Algemeen Rustig hotel in Pattaya gezocht

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
96
26/05/23
145
2
Een maat van mij gaat in november naar Pattaya. Hij is mijn complete tegenpool: geen wandelaar, vroeg opstaan en vroeg naar bed. Misschien een wipje tussen de middag of voor het slapen gaan. Hij zal wel vooral veel tempels gaan bezoeken 🤪

Omdat ik eind 2019 in Pattaya was geweest vroeg hij mij om advies voor een rustig gelegen hotel. Een hotel waar je 's nachts gewoon kunt slapen zonder stampende techno of Isaan gekweel dat tot diep in de nacht voortduurt.

Omdat ik zelf dichtbij de actie zat (met inderdaad de geschetste geluidsoverlast) kan ik hem niet van advies dienen.

Heeft iemand anders misschien tips? Misschien iets aan de noordkant van Pattaya of een rustig deel van Jomtien? Als ik hem zo hoor moet het ook nog guest friendly zijn. Maar wie weet zijn er nog rustige delen in Pattaya waar alleen hotels/appartementen staan zonder bars.

Alle tips zijn welkom.
 
Een maat van mij gaat in november naar Pattaya. Hij is mijn complete tegenpool: geen wandelaar, vroeg opstaan en vroeg naar bed. Misschien een wipje tussen de middag of voor het slapen gaan. Hij zal wel vooral veel tempels gaan bezoeken
Dan begrijp ik niet zo heel goed waarom hij naar Pattaya wilt gaan, ik zou hem dat snel uit zijn hoofd praten.
Als je niet voor de wip gaat of het uitgaansleven, dan moet je mijn inziens ver weg van Pattaya blijven.
Dan kan je veel beter naar het noorden gaan waar veel oude tempels zijn, of eventueel naar Phuket, Koh Samui. Krabi of Hua Hin gaan. Hoe je het ook went of keert Pattaya is toch een vieze stad
 
Tsja... Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat hij een beetje hinkt op twee gedachten. Hij wipt wel (een beetje) maar wil ook dichtbij grote ziekenhuizen blijven vanwege zijn medische klachten. Bangkok vindt hij te groot. Daar verdwaalt hij. Noord-Thailand weer te ver weg. Ik had hem daarom Pattaya of Hua Hin geadviseerd.

Vandaar dat ik het maar even in de groep gooi want ik ken geen rustige hotels in Pattaya.
 
Tsja... Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat hij een beetje hinkt op twee gedachten. Hij wipt wel (een beetje) maar wil ook dichtbij grote ziekenhuizen blijven vanwege zijn medische klachten. Bangkok vindt hij te groot. Daar verdwaalt hij. Noord-Thailand weer te ver weg. Ik had hem daarom Pattaya of Hua Hin geadviseerd.

Vandaar dat ik het maar even in de groep gooi want ik ken geen rustige hotels in Pattaya.
ik ben maar een paar keer in Pattaya geweest, waaronder een aantal keren met mijn Thaise ex vrouw. maar ik zat toen in Naklua, zeer rustige plaats aan de noord kant van Pattaya. Ik had toen een prima hotel, wel wat gedateerd maar in een heerlijk rustige buurt. Ik had die toen destijds uit de lonely planet gehaald.
Destijds voor, iets van 500 bath per nacht.

 
Als hij hinkt op 2 benen en cultuur wil en af en toe wat wandelplezier zou ik eerder Chiang Mai aanraden. Ontzettend veel cultuur daar en ook een leuk aanbod qua wandelen. Geen Pattaya, maar legio massagesalons waar van alles kan. En ook prima ziekenhuizen daar. Lee Chiang is daar een mooie optie. Vlak bij de oude stad. Gerund door een Nederlander. linkje

Alternatief zou ook nog Jomtien kunnen zijn. Iets minder druk en minder heftig dan Pattaya, maar wel alles in de buurt.
 
Als hij hinkt op 2 benen en cultuur wil en af en toe wat wandelplezier zou ik eerder Chiang Mai aanraden. Ontzettend veel cultuur daar en ook een leuk aanbod qua wandelen. Geen Pattaya, maar legio massagesalons waar van alles kan. En ook prima ziekenhuizen daar. Lee Chiang is daar een mooie optie. Vlak bij de oude stad. Gerund door een Nederlander. linkje

Alternatief zou ook nog Jomtien kunnen zijn. Iets minder druk en minder heftig dan Pattaya, maar wel alles in de buurt.
Zeker, maar ik dacht dat Chiang mai en Noord Thailand geen optie was. Zelf een aantal keren geweest en mij prima bevallen, inderdaad veel tempels, en een mooie omgeving met zelf rozenkwekerijen en in de buurt van Doi Suthep de hoogste berg van Thailand.
Voor de tweede stad van Thailand vind ik dat er s'avonds weinig te doen is, wel een grote leuke markt waar je ook kan eten, maar nauwelijks en barretjes
 
Zeker, maar ik dacht dat Chiang mai en Noord Thailand geen optie was. Zelf een aantal keren geweest en mij prima bevallen, inderdaad veel tempels, en een mooie omgeving met zelf rozenkwekerijen en in de buurt van Doi Suthep de hoogste berg van Thailand.
Voor de tweede stad van Thailand vind ik dat er s'avonds weinig te doen is, wel een grote leuke markt waar je ook kan eten, maar nauwelijks en barretjes
Daar had ik overheen gelezen en een uurtje vliegen vanaf Bkk is net zo ver als met de taxi naar Pattaya, dus dat argument van te ver weg gaat wat mij betreft niet op.

Vlak bij de oude stad heb ik me toch meerdere malen prima vermaakt hoor, ook in de avond. Niet zo bruisend als Pattaya of BKK maar toch genoeg te doen. Inspiratie haalde ik altijd hier

Naklua ken ik alleen van naam, maar inderdaad van meerderen gehoord dat dat relaxed Pattaya is met veel Duitsers en waar veel dames uit de scene van Pattaya zelf wonen.
 
Naklua, Jomtien, Chiang Mai, allemaal leuke gebieden om naartoe te gaan en zeker rustiger dan BKK of Pattaya.

Maar ook in een 'rustig' stadje kun je pech hebben als het hotel net naast de enige bar in dat gehucht ligt.

Dus als er collega's zijn die specifieke hotels in Pattaya kennen houd ik mij aanbevolen.

Enne... hij wil absoluut naar Pattaya. Dat krijg ik niet meer uit zijn hoofd gepraat. Daar is ie véél te eigenwijs voor 🤣
 
Laatst bewerkt:
Naklua, Jomtien, Chiang Mai, allemaal leuke gebieden om naartoe te gaan en zeker rustiger dan BKK of Pattaya.

Maar ook in een 'rustig' stadje kun je pech hebben als het hotel net naast de enige bar in dat gehucht ligt.

Dus als er collega's zijn die specifieke hotels I Pattaya kennen houd ik mij aanbevolen.

Enne... hij wil absoluut naar Pattaya. Dat krijg ik niet meer uit zijn hoofd gepraat. Daar is ie véél te oud voor 🤣
Wanneer staat de reis gepland?
Dan denk ik dat Naklua of Jomtien de beste optie is.
Naar mijn idee, zijn hier meerdere wandelaars recent in Jomtien geweest, wellicht weten zij een goed en rustig hotel.
 
Ik ben in pattaya geweest zat midden in de herrie

Ik zou nu naar Jomtien gaan de volgende keer. Ietsjes verderop en met de bahtbus (10 baht) nog geen 0,30 cent ben je zo in pattaya

Kan je lekker uitwaaien in de baht bus

Betere, mooiere stranden ook en je zit er voor de helft van het geld .

Voor 7 euro zit je in een all u can eat zeebuffet. En voor 30 euro een all u can fuck buffet uit te zoeken van de boulevard
 
Ik kan je 3 hotels noemen die in het centrum liggen ( vlak bij LK metro en Soi Bukhao ) 1: Areca Lodge in Soi Diana, 2 zwembaden en goed eten, hier blijf ikzelf altijd. 2: Amber hotel in Soi 19, tegenover PP Massage parlor. Redelijk nieuw hotel met fijne kamers. 3: Adelphi hotel. In dezelfde Soi, schuin voor het Amber hotel, met aan de voorkant uitzicht op de Massage parlor en en rooftop zwembad 🏊‍♀️. Alle 3 de hotels zijn tussen de 1500 en 2000 Baht per nacht en heel rustig ondanks dat ze vlakbij de actie gelegen zijn
 
Als je rust wil @trommelkonijn kijk of je een appartement in een condomenium kan huren. Wij zaten voor 1k baht per nacht daar op 25 hoog mooi appartement in de peak towers.
Deze kan je via booking.com of oanda boeken. Je moet er wel snel bij zijn.

Ligt tussen Plattaya en Jomtien en de Bolt app kom je er overal.

CG
 

Bijlagen

  • 20230425_155042.jpg
    20230425_155042.jpg
    200,4 KB · Weergaven: 8
  • 20230425_155111.jpg
    20230425_155111.jpg
    63 KB · Weergaven: 8
  • 20230425_155914.jpg
    20230425_155914.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 7
  • 20230425_234631.jpg
    20230425_234631.jpg
    125,9 KB · Weergaven: 8
Deze kan je via booking.com of oanda boeken. Je moet er wel snel bij zijn.
Je bedoelt Agoda. Typo kan gebeuren. Er is echt een shitload aan keuze, "je moet er snel bij zijn", valt echt wel mee. Bovendien zijn er ook, zgn appartement-hotels zoals je die in bv Spanje en Griekenland ook hebt. Ik stond eens met een Thaise bewoonster in de lift, daar heb ik een aantal avonden films mee gekeken. Klassieke Thaise hookup vraag.
 
Bedankt voor de correrectie Anal.ist. We hadden in pattaya het appartement van een particulier gehuurd. Onderverhuur is volgens de locals -onze vrienden- niet toegestaan, maar enkele bezitters doen het en het wordt mondjesmaat +🤑 gedoogd.
Bij peaktowers is een nadeel. Zie laatste foto regels gebruik rooftop zwembad.
 

Bijlagen

  • 20230426_084041.jpg
    20230426_084041.jpg
    110,7 KB · Weergaven: 33
  • 20230426_083936.jpg
    20230426_083936.jpg
    136,9 KB · Weergaven: 33
Ik kan je 3 hotels noemen die in het centrum liggen ( vlak bij LK metro en Soi Bukhao ) 1: Areca Lodge in Soi Diana, 2 zwembaden en goed eten, hier blijf ikzelf altijd. 2: Amber hotel in Soi 19, tegenover PP Massage parlor. Redelijk nieuw hotel met fijne kamers. 3: Adelphi hotel. In dezelfde Soi, schuin voor het Amber hotel, met aan de voorkant uitzicht op de Massage parlor en en rooftop zwembad 🏊‍♀️. Alle 3 de hotels zijn tussen de 1500 en 2000 Baht per nacht en heel rustig ondanks dat ze vlakbij de actie gelegen zijn
Ik ga ook meestal naar areca lodge omdat ik dat het beste hotel vindt in dat gebied maar je kan beter aangegeven dat je rustige kamer wil want aan de straat zijde van travelodge is het rumoerig...ik zou dan naar jomtien gaan als ik hem was...zeker achterin erg rustig..hotels op agoda.
 
@trommelkonijn; hij zoekt rust en cultuur, maar wil toch "per sé" naar Pattaya ? Ik denk dat jouw vriend gewoon nog niet durft toegeven dat hij vooral een "fuck-vakantie" wil. 😊

Zoals door anderen reeds vernoemd zou Chiang Mai voor hem ideaal zijn. Eventueel ook Phuket mocht hij wat meer de nadruk leggen op de stranden en minder op de tempels.

Maar ik veronderstel dat hij overdag gemakkelijk wil kunnen "scoren", en/of een partner vinden voor de nacht bij hem door te brengen, maar dat hij weinig interesse heeft in het luidruchtige nachtleven. Een keuze die ikzelf maar al te goed kan begrijpen.

Dan is Jomtien inderdaad de beste keuze, maar ik zou vooral uitkijken naar een hotel(keten) die eerder op gezinnen/koppels gericht is. Indien je een luidruchtige omgeving wil vermijden, dan wil je evenmin groepen jonge (of minder jonge) mannen die 's nachts met veel kabaal naar hun kamer terugkeren. En zolang je "low profile" blijft, hebben die hotels er meestal ook geen probleem mee wanneer een dame je vergezelt.
 
@trommelkonijn; hij zoekt rust en cultuur, maar wil toch "per sé" naar Pattaya ? Ik denk dat jouw vriend gewoon nog niet durft toegeven dat hij vooral een "fuck-vakantie" wil. 😊

Zoals door anderen reeds vernoemd zou Chiang Mai voor hem ideaal zijn. Eventueel ook Phuket mocht hij wat meer de nadruk leggen op de stranden en minder op de tempels.

Maar ik veronderstel dat hij overdag gemakkelijk wil kunnen "scoren", en/of een partner vinden voor de nacht bij hem door te brengen, maar dat hij weinig interesse heeft in het luidruchtige nachtleven. Een keuze die ikzelf maar al te goed kan begrijpen.

Dan is Jomtien inderdaad de beste keuze, maar ik zou vooral uitkijken naar een hotel(keten) die eerder op gezinnen/koppels gericht is. Indien je een luidruchtige omgeving wil vermijden, dan wil je evenmin groepen jonge (of minder jonge) mannen die 's nachts met veel kabaal naar hun kamer terugkeren. En zolang je "low profile" blijft, hebben die hotels er meestal ook geen probleem mee wanneer een dame je vergezelt.
Nee, jonge kinderen die s'morgens vroeg schreeuwend over de gang lopen en overdag het zwembad onveilig maken is rustgevend 😀😀😀😀😀😀 Jomtien is trouwens tegenwoordig een Russische kolonie 🫣🫣🫣🫣🫣. Ik zou dan eerder in Naklua gaan zitten ( Noord Pattaya )
 
Nee, jonge kinderen die s'morgens vroeg schreeuwend over de gang lopen en overdag het zwembad onveilig maken is rustgevend 😀😀😀😀😀😀 Jomtien is trouwens tegenwoordig een Russische kolonie 🫣🫣🫣🫣🫣. Ik zou dan eerder in Naklua gaan zitten ( Noord Pattaya )
Hij is er grotendeels buiten de schoolvakanties. ;)

Ik zal het anders omschrijven; de iets betere hotels waar de nachtrust meer gerespecteerd wordt. Ik maak het ook zelden nog laat en heb liever wat spelende kinderen overdag -terwijl ik toch wakker ben en waarschijnlijk een uitstap maak-, dan een groep luidruchtige Arabieren of Indiërs die 's nachts kabaal maken.

Maar ik begrijp volkomen dat voor wie 's nachts actiever is, die kinderen een veel grotere bron van ergernis zijn. ;)

Naklua is trouwens zeker een goede tip.
 
heb in The Stay Hotel, Pattaya Soi 10 gezeten. Was een prima hotel, met een mooie ruime kamer, en absoluut helemaal niets gehoord van buiten, het straatje zelf was heel stil, zat wel tussen het strand en 2e straat in. Dus met de Baht Bus kon je heel snel richting Walking street of de andere kant op naar soy 6 of 7 voor 10 Baht. En terug was ook weer simpel.
 
Heey fellow Pattayabangers,

Ik ben ongeveer 5 keer naar Thailand (Patt,BKK,Phuk) geweest en vroeg me nou nog een paar dingen af voor mijn volgende 14 daagse trip in Pattaya.

Nu heb ik overnacht in wat hotels in Pattaya voor 40-50 euro per nacht. Deze waren dicht bij de actie en zouden misschien in de caterogie luxe vallen. Alleen heb ik die heel snel gekozen via booking en niet echt naar alternatieve gezocht. Deze bleken achteraf wel overpriced te zijn aangezien ik soms wat aanraders lees die mensen op forums hebben gedeeld.

Het zoeken naar kamers op Booking is ook irritant aangezien je eerst de hotel fotos ziet en daarna moet klikken om de kamer te zien en erg veel opties zijn.

Nu heb ik een paar vragen.

1. Hebben jullie ervaring met Airbnb's in Pattaya? Zo ja zijn deze aan te raden en heb je misschien 1 om aan te raden.

2. Als ik dus voor een airbnb ga, zit 24/7 receptie er denk ik dus niet bij waardoor het bestellen van wat drinken/eten op de kamer niet lukt/kan. Tenzij er dus gebruik gemaakt wordt van een app zoals bijv Grab. Werkt deze app goed en ook het midden in de nacht?

3. Heeft er iemand een goede aanrader voor een hotelkamer max 45 euro per nacht. Graag eentje die wel luxe(schone) look heeft(geen houtgeur of oude meubels) met zwembad en dicht bij de actie is. Dus beetje bij de soi's/WS in de buurt.

Misschien kan iemand delen hoe jullie hotels zoeken en wat misschien een efficiënte manier is om dit te doen?

Wellicht kan het een idee zijn om hier jullie vaste fijne hotels te delen ook de hotels met mindere luxe of wat verder weg zijn van de actie.

Dit is mijn eerste post hier, ik lees bijna dagelijks wat jullie posten om zo beetje de Thaise vakantie vibes erin te houden.

Bedankt alvast!
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan