Hoe het in dit geval zit weet ik niet maar heb zelf 1 keer een huiszoeking bij de hand gehad waarbij ze een bij me inwonende huisgenoot zochten die nog een openstaande boete moest uitzitten.
Ze stonden iets van 2-3 man sterk voor mijn deur en wapperden met een huiszoekingsbevel. Moet je net mij hebben

. Het bevel bleek een paar dagen eerder te zijn afgegeven met een geldigheidsduur van een paar dagen die inmiddels net waren verstreken. Toen ik ze daar op wees maakten ze direct rechtsomkeer met de woorden "we zetten een mannetje voor de deur en regelen direct een nieuw exemplaar.
Hoewel ik daar niets van geloofde legde ik het voor aan mijn huisgenoot die besloot laat maar binnen dan. Dus ik naar buiten waar ze nog stonden (woon 3 hoog) en liet weten, ik ga het jullie niet onnodig lastig maken, kom maar kijken dan....
Dat lieten ze zich geen 2 keer zeggen en nog geen 5 minuten later waren ze al weer vertrokken.... zonder mijn huisgenoot die zich zolang onder haar bed had verstopt.
Zo zie je maar, zorgvuldigheid loont, of het nou gaat om het lezen van een huiszoekingsbevel of het doorzoeken van een woning

.