Waarom vragen dames naar je afkomst?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik snap dat sommige dames mannen van bepaalde afkomst liever niet ontvangen, maar ook als dat niet het geval is wordt dat soms gevraagd…

is dat misschien om bezoek van politie te verkomen?
Gewoon, praten over koetjes en kalfjes. Ik vraag ook altijd aan de dames vanwaar ze komen. Soms wordt daar wel eens raar op gereageerd, alsof ik racistische bedoelingen heb (?), maar het is gewoon uit interesse. Bij een Belgische/Nederlandse dame vraag ik het ook, voor zover het al niet duidelijk is uit haar accent.
 
Gewoon, praten over koetjes en kalfjes. Ik vraag ook altijd aan de dames vanwaar ze komen. Soms wordt daar wel eens raar op gereageerd, alsof ik racistische bedoelingen heb (?), maar het is gewoon uit interesse. Bij een Belgische/Nederlandse dame vraag ik het ook, voor zover het al niet duidelijk is uit haar accent.
O nee ik bedoel voor dat je er bent. Via de app meestal
 
Ik snap dat sommige dames mannen van bepaalde afkomst liever niet ontvangen, maar ook als dat niet het geval is wordt dat soms gevraagd…

is dat misschien om bezoek van politie te verkomen?
Mij is het ook een paar keer voorgekomen dat een dame vroeg naar mijn afkomst. Als ik dat dan netjes aan gaf wilde ze toch nog even een videocheck doen etc.
Ik heb verschillende dames die mij dit vroegen gevraagd waarom dat is.
Regelmatig was het antwoord dat klanten van Marokkaanse of Turkse afkomst altijd voor gedoe zorgen. Het lijkt mij een beetje alsof iedereen over 1 kam wordt geschoren, maar kan me als dame ook ergens voorstellen dat als je 1 negatieve ervaring hebt gehad van iemand met een specifieke afkomst, dat je dat dan liever vermijdt of daar in ieder geval voorzichtig mee bent in het vervolg.

Bij Arabische (vooral Marokkaanse) dames die ik heb bezocht werd aangegeven dat ze angstig waren voor bekenden, reclame (positief of negatief binnen hun gemeenschap) en kans op herkenning.
 
Mij is het ook een paar keer voorgekomen dat een dame vroeg naar mijn afkomst. Als ik dat dan netjes aan gaf wilde ze toch nog even een videocheck doen etc.
Ik heb verschillende dames die mij dit vroegen gevraagd waarom dat is.
Regelmatig was het antwoord dat klanten van Marokkaanse of Turkse afkomst altijd voor gedoe zorgen. Het lijkt mij een beetje alsof iedereen over 1 kam wordt geschoren, maar kan me als dame ook ergens voorstellen dat als je 1 negatieve ervaring hebt gehad van iemand met een specifieke afkomst, dat je dat dan liever vermijdt of daar in ieder geval voorzichtig mee bent in het vervolg.

Bij Arabische (vooral Marokkaanse) dames die ik heb bezocht werd aangegeven dat ze angstig waren voor bekenden, reclame (positief of negatief binnen hun gemeenschap) en kans op herkenning.

Inderdaad. Ook de Hindoestaanse wereld is vrij klein , en veel Hindoestaanse dames willen dus geen Hindoestaanse klant om niet herkend te worden.
In een privehuis zal zo'n dame zich dan niet laten voorstellen aan een klant van dezelfde afkomst.
Ik meen dat de maatstaven in die gemeenschappen ook voor man en vrouw verschillen - herkend worden als hoerenloper is niet zo heel erg, herkend worden als hoer wel. De dame heeft dus wel een reputatie te verliezen, de klant niet of veel minder.
 
Vanwege alle uitstekende en bovenal vrouwvriendelijke ervaringen met onze arabische medelanders. Ik heb verhalen van een paar meiden gehoord over Marokkaanse klanten, nou werkelijk waar, geen grijntje respect.
Heel herkenbaar idd, die verhalen liegen we niet om. Soms vraag ik me dan af, is dit echt zo erg? Maar waarom zouden ze erover liegen. Het is wel schrikbarend idd. Een DVP liet mij laatst in haar telefoon kijken. Wat mensen haar allemaal appen, ongekend werkelijk.
 
Om het kaf van het koren te schaffen. Als half-turk wil ik niet alles over 1 kam scheren maar volgens mij is primair die vraag vanwege een negatieve ervaring eerder met iemand van een specifieke afkomst. Ben zelf een paar keer daarom 'afgewezen'. Bij negroïde mannen kan ik me voorstellen dat het vaak met hun grotere geslachtsdeel te maken heeft - althans dit is ook enkele keren hier benoemd.

Wat ik me dan wel afvraag; als er dan een keer een negatieve ervaring is een met blanke westerling, zullen dames die weer niet zo snel weren. Dit is niet vanwege 'whataboutism' want daar heb ik zelf een gruwelijke hekel aan, maar heb op de wallen vaak genoeg van die misdragende Britten gezien.
 
Heel herkenbaar idd, die verhalen liegen we niet om. Soms vraag ik me dan af, is dit echt zo erg? Maar waarom zouden ze erover liegen. Het is wel schrikbarend idd. Een DVP liet mij laatst in haar telefoon kijken. Wat mensen haar allemaal appen, ongekend werkelijk.
Gewoon ziek, heb er geen ander woord voor.
 
Misdragingen door blanke westerlingen zijn ook verwerpelijk. Echter ik vind misdragende Britten van een totaal andere orde dan het mensonterende en denigrerende gedrag jegens dvp's en vrouwen in het algemeen. Edit mod: laatste zin verwijderd.
De dames ook? Ik heb een voorliefde voor arabische dames en daar kan ik wel echr van genieten. Heb zelf ook een aantal Marokkaanse vrienden dus er zitten absoluut wel goede tussen.
Echter is het wel een feit dat ze voor veel gedoe zorgen bij meiden, dat geven ze namelijk keer op keer aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst vroeg ik waarom, en ik vroeg ook of ze soms bepaalde afkomsten weigert. Maar dat was het niet geval.
Ik kan me voorstellen dat je wil weten wat voor iemand bij je langskomt, maar dan lijkt het me beter om een video check te doen.

Soms moet je naar een bepaalde plek lopen om je te kunnen zien, en dan kan je wel eens geweigerd worden. Vervelend, maar kan de logica daar nog van inzien.

maar puur vragen om iemands afkomst terwijl ie zegt dat je geen groepen uitsluit lijkt me niks helpen
 
Bij negroïde mannen kan ik me voorstellen dat het vaak met hun grotere geslachtsdeel te maken heeft - althans dit is ook enkele keren hier benoemd.
Dat is wel zo'n beetje het grootste misverstand wat er leeft; dat elke donkergekleurde man groot geschapen is..
Echter is het wel een feit dat ze voor veel gedoe zorgen bij meiden, dat geven ze namelijk keer op keer aan.
Dat gedrag is te herleiden naar hun opvoeding, zo werd me duidelijk tijdens een gesprek met iemand die de belangen van prostituees behartigt. Een (groot?) deel van de moslimmannen wordt als prinsjes behandeld, daar waar hun zussen er bekaaid vanaf komen. De positie en de rechten die vrouwen uit een aantal westerse landen hebben weten te verkrijgen is voor veel vrouwen uit andere landen en werelddelen nog ver weg.
 
Ik heb zelf ook een aantal keren meegemaakt dat de dames naar mijn afkomst vroegen. Soms kwam het omdat ze dachten dat ik Roemeens was (ik ben Perzisch); die dames wilden niet werken met mannen die dezelfde nationaliteit hadden. Een andere keer was via kinky. De dame had slechte ervaringen gehad met getinte mannen, maar na een leuk telefonisch gesprek vertrouwde ze me en kon ik toch langskomen (we hadden een prima betaalde date gehad).
Ik ben nog nooit "afgewezen" om mijn afkomst, maar ik zou het zeker niet erg vinden als een dame dat zou doen. Wel merk ik dat sommige dames denken dat ik een crimineel/ dief ben. Dit is meestal het geval op de late avonden bij de raambuurten. Ze kijken dan extra of ik niets jat en ze kijken mij de hele tijd wantrouwend na als ze het geld in hun kluis stoppen. Er was zelfs een dame die een paniekaanval kreeg toen ik naar haar telefoon keek nadat ze een melding via whatsapp kreeg. Bij zulke dames had ik juist liever wel gehad dat ze me weigerden. Nadat het ijs was gebroken merkte ik wel dat ze me meer vertrouwden, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel zo'n beetje het grootste misverstand wat er leeft; dat elke donkergekleurde man groot geschapen is.
Grootste misverstand weet ik niet maar volgens mij is 't inmiddels wetenschappelijk bewezen dat donkergekleurde mannen over het algemeen groter zijn geschapen - waar ook wordt gesteld dat Aziaten de kleinste hebben. En ik nuanceer mijn stelling daarom ook om niet te generaliseren, en meldde ik daarom ook dat het een aantal keren hier is benoemd.
 
Als ik een app stuur naar een dame waar ik nog niet eerder ben geweest geef ik altijd aan dat ik een Nederlander ben. Antwoord gegarandeerd! Enerzijds natuurlijk een vorm van discriminatie, anderzijds geven dames ook vaak aan dat ze erg slechte ervaring met niet Nederlanders hebben. Alles wordt dus blijkbaar over één kam geschoren. Zoals altijd lijden de goeden weer onder de slechten!
 
roemeense meiden hebben liever geen roemenen binnen..dat is mij ook al duidelijk..
hindoestanen ook liever geen hindoestanen..
polen geen polen..
waarschijnlijk omdat dat te dichtbij komt...qua cultuur of misschien uit schaamte..
en ondanks dat je op mijn whatsapp profielfoto gewoon kunt zien dat ik een blanke nederlander ben ,willen ze toch altijd zeker weten dat ik dat ben..
ik bezoek bijna enkel jonge dames uit het Oostblok ,en een verwaalde latina soms..
en mijn ervaring daarmee is dat ze liever (de meesten) geen mensen uit hun eigen land binnen willen hebben ,maar ook geen Turken,Marokkanen en Antilianen..
hoogstwaarschijnlijk vanwege cultuurverschil..of ervaringen uit het verleden..
ik heb dat wel eens een paar keer gevraagd aan ze waarom ,dan krijg ik bijna altijd dezelfde antwoorden..(tientallen keren dus niet 1 of 2)
Moslims..
no respect
,they want to stay longer,
want to do things i don't want to
he says he comes alone ,than brings a friend..(blijft er 1 wachten buiten of in de auto)
doesn't want to pay ,
they give you fake money..
Negroide heren..
dick too big..
heren uit eigen land Roemenie ,Polen etc
no respect
drinking and drugs
bully's ,big mouth
nou denk ik dat dit overal wel soort van gelijkenis heeft met de wereld 'buiten'..
kennis van me is autohandelaar en die zegt min of meer hetzelfde over bepaalde groepen bevolking..gaat dan over de handel in auto's en bedrijfsauto's..
maar ik zie wel raakvlakken..
ook als je ziet welke mensen telkens betrokken zijn bij geweldsmisdrijven ,drugshandel etc etc (zijn statistieken van ),dan kan ik mij wel iets voorstellen bij de selectiviteit van dames..
ook al zijn de meesten op een soort vakantie hier..ze zijn natuurlijk niet HELEMAAL achterlijk..die krijgen dat ook gewoon mee..
en dan begrijp ik dat wel..
als ik 3x achter elkaar een Golf koop,en ik zie 3x af met dat kreng ..dan had ik eigenlijk na de 2e geen 3e moeten kopen,maar komt er zeker geen 4e ,hoe goed Volkswagen in het algemeen dan wel niet is..
zoiets denk ik..
 
Ik vind het sowieso al vrij bijzonder dat er zo hier en daar een vrouw van Turkse of Marokkaanse afkomst haar diensten aanbiedt.
Het hoeft geen betoog dat de vrouwen met een moslimachtergrond bijna bewaakt worden en weinig vrijheid genieten.
Lale Gül is wat dat aangaat een goed voorbeeld:

'Muziek mag niet, daten is verboden, het hebben van vrienden van het andere geslacht is onwettig, je leuk kleden en opmaken is ongepast, 's avonds buiten zijn is niet geoorloofd, "vieze, immorele" films en series kijken is onaanvaardbaar
Dan mag duidelijk zijn hoe de familie er over denkt als een dame haar lichaam aanbiedt aan eender welke man die ervoor betaalt.
Ik vraag me bij het lezen van zo'n advertentie af of ze dan al verstoten is of in het diepste geheim, ver van bekenden, haar diensten aanbiedt.
 
ik bezoek wel eens dame die in dag shift in de ramenbuurt van Den Haag werkt. Op de vraag aan haar, waarom ze alleen overdag werkt, zei ze, dat ze het liefst nederlandse mannen binnen laat. S'avonds lopen er volgens haar, te veel mannen rond met een niet westerse migratie achtergrond. En volgens haar geef dat vaak problemen, maar ook zijn ze vaak onbeschoft of proberen af te dingen op de toch lage prijs van het instaptarief van € 35.00
 
Ik vind het sowieso al vrij bijzonder dat er zo hier en daar een vrouw van Turkse of Marokkaanse afkomst haar diensten aanbiedt.
Het hoeft geen betoog dat de vrouwen met een moslimachtergrond bijna bewaakt worden en weinig vrijheid genieten.
Lale Gül is wat dat aangaat een goed voorbeeld:


Dan mag duidelijk zijn hoe de familie er over denkt als een dame haar lichaam aanbiedt aan eender welke man die ervoor betaalt.
Ik vraag me bij het lezen van zo'n advertentie af of ze dan al verstoten is of in het diepste geheim, ver van bekenden, haar diensten aanbiedt.
En dit is precies hoe over een kam scheren. Alsof Lale Gul representatief is voor een land met 85 miljoen inwoners? Om nog maar niet te spreken over de Turken die o.a. in Europa aanwezig zijn.

Ik ben vorige week bij een Turkse bruiloft geweest, Turkse jongedame, oma met hoofddoek en papa en mama straalbezopen. En ze trouwde met een half Nederlander / half Griek. En open jurk!

Ooit in Turkije geweest? Daar kan je naar bordelen waar ambtenaren je ID controleren (niet van buitenlanders). Dus ja ook onder Turkse en Marokkaanse vrouwen zijn er hoeren zat en dat is niet raar, hooguit ongebruikelijk. En in Nederland is prostitutie ook een taboe.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan