Vrouwen & Geld

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik ben ook niet dol op werken. Al helemaal als dat enkel is om een zooitje aandeelhouders tevreden te houden.
Jammer dat te horen! Want je spendeert toch aardig veel uren daar!
Zelf deed ik tientallen jaren dagen van 10-12 uur, 6 en soms 7 dagen per week!
Volle inzet! Er kijhard tegenaan... En wat een voldoening!

En dan... "Work hard... Play hard"! Haha!

Geen zorgen over mij. Ik kende ook werkweken van 60 uur, 24/7.
Ik bleek hier echter niet voor geschikt en doe nu enkel nog vrijwilligerswerk zo'n 20 a 30 uur.
Dit bevalt me prima.

@Marco En wat heeft je dit uiteindelijk opgeleverd, buiten de voldoening?

Ik heb ook vele jaren 80 uur of meer per week gewerkt, en mijn baas was daar super blij mee. Met kerstmis werd ik bedankt en kreeg ik een ik kerstpakket.
Maar daar houd je het thuisfront niet tevreden mee.

Toen gewisseld van baan, en sindsdien word ik gewoon fair betaald. In goede tijden meer, in matige tijden minder. Maar dan maak ik ook minder uren.

@Marco En wat heeft je dit uiteindelijk opgeleverd, buiten de voldoening?

Ik heb ook vele jaren 80 uur of meer per week gewerkt, en mijn baas was daar super blij mee. Met kerstmis werd ik bedankt en kreeg ik een ik kerstpakket.
Maar daar houd je het thuisfront niet tevreden mee.

Toen gewisseld van baan, en sindsdien word ik gewoon fair betaald. In goede tijden meer, in matige tijden minder. Maar dan maak ik ook minder uren.
Werkte free-lance... in het 'verre buitenland'.
Hard werken... maar goed verloond!

werk al bijna 35 jaar 6 dagen in de week..
ik weet niet beter..al kan ik als zelfstandige het zelf indelen inmiddels..
de ene keer begin ik om 06.00u de andere keer om 08.30 nu..
maar dat harde werken heeft er wel voor gezorgd dat ik redelijk onbezorgd kan leven verder..
de mensen waar je mee om moet gaan is wel eens tot 10 tellen ,en dat lijkt sinds Corona enkel gekker geworden..
gelukkig vind ik mijn werk en alles wat er bij komt kijken nog leuk..al zou ik soms best willen kappen ermee..
er zit altijd een geld component in ,maar ook gedrevenheid en lol ,anders houd je niks vol..

Jij maakt en doet tenminste wat met je handen; er bestaan mensen die gebakken lucht verkopen of verhandelen en in een fractie van jouw werkweek meer binnenharken dan iemand anders met een maand hard werken.
zulke figuren zitten overal tussen joh..
in de jaren 90 had je dat 'Titan'...zijn mensen bij geweest die daar met 2 voeten tegelijk intrapten ,en alles kwijtraakten..
ook in mijn branche zie ik het..
tijd terug nog een vent die zich uitgaf als schilder..
die nam een grote villa met dubbele garage aan om helemaal te sauzen en af te lakken..
ouder stel die ten goeder trouw waren..die vent kon praten als brugman..
had hij bij de verfgroothandel een keer 1 kwast gekocht ,zodat hij dus een factuur had ,met zijn btw nummer en adres erop..die scande hij in en paste hij aan ..bijna 8000 materiaal..
vervolgens ging hij alle bouwen af om lege emmers /blikken uit containers te vissen of op vrijdagmiddag met een smoes te kunnen pakken van de schilder
die maakte hij grondig schoon..
goot hij budget rommel van de Kwantum of Action in
die zette hij bij die mensen af..(die wereldvreemd/goed van vertrouwen)drukte die factuur onder hun die neus ,met de mededeling binnen 5 dagen aftikken..wat dus gedaan werd..vervolgens zou hij de week erop komen schilderen
je voelt hem al komen zeker?..
nobody..
dat geintje heeft hij toch al een keer of 10 geflikt blijkt nu..
vent is spoorloos..
ja..daar vind ik wel wat van..

Terug
Bovenaan Onderaan