Waarom bezoek jij een dvp?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Waarom bezoek jij een dvp?

• Totaal aantal stemmers
    257
Eigenaardige opmerking van een Nederlander... Een Nederlander die Engels of Duits praat, die ontmasker je zo goed als altijd al vanop 1 km afstand als zijnde 'nen Ollander'... In het Frans is het nog erger :ROFLMAO:
"Voormalig Nederlands premier Mark Rutte gaat viraal met een grappige taalflater. De secretaris-generaal van de NAVO vertaalt het Nederlandse "het is niet om te slijmen" nogal letterlijk naar het Engels.: It is not for sliming" "

Eigenaardige opmerking van een Nederlander... Een Nederlander die Engels of Duits praat, die ontmasker je zo goed als altijd al vanop 1 km afstand als zijnde 'nen Ollander'... In het Frans is het nog erger :ROFLMAO:
Het zijn toch voornamelijk de Zweden en Nederlanders die bekend staan om hun goede beheersing van het Engels, dat de Vlamingen goed Frans spreken is bekend, alleen heb je daar buiten een paar landen na, niet zo veel aan.
De Belgen zijn toch meestal grijze muizen, erg saai, je komt zo ook nauwelijks tegen aan de Costa's of de Griekse Eilanden, of een ander trendy vakantie land.

Of je ze wel-of-niet tegenkomt... weet ik niet.
Je zal alvast NIET van straten-ver horen... dat ze in aantocht zijn (zoals bepaalde van onze Noorderburen!)
We laten in ieder geval weten, dat we er zijn ;)

Het ergste wat ik overigens heb mee gemaakt van mijn landgenoten, was een Tukker met houten klompen in Phuket, hij was in ieder geval wel authentiek.

Het zijn toch voornamelijk de Zweden en Nederlanders die bekend staan om hun goede beheersing van het Engels,
Sorry, maar over de 'goede beheersing' van het Engels door Nederlanders, heb ik een jarenlange ervaring op verschillende niveau's die toch wat afwijkt van jouw ide hoor. Het gros van de Nederlanders spreekt Engels met een zodanige tongval dat je direcht hoort dat het een Nederlander is. Wat op zich geen probleem of verwijt is, maar als voorbeeld van goede beheersing, moet ik toch even glimlachen.
dat de Vlamingen goed Frans spreken is bekend,
Dat is dan ook een foute redenering. Ooit was dat wel redelijk waar, maar in de huidige tijd is de kannis van het Frans vaak vrij belabberd, behalve bij mensen die direct aan de taalgrens wonen/werken, of in Brussel bv, of bij mensen die het Frans echt beroepsmatig nodig hebben. Maar spreek in Antwerpen op straat een gemiddelde persoon aan, dan is de kans ook groot dat het geen taalwonder-Frans zal zijn.
alleen heb je daar buiten een paar landen na, niet zo veel aan.
Die paar landen liggen wel dichtbij toch? Zuid België (Wallonië) bv. In Brussel en zelfs in de Vlaamse rand rond Brussel kom je veel Franstalige mensen tegen. Uiteraard ook Frankrijk zelf, en een kwartje van Zwitserland. Luxemburg, delen van Noord-Italië... En als je graag Roemeense meisjes ziet, daar zijn er ook wel bij die beter Frans kunnen dan de gemiddelde Nederlander. Frans is een Romaanse taal, toch.
De Belgen zijn toch meestal grijze muizen, erg saai, je komt zo ook nauwelijks tegen aan de Costa's of de Griekse Eilanden, of een ander trendy vakantie land.
De Belgen zien dat anders. Zij weten zich meestal kalm te gedragen en hoeven echt niet steeds op te vallen, zoals de Nederlanders die in het buitenland vaak al bij gewone gesprekken direct de aandacht trekken door hun gedrag.

Terug
Bovenaan Onderaan