Waarom vragen dames naar je afkomst?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En dit is precies hoe over een kam scheren. Alsof Lale Gul representatief is voor een land met 85 miljoen inwoners? Om nog maar niet te spreken over de Turken die o.a. in Europa aanwezig zijn.

Ik ben vorige week bij een Turkse bruiloft geweest, Turkse jongedame, oma met hoofddoek en papa en mama straalbezopen. En ze trouwde met een half Nederlander / half Griek. En open jurk!

Ooit in Turkije geweest? Daar kan je naar bordelen waar ambtenaren je ID controleren (niet van buitenlanders). Dus ja ook onder Turkse en Marokkaanse vrouwen zijn er hoeren zat en dat is niet raar, hooguit ongebruikelijk. En in Nederland is prostitutie ook een taboe.
je hebt gelijk La Karub, ik merk zelf, dat ik me zelf wel eens betrapt dat ik onbewust bepaalde vooroordelen hebt over bepaalde bevolkingsgroepen, met name die met een islamitsche achtergrond
 
Het illustreert vooral hoe een deel van de moslims zeer conservatief is en een groot deel daarvan is neergestreken in Europa. Dat er ook moslims zijn die een wat meer liberale houding hebben, is me bekend. Ik heb een buurman die van Marokkaanse komaf is, maar die is niet vies van een drankje. Zo kan het dus ook en ik heb al eens gelezen dat er in zijn thuisland meisjes in korte rokjes naar een uitgaansgelegenheid gaan.
Maar zoals we vanavond bijvoorbeeld in het journaal konden zien, zijn er aan de andere kant van het spectrum mensen die moeite hebben met zoiets als ballet.

Overigens is het nog niet eens zo lang geleden dat zelfs in Nederland bepaalde dingen voor vrouwen niet toegestaan waren en ze voor een aantal zaken toestemming van hun man nodig hadden.

Als het gaat om vrouwen die meer vrijheden en rechten willen hebben, is er nog een lange weg te gaan.
In bijna alle hoeken van de wereld.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan