Wondjes op de vingers

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Voormalig lid 5010

Wandelaar
60
15/11/21
62
5
Ik had voor vanavond een dvp-date gepland (hiep hoi), kom er alleen achter dat ik op een paar vingers wondjes bij de nagelriem heb. Ze zien er vrij vers uit, geen korstjes en wellicht tijdens het slapen onbedoeld gekrabd.

Wat is nu wijsheid? Date afzeggen, wachten totdat het genezen is of zijn de risico's bij bijvoorbeeld het vingeren minimaal. Ik weet al dat in het heetst van de strijd ik niet nadenk van 'oh, die vinger niet gebruiken, want er zit een wondje op'. Kleine kanttekening: pijpen doet de dame zonder condoom, neuken is altijd met.
 
Het risico op een infectie is laag (hepatitis B) tot verwaarloosbaar klein (hiv). Zelfs als er zichtbaar bloed is. Hepatitis B is dus wel een relevant, maar nog steeds laag risico. Wat betreft andere infecties is er ook nauwelijks een risico.

Dus, wat betreft infectierisico hoef je je niet zo ongerust te maken. MAAR, als het duidelijk zichtbare wondjes zijn, zal de DVP misschien wel bezwaren hebben, of ze het nu zegt of niet. Ik zou dan mijn date uitstellen tot een later moment.
 
Het risico op een infectie is laag (hepatitis B) tot verwaarloosbaar klein (hiv). Zelfs als er zichtbaar bloed is. Hepatitis B is dus wel een relevant, maar nog steeds laag risico. Wat betreft andere infecties is er ook nauwelijks een risico.

Huh ? Wat betreft _andere_ infecties nauwelijks risico ?
M.i. is er toch wel een risico op een behoorlijke ontsteking vanwege "gewone" bacterien of schimmels, als je met wondjes gaat roeren in een omgeving waar die zitten - ook al is dat geen SOA in de normale betekenis.
Dat risico lijkt me beslist fors als je (ook) de anus zou gaan vingeren, maar de vagina is ook een omgeving met een rijke microbiologie..

TS kan denk ik beter even uitstellen, of pleisters om de betrokken vingers plakken - vooral ter herinnering "niet met deze".

Wat wel interessant zou zijn om te weten - hoe snel een een wond(je) weer "goed genoeg" dicht zit om net als gezonde huid weer een barriere voor infecties te zijn - is de eerste korst daar al voldoende voor ?
 
M.i. is er toch wel een risico op een behoorlijke ontsteking vanwege "gewone" bacterien of schimmels
Nee, dat valt wel mee. In de vagina zitten niet veel bacterië/schimmels die een wondinfectie kunnen veroorzaken/pathogeen zijn. Ook zul je niet snel ontstekingen zien als een wond oppervlakkig is. Ontstekingen ontstaan vooral als bacteriën opgesloten worden, bijvoorbeeld in de huid. Snijwondjes zijn dus risicovoller. Een open schaafwondje gaat vaak wel goed. Natuurlijk is het geen 100% garantie. Een ontsteking van de huid kan altijd, maar het risico is laag. Dus, het advies is altijd wel om wonden zo veel mogelijk schoon te houden en bijv. niet te gaan roeren in een anus. Het is goed te realiseren dat we heel vaak wondjes krijgen in een niet steriele omgeving. Zolang een wondje nog vochtig is, een korst bevat (is kwetsbaar) of pijn doet als je er alcohol op gooit, dan is de wond nog 'open'.

Het is een goede gewoonte om geen intieme handelingen te verrichten met wondjes, waar deze ook mogen bevinden. Voor jezelf, maar ook zeker voor de ander. Geen enkele sekswerker vind het een fijn idee als er wondjes zijn. Niet iedereen zal er iets van (kunnen/durven) zeggen. Je kunt wel zelf besluiten om je date uit te stellen.
 
Nee, dat valt wel mee. In de vagina zitten niet veel bacterië/schimmels die een wondinfectie kunnen veroorzaken/pathogeen zijn. Ook zul je niet snel ontstekingen zien als een wond oppervlakkig is. Ontstekingen ontstaan vooral als bacteriën opgesloten worden, bijvoorbeeld in de huid. Snijwondjes zijn dus risicovoller. Een open schaafwondje gaat vaak wel goed. Natuurlijk is het geen 100% garantie. Een ontsteking van de huid kan altijd, maar het risico is laag. Dus, het advies is altijd wel om wonden zo veel mogelijk schoon te houden en bijv. niet te gaan roeren in een anus. Het is goed te realiseren dat we heel vaak wondjes krijgen in een niet steriele omgeving. Zolang een wondje nog vochtig is, een korst bevat (is kwetsbaar) of pijn doet als je er alcohol op gooit, dan is de wond nog 'open'.

Het is een goede gewoonte om geen intieme handelingen te verrichten met wondjes, waar deze ook mogen bevinden. Voor jezelf, maar ook zeker voor de ander. Geen enkele sekswerker vind het een fijn idee als er wondjes zijn. Niet iedereen zal er iets van (kunnen/durven) zeggen. Je kunt wel zelf besluiten om je date uit te stellen.

Schaafwonden zijn toch wel gevoelig voor ontstekingen ze...

Heb eens het vuur (tetanus, hoogste graad infectie) opgelopen door een mini schaafwondje dat zelfs niet echt gebloed had. 😅
 
Op zich kan het geen kwaad, maar pleisters om vingers gaan doen is niet echt hygiënisch. Dan wordt er überhaupt geen vinger uitgestoken tussen een stel benen.
In deze tak kan je niet met pleisters of verbanden gaan daten, dat is gewoon iets wat je niet doet. Een tijd geleden had ik mijn vinger opengehaald ( en goed ook ) en ben pas weer aan de slag gegaan tot dat alles grotendeels geheeld was. Er is altijd wel iemand die vraagt wat er gebeurd is en dat voorkom je dus om even niet te gaan.

Heb je dus wondjes, wacht dan gewoon tot het weer heel is. Op die manier neem je geen enkel risico.
En anders vraag je toch om een rubber handschoentje als de nood echt hoog is om te daten.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan