schuldgevoel t.o.v. partner

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik ben ook single maar heb weleens last van schuldgevoel doordat ik dvp's bezoek. Mja, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer ga daten nadat ik in voorgaande (beide) relaties keihard belazerd ben doordat mn exen vreemdgingen.

It is what it is en ik doe alles safe dus hoop dit nog lang te kunnen blijven doen.

Ligt eraan, waarom zou het gebrek aan geweten en empathie zijn?

Ja, ik heb mij ook schuldig gevoeld toen ik de 1e keer ging, klotegevoel waarmee je dan thuis komt

Maar na verloop van tijd ging dat gevoel wel weg en nu ga ik echt zonder enig schuldgevoel erheen hoor

Wat je thuis niet krijgt moet je elders halen toch?

Ik ben ook single maar heb weleens last van schuldgevoel doordat ik dvp's bezoek. Mja, ik heb mezelf beloofd dat ik niet meer ga daten nadat ik in voorgaande (beide) relaties keihard belazerd ben doordat mn exen vreemdgingen.

Leg me eens uit... Waarom heb jij last van schuldgevoel vanwege je damesbezoeken, terwijl je síngle bent? :oops: :unsure: Je moet dan toch tegenover niemand verantwoording afleggen, bedriegt dan toch niemand?

Als ik thuis vaker sex zou hebben, dan zou ik minder wandelen.

Maar eerlijk is eerlijk, helemaal stoppen zou ik niet kunnen of ik zou er doodongelukkig van worden.
Als je iedere dag kaviaar eet, wil je ook wel eens een frikandel, toch?
Er zijn zoveel mooie en leuke dames, en door die ervaringen gaat het thuis vervolgens dan ook weer beter.

Zoals mijn forumnaam al aangeeft ben ik getrouwd.

Bij mij zeker geen schuldgevoel, het is de redding van ons huwelijk.
Doordat op een gegeven moment ervaringen uit haar verleden sex en intimiteit onmogelijk maakte hebben we eerst allerlei therapieën gevolgd en van alles geprobeerd, maar er was niets dat ons hielp op dit gebied.

Scheiden zou voor sommigen misschien een oplossing zijn maar een huwelijk is meer dan sex of fysieke intimiteit. En veel is wel goed.
Daarom hebben we in goed overleg besloten dat betaalde sex een goede en veilige oplossing is.
Zo werkt het voor ons nu al 10 jaar.

Zo zie je maar, het is te makkelijk om een standaard oordeel te hebben over waarom wij mannen doen wat we doen.

Zoals mijn forumnaam al aangeeft ben ik getrouwd.

Bij mij zeker geen schuldgevoel, het is de redding van ons huwelijk.
Doordat op een gegeven moment ervaringen uit haar verleden sex en intimiteit onmogelijk maakte hebben we eerst allerlei therapieën gevolgd en van alles geprobeerd, maar er was niets dat ons hielp op dit gebied.

Scheiden zou voor sommigen misschien een oplossing zijn maar een huwelijk is meer dan sex of fysieke intimiteit. En veel is wel goed.
Daarom hebben we in goed overleg besloten dat betaalde sex een goede en veilige oplossing is.
Zo werkt het voor ons nu al 10 jaar.

Zo zie je maar, het is te makkelijk om een standaard oordeel te hebben over waarom wij mannen doen wat we doen.
Een zeer ruimdenkende redenering heb je binnen uw huwelijk en als je er zo over denkt is het juist een redding voor uw huwelijk want anders wordt de sleur erg groot, wat je niet wil al ben ikzelf nooit getrouwd geweest en wil het nooit doen.
Al trouwen soms jonge mensen op vroege leeftijd zonder (te)veel na te denken, maar uit liefde en het gevoel van het moment, maar mensen veranderen in de loop der jaren wat veel scheidingen teweeg brengt en niet meer dezelfde persoon hebben van toen ze trouwde.

Terug
Bovenaan Onderaan