Soatest voor gonorroe en chlamydia voortaan te koop in supermarkt

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Het blijft toch jammer dat het nog steeds naar een lab opgestuurd moet worden. Een buisje met een indicator stof waardoor je na een tijdje zelf resultaat kunt zien zou fijner zijn. Maar ja, dan zou je voor je behandeld wordt waarschijnlijk alsnog een officiele test moeten doen.
 
Het blijft toch jammer dat het nog steeds naar een lab opgestuurd moet worden. Een buisje met een indicator stof waardoor je na een tijdje zelf resultaat kunt zien zou fijner zijn. Maar ja, dan zou je voor je behandeld wordt waarschijnlijk alsnog een officiele test moeten doen.
Zelfde als met Covid.
Je kan zelftest doen maar indien die positief werd terecht een officiële test aangeraden.
 
Ik ga toch liever naar de GGD! Dan weet je tenminste zeker dat de test goed is gegaan.

Niet helemaal met je eens Joke.

Ik weet niet met welk lab AH samenwerkt maar als het bv met soa-poli-online.nl is heb je een zeer duidelijke instructie die door hetzelfde lab als de ggd beoordeeld wordt, sterker nog dit "bedrijf" is opgezet vanuit een erkend ziekenhuis en zo zijn er meer initiatieven.

Het mooiste zou zijn als je zonder tussenkomst van een labo kan testen maar bij de sneltesten heb je (nog) geen 100% garantie qua betrouwbaarheid.

Op zich vind ik het goed dat de drempel om te testen verlaagd wordt. Ik test me al jaren 2x per jaar preventief, denk dat je er van schrikt hoeveel mensen op en buiten dit forum nooit testen maar wel wisselende partners hebben.
 
Er zitten diverse ggd in het hele land waar sekswerkers gratis kunnen testen. Daar worden standaard 3 swaps gedaan en een bloedtest. Dus dat is controle voor alles. Waarom zou ik dan enkel op 2 soa's zelf testen als een verpleegkundige dit bij mij op alle soa doet?
 
Het blijft toch jammer dat het nog steeds naar een lab opgestuurd moet worden. Een buisje met een indicator stof waardoor je na een tijdje zelf resultaat kunt zien zou fijner zijn. Maar ja, dan zou je voor je behandeld wordt waarschijnlijk alsnog een officiele test moeten doen.
 
Er zitten diverse ggd in het hele land waar sekswerkers gratis kunnen testen. Daar worden standaard 3 swaps gedaan en een bloedtest. Dus dat is controle voor alles. Waarom zou ik dan enkel op 2 soa's zelf testen als een verpleegkundige dit bij mij op alle soa doet?

Het is natuurlijk fantastisch dat de ggd dat gratis biedt voor dvp's maar voor de heren die dames bezoeken ligt het anders. In algemene zin ben ik voor een laagdrempeliger beleid betreft testen, hoe laagdrempeliger hoe beter.

Voor een full test rondje bij https://www.soapoli-online.nl/ ben je minder kwijt dan een uurtje plezier en je hebt, volledig anoniem, officiële lab uitslagen.. zouden meer mensen moeten doen.
 
Deze test is behoorlijk prijzig voor een test voor alleen maar chlamydia en gonorroe. Gonorroe geeft meestal duidelijke verschijnselen. Voor wat meer wordt er bij de GGD ook op syfilis en HIV getest. Die laatste twee geven vaak jarenlang weinig verschijnselen. Maar de GGD is niet helemaal anoniem, dat zal veel mensen wel weerhouden. Je krijgt daar geen preek maar een vriendelijk zakelijk gesprekje. Als je niet bare gaat en zorgvuldig met het condoom omgaat is de kans op een Soa klein, maar toch goed om je zo nu en dan eens te laten testen. Bijv. bij de gratis Gezondheidsbus die halfjaarlijks bij de Geleen- en Doubletstraat staat. Ik vind dat deze test maar een vals gevoel van veiligheid geeft, je kunt beter naar de GGD gaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe allemaal. Daar heb je toch een huisarts voor? Die kent mijn dossier en kan mij -naar mijn mening- het beste medisch beoordelen en begeleiden. Daarvoor ga ik echt niet thuis hobbyen met zelftesten die ook nog maar een beperkt aantal aandoeningen kunnen traceren.
En ja, het kost geld (tot max van eigen risico). Maar dat hoort wat mij betreft nu eenmaal bij het willen hebben van een wat vrijer seksueel leven.
 
Bij de huisarts krijg je een potje om in te pissen, daar wordt een buisje uit gevuld en naar een lab gestuurt. En dan is het wachten op de uitslag. Deze 'zelftest' is waarschijnlijk precies hetzelfde. Het enige verschil is dat je geen tussenpersoon hebt
 
Laatst bewerkt:
Bij de huisarts krijg je een potje om in te pissen, daar wordt een buisje uit gevuld en naar een lab gestuurt. En dan is het wachten op de uitslag. Deze 'zelfsest' is waarschijnlijk precies hetzelfde. Het enige verschil is dat je geen tussenpersoon hebt
Klopt. Maar de screening is uitgebreider en als je het echt goed wilt aanpakken laat je periodiek ook een bloedtest doen. Heb je in één keer een totale check.
 
Ik weet het. Een urinetest voor goneroe en chlamydia. En de bloedtest voor hiv, hepatitus en syfilis.
Ja, en volgens mij zitten er bij de urinetest nog 1 of 2 andere ( met een moeilijke naam)
Dus van de 5 soa test je er maar 2, terwijl je ze alle 5 niet wilt hebben.

M.a.w. voor minder geld jezelf testen voor slechts 2 soa's is met je gezondheid spelen en die v anderen.

Is dat dom? Ja.
Helemaal mee eens! (Maar dat schreef ik al).
Periodiek uitgebreid testen hoort gewoon bij deze hobby. Goed voor jezelf en voor de anderen.
 
Hallo Allemaal, vandaag weer laten testen en ja dat hoort erbij als je een hobby hebt als ons vind ik. onedayclinic super vriendelijk en anoniem. huisarts zit ik al jaren bij en die weet toch veel over je (niet zo anoniem )woensdag uitslag en eventueel donderdag spuitje in je bil ;) en we kunnen er weer tegen aan hmmm
 
In de schappen van Albert Heijn liggen voortaan zelftesten voor de geslachtsziektes gonorroe en chlamydia. Hierdoor moet het volgens de supermarkt en de aanbieder van de test makkelijker worden om te zien of je besmet bent.
Link naar artikel
In plaats van sigaretten :)
Ik kan niet wachten om bij die knappe cassiere van de supermarkt om de hoek een chlamydia test te kopen:ROFLMAO:
Voor diegenen die geen geld willen uitgeven.......
Ja, je moet waarschijnlijk wel aangeven dat je van de herenliefde bent.....maar boeien, is anoniem. Het is inderdaad slecht overheidsbeleid dat het voor hoerenlopers niet gratis is.
Ik heb de test bus al lang niet meer gezien op de doublet straat. Ik denk dat gratis testen voor de belastingbetaler goedkoper is dan niet gratis testen.
Er was zat geld voor onzinnige corona testen, en niet voor nuttige SOA testen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal, vandaag weer laten testen en ja dat hoort erbij als je een hobby hebt als ons vind ik. onedayclinic super vriendelijk en anoniem. huisarts zit ik al jaren bij en die weet toch veel over je (niet zo anoniem )woensdag uitslag en eventueel donderdag spuitje in je bil ;) en we kunnen er weer tegen aan hmmm
"Huisarts weet toch veel over je (niet zo anoniem)."

Eeeeh, een huisarts hoort veel over je te weten, en die van mij gaat hartstikke vertrouwelijk met mijn gegevens om. Net als alle artsen...
Dus wat een gedoe om hiervoor naar een kliniek te gaan. Dat kun je toch net zo makkelijk met je vertrouwde en bekende huisarts doen?

Maar fijn dat je je laat testen, dat zou iedereen regelmatig moeten doen! (y)
 
"Huisarts weet toch veel over je (niet zo anoniem)."

Eeeeh, een huisarts hoort veel over je te weten, en die van mij gaat hartstikke vertrouwelijk met mijn gegevens om. Net als alle artsen...
Dus wat een gedoe om hiervoor naar een kliniek te gaan. Dat kun je toch net zo makkelijk met je vertrouwde en bekende huisarts doen?
Het zou hooguit schaamte kunnen zijn. Als je voor de tweede keer in een half jaar met een SOA aan komt zetten voel je je misschien toch wel bekeken. Aan de andere kant, als je er een heb moet je toch ergens een behandeling zoeken.
 
Het zou hooguit schaamte kunnen zijn. Als je voor de tweede keer in een half jaar met een SOA aan komt zetten voel je je misschien toch wel bekeken. Aan de andere kant, als je er een heb moet je toch ergens een behandeling zoeken.
Ik heb eens smegma gehad, tuurlijk is het niet fijn dat je dit door de huisarts moet laten behoordelen (was toen ook een stagiaire bij), is het schaamte? dat zou goed kunnen.
Maar aan de andere kant was het wel beter dat ik er toen heen ben gegaan, even 2 weken een zalfje smeren en het was weg.

Zelfde met een soa test ja tuurlijk doe je dat niet graag maar uit eindelijk gaat het om je eigen gezondheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan