Risico's soa bij heteroseks

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Vraag ook aan dvp's en heren of ze zich regelmatig testen. Twijfel je bij het zien van de ander? Bijv roodheid, geur, bultjes, afscheiding; ga dan veilig pijpen of sla beffen over.
Goed op de hoogte zijn helpt ook. Angiokeratomen zijn volkomen onschuldig zo lang ze niet bloeden. Maar een DVP die niet wist wat het zijn raakte aardig in de stress.
Meer info hier
 
Gonorroe gaat bijv door een condoom heen.
Grotendeels met je eens, maar een condoom beschermt uitstekend tegen heel veel soa's, waaronder ook gonorroe. Geheel eens dat regelmatig testen vanzelfsprekend zou moeten zijn. Veel DVP's laten zich al heel regelmatig testen. Dus, als klanten zich ook regelmatig laten testen, dan zal dat heel veel schelen.

Goed op de hoogte zijn helpt ook. Angiokeratomen zijn volkomen onschuldig zo lang ze niet bloeden. Maar een DVP die niet wist wat het zijn raakte aardig in de stress.
Meer info hier
Klopt, naar mijn mening hoort een DVP ook enige kennis te hebben van afwijkingen, maar je kunt niet verwachten dat elke DVP elke huidafwijking kan herkennen. Als je geweigerd wordt omdat dit niet van tevoren is aangegeven, dan is die keuze wel invoelbaar.
 
Huh?
Daar zou ik graag een reactie op hebben van een echte professional, te weten piet soaaids, maar die is helaas al meer dan jaar niet meer gezien op het forum.
Het klinkt nl. onwaarschijnlijk.
Ik heb het hier al eens eerder geplaatst maar kan die post niet meer vinden


Edit: Voor gonorroe is een reductie van 62% aangetoond, bij het consistente en correcte gebruik van het condoom.

Dit betekend goed openmaken, optijd vervangen, na pijpen met condoom een nieuwe erom, niet aftrekken met condoom, na te lang seks de condoom verwisselen.

3x raden wie er niet zitten te wachten op condoomwissels omdat ze er een slappe van krijgen? Bingo ;)
 
Edit: Voor gonorroe is een reductie van 62% aangetoond, bij het consistente en correcte gebruik van het condoom.
Dit is dus niet juist, zoals boven ook aangegeven. Als je een bron hebt, dan ben ik zeer benieuwd. Het goed gebruik van een condoom geeft bijna 100% bescherming tegen besmetting. Als besmettelijk materiaal via andere routes wordt overgedragen, kun je natuurlijk alsnog besmet raken. Dat staat los van de effectiviteit van het condoom.
 
Als je als dvp werkt, een dvp bezoekt of er los op rond neukt buiten deze wereld: Weten is Meten dus ga test je gewoon! Gonorroe gaat bijv door een condoom heen.

Voor je eigen maar ook voor andere hun gezondheid. Laat je regelmatig testen.

Heb je ergens last van? Testen
Is er een afwijking? Testen
Condoom gebroken? Testen
Doe je pzc? Testen
Doe je beffen? Testen

Kost je 5 minuten en bespaart iedereen een hoop moeite. Elke keer als ik merk dat mn afscheiding anders is oid dan ga ik ook gelijk testen bij GGD of Huisarts als de GGD niet optijd kan.

Vraag ook aan dvp's en heren of ze zich regelmatig testen. Twijfel je bij het zien van de ander? Bijv roodheid, geur, bultjes, afscheiding; ga dan veilig pijpen of sla beffen over.

Veiligheid en gezondheid voor alles.
Ik vraag me toch af of er veel wandelaars zijn die zich ooit hebben laten testen, Ik heb het nog nooit gedaan in al die jaren
 
De meeste mannen testen pas als ze wat mankeren op die speciale plek. Maar gaan eerst vragen stellen op een forum waar geen dokter tussen zit.
Dat is niet handig...

Piet SoaAids heeft al meerdere keren geadviseerd dat klanten 1x per jaar een volledige test laten doen. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid om dat te doen. Het hoeft niet, maar het is alleen verstandig. Zeker als je geheel of gedeeltelijk onsafe seks doet.
 
De meeste mannen testen pas als ze wat mankeren op die speciale plek. Maar gaan eerst vragen stellen op een forum waar geen dokter tussen zit.
Dat is niet handig...

Piet SoaAids heeft al meerdere keren geadviseerd dat klanten 1x per jaar een volledige test laten doen. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid om dat te doen. Het hoeft niet, maar het is alleen verstandig. Zeker als je geheel of gedeeltelijk onsafe seks doet.
Tegenwoordig komen al de doktersbezoekjes digitaal mijn huiskamer binnen, eigen risico ,eigen bijdrage enz
Lastig uit te leggen zo'n soatest :)
 
Tegenwoordig komen al de doktersbezoekjes digitaal mijn huiskamer binnen, eigen risico ,eigen bijdrage enz
Lastig uit te leggen zo'n soatest :)
Je kunt tegenwoordig op heel veel manieren een soa-test regelen en betalen. Het kan geheel anoniem, dus ook niks uit te leggen.

Het gemakkelijkste blijft de huisarts. Diegene heeft beroepsgeheim.

Maar, ook online kun je een test bestellen en laten bezorgen op een afhaalpunt. Denk aan laboratoria zoals: https://www.soapoli-online.nl/
 
Tegenwoordig komen al de doktersbezoekjes digitaal mijn huiskamer binnen, eigen risico ,eigen bijdrage enz
Lastig uit te leggen zo'n soatest :)
Bloedtesten doen ze tegenwoordig al als niet eens fatsoenlijk een scheet kunt laten. Gewoon naar de huisarts gaan, en thuisfront vertellen dat je wat moe voelt. Pats bloed controle.
En op de digitale versie in je overzicht staat allen laboratorium test, geen specificatie.
 
Je kunt tegenwoordig op heel veel manieren een soa-test regelen en betalen. Het kan geheel anoniem, dus ook niks uit te leggen.

Het gemakkelijkste blijft de huisarts. Diegene heeft beroepsgeheim.

Maar, ook online kun je een test bestellen en laten bezorgen op een afhaalpunt. Denk aan laboratoria zoals: https://www.soapoli-online.nl/

Soa Poli Online werkt voor mij perfect. Binnen een paar dagen resultaat, de instructies zijn duidelijk en als je vragen hebt, krijg je snel en professioneel antwoord.
Mits goed afgenomen zijn de testen zeer betrouwbaar. Dit wordt ook bevestigd op de website van Soa Aids Nederland.

Mijn vriendin en ik hebben geen geheimen voor elkaar, maar toch vinden we deze methode relaxter dan de alternatieven. Via Soa Poli Online kan je alles gewoon zelf regelen. Het enige nadeel is dat het redelijk prijzig is als je alles laat testen. Maargoed, het hoort er gewoon bij als je wisselende contacten hebt, vinden wij.

Soms hebben we ook maanden lang geen contacten buiten onze relatie om, maar als we wat actiever zijn geweest laten we alles testen. Gewoon als verantwoordelijkheid naar onszelf, naar elkaar en naar andere contacten.

Gelukkig beide nog nooit een soa gehad. We letten ook altijd goed op verder, maar toch een fijne bevestiging als alle testen negatief terugkomen.
 
Je partner een soa bezorgen. Dat is pas lastig uitleggen.
Ja, helemaal mee eens maar in dit leven zal ik mijn vrouw nooit een soa bezorgen soms hebben partners geen seks meer omdat de vrouw na de overgang dat niet meer wil of kan en gaat de man noodgedwongen naar de hoeren.
Bloedtesten doen ze tegenwoordig al als niet eens fatsoenlijk een scheet kunt laten. Gewoon naar de huisarts gaan, en thuisfront vertellen dat je wat moe voelt. Pats bloed controle.
En op de digitale versie in je overzicht staat allen laboratorium test, geen specificatie.
Als ik bloed laat prikken staat er precies waar op.
Wij oudjes gebruiken Medisch Expert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Soa Poli Online werkt voor mij perfect. Binnen een paar dagen resultaat, de instructies zijn duidelijk en als je vragen hebt, krijg je snel en professioneel antwoord.

Mits goed afgenomen zijn de testen zeer betrouwbaar. Via Soa Poli Online kan je alles gewoon zelf regelen. Het enige nadeel is dat het redelijk prijzig is als je alles laat testen. Maargoed, het hoort er gewoon bij als je wisselende contacten hebt, vinden wij.

Hoe doe je dan de bloedonderzoek? Bij mij is het altijd 3 swaps en een buisje bloed. De aanwezigheid van hiv en syfilis wordt namelijk getest middels een bloedonderzoek...
 
Hoe doe je dan de bloedonderzoek? Bij mij is het altijd 3 swaps en een buisje bloed. De aanwezigheid van hiv en syfilis wordt namelijk getest middels een bloedonderzoek...
Ik maak een afspraak bij AtalMedial ,breng mijn plas en ze nemen bloed af, Op de site (Medisch expert} is na enkele dagen de uitslag te lezen
Op soa,s heb ik mij nog nooit laten testen
Maar Joke, mocht ik nou ooit eens bij jou de deur binnen wandelen, denk dan niet ,, die vent laat zich nooit testen en hij heeft vast iets onder de leden want ik hou het zaakje heel goed bij, nog geen puistje te vinden en het ruikt lekker
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe doe je dan de bloedonderzoek? Bij mij is het altijd 3 swaps en een buisje bloed. De aanwezigheid van hiv en syfilis wordt namelijk getest middels een bloedonderzoek...
Hi @JokePrive,

Check https://www.soapoli-online.nl/ voor alle testen die ze hebben.

Zelf een buisje bloed afnemen voor een HIV & Syfillis test staat er ook tussen :). Met een vingerprikker doe je dan zelf wat druppels bloed in een buisje.

Zelf doe ik meestal urine voor chlamydia, gonorroe en trichomonas. Een keelswab voor chlamydia en gonorroe. En dan een bloedtest voor HIV & Syfilis.

De samples gaan dan naar een officieel laboratorium en binnen een aantal dagen kan je inloggen om de uitslag te zien.
 
Ja, helemaal mee eens maar in dit leven zal ik mijn vrouw nooit een soa bezorgen soms hebben partners geen seks meer omdat de vrouw na de overgang dat niet meer wil of kan en gaat de man noodgedwongen naar de hoeren.
In dat geval zou ik het bespreekbaar proberen te maken. Ik denk namelijk dat ze veel liever heeft dat je naar een DVP gaat, dan dat je een relatie aangaat met een andere vrouw.
 
Op soa,s heb ik mij nog nooit laten testen
Maar Joke, mocht ik nou ooit eens bij jou de deur binnen wandelen, denk dan niet ,, die vent laat zich nooit testen en hij heeft vast iets onder de leden want ik hou het zaakje heel goed bij, nog geen puistje te vinden en het ruikt lekker
.....als je nog nooit bent getest weet je niet of je een soa hebt of niet.

Van de meeste soa's – met name de meest voorkomende chlamydia – krijg je helemaal geen klachten dus alleen als je test komt deze soa aan het licht. Een soa kan ongemerkt serieuze schade aanrichten. Langdurig drager zijn van bijvoorbeeld chlamydia kan zelfs leiden tot onvruchtbaarheid.
 
Als je als dvp werkt, een dvp bezoekt of er los op rond neukt buiten deze wereld: Weten is Meten dus ga test je gewoon! Gonorroe gaat bijv door een condoom heen.

Voor je eigen maar ook voor andere hun gezondheid. Laat je regelmatig testen.

Heb je ergens last van? Testen
Is er een afwijking? Testen
Condoom gebroken? Testen
Doe je pzc? Testen
Doe je beffen? Testen

Kost je 5 minuten en bespaart iedereen een hoop moeite. Elke keer als ik merk dat mn afscheiding anders is oid dan ga ik ook gelijk testen bij GGD of Huisarts als de GGD niet optijd kan.

Vraag ook aan dvp's en heren of ze zich regelmatig testen. Twijfel je bij het zien van de ander? Bijv roodheid, geur, bultjes, afscheiding; ga dan veilig pijpen of sla beffen over.

Veiligheid en gezondheid voor alles.
Tsja, dat zou verstandig zijn maar ik denk dat er op dit clubje hier heel weinig kerels zijn die zich überhaupt ooit hebben laten testen
 
Ik ook, maar we kunnen best de uitzonderingen zijn.
Daar gaan we nooit achter komen vrees ik.
Het is jammer dat gratis testen bij de GGD voor wandelaars alleen nog in Den Haag kan, een paar keer per jaar bij de testbus in de wandelstraten.
Vroeger kon je je bij elke GGD op elk moment gratis laten testen.
 
Ik ook, maar we kunnen best de uitzonderingen zijn.
Daar gaan we nooit achter komen vrees ik.
Het is jammer dat gratis testen bij de GGD voor wandelaars alleen nog in Den Haag kan, een paar keer per jaar bij de testbus in de wandelstraten.
Vroeger kon je je bij elke GGD op elk moment gratis laten testen.
Het argument van 'gratis' testen heb ik nooit goed begrepen. Als je wel een DVP kunt bestellen, kun je m.i. ook eens wat geld achteruit leggen om je 1 x per jaar te laten testen. Geen enkele test is gratis.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan