Schurft opgelopen, bij DVP.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Piusx

Newbie
5
07/11/21
5
Ik praat wel over 17 jaar geleden ongeveer, maar 1 keer naar een DVP, voor een blow-job, en ik loop schurft op. Tja thuis toch iets uit te leggen, hoe dit te voorkomen, of naderhand zonder tussenkomst van huisarts te "genezen". Of hebben jullie dit ook ooit meegemaakt. Hoop het trouwens niet voor jullie.
 
Ik praat wel over 17 jaar geleden ongeveer, maar 1 keer naar een DVP, voor een blow-job, en ik loop schurft op. Tja thuis toch iets uit te leggen, hoe dit te voorkomen, of naderhand zonder tussenkomst van huisarts te "genezen". Of hebben jullie dit ook ooit meegemaakt. Hoop het trouwens niet voor jullie.

Niet meegemaakt gelukkig .

Ik denk dat je in zijn algemeenheid voorzichtig moet zijn met zelf dokteren - schurft is prima te genezen als ik zo lees, maar je hebt mogelijk wel echte medicijnen nodig - en dus op recept .
Ik denk dat je beter met de billen bloot kunt gaan bij de huisarts , dan spul uit vage internet apotheken laten komen en je dosering uit google halen.

https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/scabies.htm

En, zoals te lezen, moeten alle huisgenoten tegelijk aan de behandeling - dat is helemaal lastig te regelen als je niks wilt zeggen en opeens de hele familie aan pillen van die vage internet apotheek moet praten.

(Ok - permetrine creme is zonder recept te koop, lees ik. Dus daarvoor kun je zonder huisarts. De andere twee opties zijn wel op recept).

(Een van de mogelijke medicijen is Ivermectine, trouwens. Het wordt - demagogisch - 'ontwormer voor paarden' genoemd als het opduikt in covid debat, maar het is dus ook voor mensen een geregistreerd medicijn met diverse toepassingen. De toepasbaarheid voor covid is de vraag, maar alleen het gebruik bij paarden noemen is een debat truuk ).

Je kunt het dus van 'ieder' besmet persoon krijgen bij voldoende nauw huidcontact, of linnengoed-contact .
Dan hangt het af van je 'normale' hobbies en leefpatroon waar je de schuld naar toe kunt schuiven .
"Erkende¨ overnachting in een budget hotel ?
Verkeerde handdoek (gebruikt) gepakt na het sporten ?
 
Beste mensen,

Schurft loop je niet per se door de seks op. Vaak gaat het om (seksloos) intiem contact of je krijgt het via beddengoed of kleding van een ander.
Het is lastig te achterhalen of iemand de schurft opliep door een bezoek aan een sekswerker of door een ander intiem contact.

Schurft is niet ernstig, maar kan wel heel erg vervelend zijn. Jeuk kan als erger dan pijn ervaren worden.

Lees meer over schurft op de site van Soa Aids Nederland.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
Ik vraag me af, zijn clubs nu nog voorzichtiger nu schurft wederom behoorlijk huis aan het houden is in Nederland ? Zoals de lakens verwisselen bij iedere nieuwe klant bijvoorbeeld?

Ik krijg al snel last van huidproblemen, schurft kan ik er echt niet bij hebben
 
Gewoon eigen laken mee. Doe ik ook als ik soms naar de ramen ga. Sommige vinden het wel beetje raar maar snappen het wel. Ook eens van een dame gehoord dat er meer mannen zijn die dat doen. Ik neem dan ook vaak eigen handdoek mee. Behalve in sauna club.
 
Omdat de dame in kwestie al lang gestopt is, kan ik dit wel kwijt. Het was in de glazen straatje in Gent. Heb daar schaamluizen opgelopen. Ze was steeds druk bezet, en eerlijk gezegd: ze was ook verduiveld goed in het spelletje. Maar de jeuk was na een laatste bezoekje al té. En het bloedde ook een beetje. Ben naar mijn huisarts geweest. Een erudiet persoon die me een 'staaltje' anti-luizenshampoo toestopte.
 
Schaamluis is een SOA, schurft niet, maar dat wist je wel.
Neen, wist ik niet. Bedankt voor je tip. Maar luizen zijn enkel overdraagbaar tijdens intieme sexuele contacten. Ik verschoot me dan ook en bult toen ik 's morgens opstond en vaststelde dat ik, weliswaar, beperkt bloedde. Stiekem ben ik naar de arts getrokken en die wist gelukkig raad. Na me twee keer grondig te hebben gewassen, was alles voorbij. Heb me voor alle zekerheid nog een paar keer extra 'verwend' in en om de schaamstreek.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan