voetbalanalist Leonne Stentler aangerand in Amsterdam

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Clickbait noemen ze zoiets toch tegenwoordig ? Ik snap dat het komkommertijd is voor een voetbal nieuws site ,maar als die mevrouw tandarts assistente of administratief medewerkster was hadden ze er niet over gepiekerd om er tijd aan te verspillen
 
Stelt fysiek voor mannen weinig voor, maar het is en blijft fout. Je mag een vrouw niet zomaar op haar kont slaan. Het heeft weldegelijk fysiek en psychisch gevolgen. Niet voor de lolbroek die slaat, maar wel voor de vrouw. Ze is en blijft een slachtoffer van ongewenst gedrag.

Denk eens andersom: je loopt over straat en een vrouw slaat jou op je kont. En let wel: ze weegt 200 kilo, pukkel op haar neus waar drie haren uitgroeien, rotte tanden, noem maar op.

Mannen reageren al snel met "stelt niks voor". Maar dan denk ik toch dat je eens na moet gaan denken en je in moet leven in de positie van de vrouw.
 
Stelt fysiek voor mannen weinig voor, maar het is en blijft fout. Je mag een vrouw niet zomaar op haar kont slaan. Het heeft weldegelijk fysiek en psychisch gevolgen. Niet voor de lolbroek die slaat, maar wel voor de vrouw. Ze is en blijft een slachtoffer van ongewenst gedrag.

Denk eens andersom: je loopt over straat en een vrouw slaat jou op je kont. En let wel: ze weegt 200 kilo, pukkel op haar neus waar drie haren uitgroeien, rotte tanden, noem maar op.

Mannen reageren al snel met "stelt niks voor". Maar dan denk ik toch dat je eens na moet gaan denken en je in moet leven in de positie van de vrouw.
Blijft een andere situatie als de rollen omgedraaid zijn.
Stel je liever voor dat een voor jou onbekende man (groter en sterker dan jij) je op je kont slaat.
Het is intimiderend en vernederend.
 
Blijft een andere situatie als de rollen omgedraaid zijn.
Stel je liever voor dat een voor jou onbekende man (groter en sterker dan jij) je op je kont slaat.
Het is intimiderend en vernederend.
Man of vrouw, het maakt geen verschil. Niemand heeft het recht om iemand anders fysiek zo te intimideren en te vernederen. Dus ook geen vrouw bij een vrouw, geen man bij een man, geen man bij een vrouw, geen vrouw bij een man.

Waar het mij om gaat, is dat het ten onrechte afgedaan wordt als "stelt niks voor". Terwijl het weldegelijk iets voorstelt. Het hoort gewoon niet.
 
Waar lezen jullie hier dat het niks voorstelt? Er wordt alleen in vraag gesteld of dit nationaal nieuws waardig is. En of de noemer aanranding misschien niet ietwat zwaar is in dit geval. Niemand keurt het gedrag goed.
 
Nieuwswaardig, ach. Waarschijnlijk vanwege wie het overkomt.

Het valt volgens mij feitelijk onder de definitie van aanranding. Het is ook wel echt heel vervelend. En andersom: jaren geleden, toen ik nog jong, fris en fruitig was, ben ik ook eens door een vrouw op mijn kont geslagen in Nighttown in Rotterdam. Daar heb ik zeker niet van wakker gelegen, maar het voelde echt enorm ongemakkelijk en ik kan mij voorstellen voor dames dat het ook eng en intimiderend kan zijn.
 
Je hebt wettelijk idd geen ongelijk als je het aanranding noemt, lijkt mij. Ik vind het persoonlijk een te zware term. Grensoverschrijdend gedrag vind ik beter de lading dekken. Maar dat is mijn persoonlijke mening, zonder daarmee de feiten te willen minimaliseren.
 
Man of vrouw, het maakt geen verschil. Niemand heeft het recht om iemand anders fysiek zo te intimideren en te vernederen. Dus ook geen vrouw bij een vrouw, geen man bij een man, geen man bij een vrouw, geen vrouw bij een man.

Waar het mij om gaat, is dat het ten onrechte afgedaan wordt als "stelt niks voor". Terwijl het weldegelijk iets voorstelt. Het hoort gewoon niet.
Eens, het moet niet uitmaken. Net als dat het neit zou moeten uitmaken of het een heel knappe vrouw het doet of een dikke 200kg wegende vrouw met pukkel op haar neus en een rot gebit zoals in jouw voorbeeld.

maar het ging je hier om een vergelijking voor inleving. Ik dat mannen het beter kunnen snappen in dit scenario. Over het algemeen zijn mannen fysiek sterker en groter dan de gemiddelde vrouw.
 
Laatst bewerkt:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan