• De problemen lijken voorbij, we houden de situatie in de gaten. zie hier voor meer informatie.

Veroordeeld tot 10 jaar cel wegens niet betalen DVP’S

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
@Marco vergis je niet, ik heb al een paar recensies gezien waarbij achteraf betaald wordt of zelfs 'vergeten' wordt te betalen.

Mij lijkt het toch volledig normaal om eerst te betalen zodra je binnen staat en erna over te gaan tot de actie.

Ook wat er in het artikel staat.. meneer zocht dames op die de NL taal niet machtig zijn, god weet wat hij ze allemaal wijs probeerde te maken.
 
Belachelijke straf, zelfs moordenaars krijgen niet eens altijd 10 jaar cel. Hadden die hoertjes maar een andere job moeten kiezen. Iets als risico van het vak.
Hij was dus niet aan z'n proefstuk!
Eerst kreeg hij een straf met uitstel. Dan een enkelband... Maar hij bleef verder gaan! Met de enkelband dus bij hem thuis!

Dus... uiteindelijk dan wél effectieve gevangenis!
 
"Betaling is essentieel voor toestemming", dus als je betaalt mag alles?
Mee eens hoor,..

Maar als de DVP aangeeft betalen mag ook achteraf, ik vertrouw je wel.

Wat doe je dan? Betaal je vooraf, of achteraf met het risico dat je dingen heb gedaan die niet mochten. En heb je bij achteraf betalen wel betaalde seks gehad.
 
Het argument diefstal, fraude of eventueel oplichting gaat er bij mensen denk ik wat makkelijker in dan verkrachting, waar hij essentieel voor veroordeeld is. Maar wel een interessante casus verder.
 
Toch maar oppassen met de inhoud van die website. Ik heb even gekeken en er staan toch wel enkele nep nieuws items tussen.
Voor mij dus een TOTAAL ONBETROUWBARE website.
Als je op contact klikt kan je hen enkel via de mail van de website bereiken.
Verder is er totaal niets van identificatie of melding van wie van deze website is, geen email-adres, geen telefoonnummer en ook geen adres. Waarom? Nochtans zouden dergelijke gegeven toch een wettelijke verplichting zijn. Willen ze voor de gewone mens niet traceerbaar zijn?
Helaas weer eens te meer een bewijs dat je de dag van vandaag nog niet teveel meer mag geloven van alles wat er op het internet verschijnt.
 
Toch maar oppassen met de inhoud van die website. Ik heb even gekeken en er staan toch wel enkele nep nieuws items tussen.
Voor mij dus een TOTAAL ONBETROUWBARE website.
Als je op contact klikt kan je hen enkel via de mail van de website bereiken.
Verder is er totaal niets van identificatie of melding van wie van deze website is, geen email-adres, geen telefoonnummer en ook geen adres. Waarom? Nochtans zouden dergelijke gegeven toch een wettelijke verplichting zijn. Willen ze voor de gewone mens niet traceerbaar zijn?
Helaas weer eens te meer een bewijs dat je de dag van vandaag nog niet teveel meer mag geloven van alles wat er op het internet verschijnt.
Het vonnis heeft ondertussen in alle kranten gestaan en P magazine (pnws.be ) is gekende website , deze gaven vroeger een tijdschrift uit onder P Magazine maar nu alleen nog online te lezen .
Ps een beetje verder kijken op de website kan u verder helpen om alle verplichte gegevens te vinden 😉
 
Laatst bewerkt:
Als ik de commentaren hier zo lees, heb ik de indruk dat er toch nog wel wat misverstanden zijn wat betreft het begrip "consent" of "instemming".

Sex zonder instemming is verkrachting. Daar is geen weg naast. Hoe die instemming tot stand komt en bewezen moet worden is een gans andere discussie en doet hier niets ter zake.

Bij betaalde sex is de betaling, vooraf of achteraf, een onderdeel van de instemming. Het is essentieel een deel van de afspraak en een noodzakelijke voorwaarde waaronder de DVP bereid is sex met je te hebben.

Voldoe je niet aan die voorwaarde (of aan eender welke andere voorwaarde of afspraak, bijv. het gebruik van een condoom) dan ben je een verkrachter.
 
Dank voor de uitleg maar is het niet zo dat er gradaties zijn ?
Had dit niet op een andere manier opgelost kunnen worden dmv een betalingsregeling met beslaglegging op inkomsten of zo ?

Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar het lijkt me meer iets zoals je wel eens hoort van een eetpiraat of zo (iemand die in dure restaurants zich te goed doet en dan vertrekt zonder te betalen)
Iets wat uiteraard bestraft moet worden maar 10 jaar is nou ook weer niet nodig
 
Dit is idd gewoon verkrachting, weinig discussie over. Maar 10 jaar vind ik een zeer zware straf, zeker als je weet dat mensen voor veel ernstiger zedenfeiten weggekomen zijn met drie of vier jaar of zelfs nog minder. Zoals @conrad von hotzendorf zegt, er zijn gradaties en deze feiten zijn toch niet de zwaarste.

Toevoeging: ik lees dat hij een zware recidivist blijkt te zijn, en al een voorwaardelijke straf kreeg en meerdere malen met enkelband rondliep. Ja, dan begrijp ik die 10 jaar plots veel beter.
 
Laatst bewerkt:
Dat is eigenlijk het probleem met alles samenvoegen onder dezelfde termen. Je krijgt verwatering van een begrip en een heleboel mensen die het dan allemaal gaan bagatelliseren.
Legaal zal het inderdaad wel een beetje onder dezelfde noemer vallen, maar je moet echt compleet wereldvreemd zijn als je denkt dat iemand die achteraf niet betaalt onder dezelfde gradatie valt als een aanval waarbij de seks in zijn geheel ongewenst was.

Ik heb liever dat er duizend van deze gozers rondlopen dan 1 van die mannen die verkrachten onder de ouderwetse definitie van verkrachting. Dit kan je vrij simpel oplossen door de betaling te forceren, andere vormen van verkrachting draag je je leven lang bij je.
 
Ik vind enige nuance ook wel op z'n plek dat het een sekswerker betreft. Ik wil het zeker niet goedpraten om bij een sexwerker iets te doen wat ze niet wil.. maar 10 jaar is echt heel veel. Ik vind er wel verschil in zitten of je in het park een onschuldige vrouw de bosjes intrekt of dat het het een vrouw is die seks voor haar haar werk doet.
 
Toevoeging: ik lees dat hij een zware recidivist blijkt te zijn, en al een voorwaardelijke straf kreeg en meerdere malen met enkelband rondliep. Ja, dan begrijp ik die 10 jaar plots veel beter.
Ik heb dit ook gelezen en ik vraag me af hoe dat kan , hoewel het nu een beetje op een laag pitje staat heb ik zowat 40 jaar gewandeld en ik kan me niet heugen ooit achteraf betaald te hebben

Misschien één of twee keer een half uurtje verlengd wat dan achteraf afgerekend werd maar meer toch echt niet

Maar zo'n flapdrol wordt dan bij een eerste bezoek waarbij het bovendien nog om bovengemiddeld hoge bedragen gaat dan kennelijk meermaals gewoon op zijn mooie blauwe ogen geloofd dat hij wel netjes achteraf afrekent
 
Ik betaal ook meestal achteraf bij dames die ik regelmatig bezoek. Als ik een voor mij nieuwe dame bezoek dan vooraf om te voorkomen dat zij er om moet vragen.
 
Legaal zal het inderdaad wel een beetje onder dezelfde noemer vallen, maar je moet echt compleet wereldvreemd zijn als je denkt dat iemand die achteraf niet betaalt onder dezelfde gradatie valt als een aanval waarbij de seks in zijn geheel ongewenst was.
Het is inderdaad wettelijk hetzelfde. Bedenk wel dat iemand die er een systeem van maakt om niet te betalen, al bij herhaling hierover is aangesproken, en bij wie "alternatieve" straffen niets uithalen, uiteindelijk enkel nog in zijn vrijheid kan worden geraakt. Dat is dan minder een straf voor hem persoonijk, maar eerder bescherming van de maatschappij.

Dank voor de uitleg maar is het niet zo dat er gradaties zijn ?
Had dit niet op een andere manier opgelost kunnen worden dmv een betalingsregeling met beslaglegging op inkomsten of zo ?
Uiteraard zijn er gradaties. Maar enkel betaling vorderen is geen straf. Dat geef je een volkomen verkeerd signaal. Namelijk, "niet betalen is niet erg, enkel als je de pech hebt gepakt te worden haal je je portefeuille boven."

We kennen natuurlijk niet alle details, maar zo te lezen had die man al wel aanzienlijke antecedenten en was alle clementie (enkelband, voorwaardelijke straf, ...) aan hem niet besteed. Dan rest er weinig anders dan een vrijheidsstraf uit te spreken. Al was het alleen maar om de maatschappij te beschermen.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad wettelijk hetzelfde. Bedenk wel dat iemand die er een systeem van maakt om niet te betalen, al bij herhaling hierover is aangesproken, en bij wie "alternatieve" straffen niets uithalen, uiteindelijk enkel nog in zijn vrijheid kan worden geraakt. Dat is dan minder een straf voor hem persoonijk, maar eerder bescherming van de maatschappij.


We kennen natuurlijk niet alle details, maar zo te lezen had die man al wel aanzienlijke antecedenten en was alle clementie (enkelband, voorwaardelijke straf, ...) aan hem niet besteed. Dan rest er weinig anders dan een vrijheidsstraf uit te spreken. Al was het alleen maar om de maatschappij te beschermen.

Uit je eigen argumenten lijkt het er echter op dat het wettelijk dus niet hetzelfde is. Als jij een vrouw verkracht hoeven ze je niet herhaaldelijk kansen te geven, alternatieve straffen te geven, enkelbandjes, voorwaardelijke straffen etc.
Bij een verkrachting zoals we de term gebruiken in het dagelijks leven zou je namelijk gewoon meteen de bak ingaan zonder dit soort pleistertjes.


Uiteraard zijn er gradaties. Maar enkel betaling vorderen is geen straf. Dat geef je een volkomen verkeerd signaal. Namelijk, "niet betalen is niet erg, enkel als je de pech hebt gepakt te worden haal je je portefeuille boven."

Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die al te veel medelijden hebben met deze man, maar je kan mensen in het algemeen ook gewoon financieel straffen (vorderingen, beslag) als het gaat om een misdrijf zoals dit met telkens hogere straffen. Als je een winkeldief bent wordt je namelijk ook niet veroordeeld voor een gewapende overval als je al 10 keer eerder een broodje hebt gestolen.
 
Voor het feit dat ie buitenlandse sekswerkers verkiest alleen al laat zien dat het gewoon een seksueel roofdier is. Simpel zat.

Daarnaast, een overboeking doen terwijl er geen geld staat maar de ander wel overtuigen dat het overgemaakt is, is gewoon oplichting.

En het is ook niet de eerste keer dat ie ervoor gepakt was, zo blijkt.

Opgeruimd staat netjes.
 
Voor het feit dat ie buitenlandse sekswerkers verkiest alleen al laat zien dat het gewoon een seksueel roofdier is. Simpel zat.
Afgezien van het feit dat meer dan de helft van de prostituees nu eenmaal uit het buitenland komt kan dit ook gewoon een voorkeur zijn
Ik val op Latina's , ben ik nu ook een seksueel roofdier ?
Daarnaast, een overboeking doen terwijl er geen geld staat maar de ander wel overtuigen dat het overgemaakt is, is gewoon oplichting.
Inderdaad is dat oplichting , maar oplichting is nog geen verkrachting en ik geloof niet dat daar 10 jaar op staat
 
Je zegt het toch zelf al? "pure oplichting" zoals oude dametjes hun pincode aftrochelen met een lulpraatje dat je van de bank zou zijn of zonder te betalen een restaurant uitlopen , een proefritje maken met een auto en hem niet terugbrengen , je voordoen als een Nigeriaanse prins op internet , ik kan nog uren doorgaan

Geen van allen dingen die ik zou doen maar daarom nog niet strafbaar met 10 jaar gevangenis
Ik ben geen jurist maar voor mij heeft deze oplichter gewoon een dienst afgenomen zonder daar voor te betalen
Dat is niet netjes en daar mag hij van mij best spijt van krijgen , tot de laatste cent terugbetalen met rente en een jaartje brommen lijkt me niet onredelijk , maar 10 jaar en de rest van je leven gebrandmerkt als zijnde verkrachter ? kom op zeg

Wat voor straf leg je dan een echte verkrachter nog op ?
 
Maar het is niet de eerste keer dat ie ervoor veroordeeld was. Lees het artikel eens. Het nam 3 veroordeling(en) en mischien was er inderdaad sprake van verkrachting.


Hij erkent zelfs chemische castratie toe te passen op zichzelf...
 
Terug
Bovenaan Onderaan