanders van verbieden van prostitutie in algemene zin (geld is een goed).
Plus de aanname dat mensen die psychische hulp nodig hebben kwetsbaar zijn, wat vergelijkbaar is met de aanname dat prostituees kwetsbaar zijn.
Het lijkt zo makkelijk, laat mensen zelf kiezen wat ze willen doen met hun eigen lichaam en qua seksuele voorkeuren. Maar in de praktijk blijkt dat lastig, velen denken beter te weten hoe anderen moeten leven.
Mensen die psychische hulp nodig hebben, zijn evident kwetsbaarder. Het enkele feit dit type er bewust naar op zoek is en ook nog tegen betaling in natura is in mijn optiek zo fout als fout maar kan zijn.
 
Mensen die psychische hulp nodig hebben, zijn evident kwetsbaarder. Het enkele feit dit type er bewust naar op zoek is en ook nog tegen betaling in natura is in mijn optiek zo fout als fout maar kan zijn.

Prostituees zijn evident kwetsbaarder. Het enkele feit dit type er bewust naar op zoek is en ook nog tegen betaling is in mijn optiek zo fout als fout maar kan zijn.

Mensen ruilen seks voor andere dingen van waarde, boeiend.

Je kan het ook omdraaien, die vrouwen maken financieel misbruik van die arme mannen door ze gigantische hoeveelheden geld uit de zak te kloppen voor een uurtje tijdsbesteding.
 
Prostituees zijn evident kwetsbaarder. Het enkele feit dit type er bewust naar op zoek is en ook nog tegen betaling is in mijn optiek zo fout als fout maar kan zijn.
Sorry, maar dit is klikklare onzin. Prostituee zijn maakt iemand niet 'evident' kwetsbaarder. Een stemmings- of persoonlijkheidsstoornis wel.
 
Prostituees zijn evident kwetsbaarder. Het enkele feit dit type er bewust naar op zoek is en ook nog tegen betaling is in mijn optiek zo fout als fout maar kan zijn.
Mensen ruilen seks voor andere dingen van waarde, boeiend.

Je kan het ook omdraaien, die vrouwen maken financieel misbruik van die arme mannen door ze gigantische hoeveelheden geld uit de zak te kloppen voor een uurtje tijdsbesteding.
Ik ga hier maar niet verder op in, is bij voorbaat al een kansloos, als je er zo tegenaan kijkt.
 
Sorry, maar dit is klikklare onzin. Prostituee zijn maakt iemand niet 'evident' kwetsbaarder. Een stemmings- of persoonlijkheidsstoornis wel.

Genoeg mensen die prostituees wel kwetsbaar vinden.
Bovendien zijn er prostituees met stoornissen, ook maar verbieden?
En waarom daar stoppen, iedereen met stoornissen verbieden seks te hebben?
Bovendien zijn er genoeg welvarende mensen bij psychologen die totaal niet kwetsbaar zijn, juist niet misschien als je dat kan betalen.
 
... Reactie terug gekregen dat omdat deze man zorgvuldig is geweest met zijn woorden en zich zelf nergens echt psychiater noemt...
Nee, maar hij noemt zichzelf letterlijk "gediplomeerd en ervaren". Voor een jurist zit daar misschien verschil tussen, voor een leek als ik niet echt.
 
Stel de psycholoog is een vrouw en de dienst kost € 100 en de patient is een gigolo met een dienst van € 100, ze verrekenen dit niet direct maar betalen het om de beurt aan elkaar. Vinden we dit een probleem? (Ben oprecht benieuwd)
 
Stel de psycholoog is een vrouw en de dienst kost € 100 en de patient is een gigolo met een dienst van € 100, ze verrekenen dit niet direct maar betalen het om de beurt aan elkaar. Vinden we dit een probleem? (Ben oprecht benieuwd)
Ja dat is vindt ik een probleem. Vanuit medisch ethisch oogpunt is dit niet toelaatbaar en zelfs laakbaar. De relatie tussen patiënt en behandelaar kan nimmer gestoeld zijn op het verkrijgen van seksuele handelingen.

Wat is jouw mening hier over?
 
Stel de psycholoog is een vrouw en de dienst kost € 100 en de patient is een gigolo met een dienst van € 100, ze verrekenen dit niet direct maar betalen het om de beurt aan elkaar. Vinden we dit een probleem? (Ben oprecht benieuwd)

Dat zou ik wel een probleem vinden ja.

Het is toch ook bekend dat een middelbare school docent geen seksuele relatie mag hebben met een leerling, ook al is de leerling 19 en de docent misschien 23.

Wat vind jij daar dan van?
 
Stel de psycholoog is een vrouw en de dienst kost € 100 en de patient is een gigolo met een dienst van € 100, ze verrekenen dit niet direct maar betalen het om de beurt aan elkaar. Vinden we dit een probleem? (Ben oprecht benieuwd)

Nou, nog een keer dan: Ja, dat is een probleem. Een therapeutische relatie raakt verstoord als beide partijen seks met elkaar gaan hebben, betaald of niet. Of als ze samen op vakantie gaan, de (gewone) sauna bezoeken, op elkaars verjaardag komen... Ik zou zelf dolgraag een vriendschap opbouwen met mijn huidige therapeute. Maar dat is echt een slecht idee.
 
Laatst bewerkt:
Plus de aanname dat mensen die psychische hulp nodig hebben kwetsbaar zijn,
Niemand hier zecht dat iedereen die een beetje extra hulp kan gebruiken compleet labiel is en niet voor zich zelf kan na denken.

Het gaat er om dat deze man(zelfde als het een vrouw zou zijn) doelgezicht opzoek is naar mensen die al zwakker zijn. En zich voordoet als een gediplomeerd psychiater. Hopelijk is wat hij doet strafbaar en hopelijk ziet sj dat ook in.
 
Je kunt je natuurlijk afvragen, los van het feit of dit wel of niet in de haak is... of iemand die psychische hulp nodig heeft... dit op een site als Sexjobs gaat zoeken.
 
Stel de psycholoog is een vrouw en de dienst kost € 100 en de patient is een gigolo met een dienst van € 100, ze verrekenen dit niet direct maar betalen het om de beurt aan elkaar. Vinden we dit een probleem? (Ben oprecht benieuwd)
Een gigolo die bij een psycholoog loopt , krijgt denk geen erectie van de stress, dus ik denk dat hij zijn baantje niet kan uitvoeren
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan