Zeeuws-Vlaamse actie tegen niet-vergunde prostitutie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Puupje

Wandelaar
77
25/01/23
62
1

Controle op illegale prostitutie in Hulst, Sluis en Terneuzen
https://www.pzc.nl/hulst/controle-op-illegale-prostitutie-in-hulst-sluis-en-terneuzen~a8f2341b/

Laatst bewerkt:
Ze moeten eens echte boeven gaan pakken

Politie heeft te weinig mankracht: er blijven zaken jaren op de plank liggen of ze worden geseponeerd, bij demostraties lopen gearresteerden binnen een paar uur weer vrij op straat.. maar we gaan wel hoertjes pesten.

Hou toch eens op en ga wat nuttigs doen ipv ons werk onmogelijk maken 😝

Er is niks illegaals aan. Het is enkel geen vergunning hebben, welke je toch niet krijgt. Herhaal, herhaal, herhaal 🙄🙄🙄

Sekswerk is in NL legaal!

Tijd dat we België gaan nadoen, gewoon fijn zelf uitmaken waar/hoe/wanneer je je job doet. Heerlijk je eigen regels bepalen, geen gezeik over je kleding/leeftijd/postuur etc etc.

Waarom dat in dit land niet kan is onbegrijpelijk.

Landelijk sekswerk is alleen legaal waar het toegestaan en vergund is, dat is per gemeente anders geregeld. Politie zou niet optreden daar als het legaal vergund was nietwaar? Alleen in de gemeentes waar het mag is het toegestaan mits de sekswerker voldoet aan de regels daarvoor in die gemeente. En als men niet voldoet aan die regels is het dus niet toegestaan, daar hebben ze hier dus op gehandhaafd

Meestal gaat het bij zulke acties niet alleen om onvergunde prostitutie, maar onvergunde arbeid. De meeste dames die van buiten de EU komen hebben geen geldig visum e.d. Ze mogen eigenlijk niet in het land verblijven of werken, of de woonsituatie is niet zoals het hoort met (onder)huur enzo. Niet dat ik me daar zo veel zorgen over maak, maar dat speelt voor de politie meestal wel mee

Sekswerk is in NL legaal!

Ja, maar net zoals het draaien of exploiteren van een coffeeshop, gebonden aan regels.

1 daarvan is natuurlijk dat bijv. zuid-amerikaanse vrouwen of niet europese vrouwen, hier niet zomaar aan de slag mogen binnen de prostitutie.

Het andere strafbare delict is dat mensen dit voor zulk soort vrouwen opzetten, inclusief huizen wat gewoon valt onder mensenhandel, ze pakken vaak 50% per boeking. Daarnaast heeft niemand tot bijna geen zicht op wat er achter de schermen gebeurd. Dat lokt uitbuiting, mensenhandel uit.

Die dames mogen gerust voor zichzelf beginnen, maar dal wel volgens de spelregels, toch?

Dames moeten ingeschreven staan op het adres, mogen er alleen werken niet met meerderen, moeten minimaal 18 of 21 jaar zijn afhankelijk van gemeenteregels, moeten bsn nr hebben, moeten belasting afdragen etc etc en alleen in gemeentes dan mogelijk die thuiswerk toestaan

Echter veel huiseigenaren staan geen sekswerk in hun panden toe vaak in huurcontract opgenomen

Waar maak jij je druk over eigenlijk?? Heb je last van dames die thuisontvangst doen??

Van de 342 gemeenten in Nederland heeft minder dan 8 geen vergunningregels en mag je thuis sekswerk doen. Mits je er woont en het alleen doet, dus verdwijnen de buitenlandse vrouwtjes vanzelf wel.

Die vergunningplicht zou wettelijk moeten worden afgeschaft, zoals België heeft. Aangezien de dames hier hun geld meeverdienen en de weinige vergunde bedrijven veel te veel kosten met hun machtspositie.. snap ik dat iedereen gewoon vanuit huis wilt werken.

95% werkt niet volgens de regels en ondermijnt de legale prostitutue waar ik de beste bezoekjes en plezier heb en dat wordt steeds meer teruggedrongen , met als gevolg dat er straks alleen maar ellende over blijft, pooierschap en next step is dat ze dan alles gaan verbieden

Cu en cda hebben onlangs jaren geregeerd en hebben geen meerderheid
Zonder buitenlandse meiden blijft er amper prostitutie over lol
In nederland is maar in een paar gemeentes thuisprostitutie toegestaan mits er wordt voldaan aan regels vd gemeente, oa toegestaan dan in Utrecht, Tilburg, Assen en Lelystad

Laatst bewerkt:
Je verteld iets wat ik allemaal allang weet 🤷‍♀️

Heb je nog nuttige info wat onbekend is bij mij?

Die 2 partijen regeren misschien ( nog ) niet, maar ze kunnen het wel als wapen gebruiken om een kabinet te vormen.

Die buitenlandse meiden waren er vroeger ook niet, dus wat is het probleem?

Je verteld iets wat ik allemaal allang weet 🤷‍♀️

Heb je nog nuttige info wat onbekend is bij mij?

Die 2 partijen regeren misschien ( nog ) niet, maar ze kunnen het wel als wapen gebruiken om een kabinet te vormen.
Hebben ze in de kabinetten Rutte nooit gedaan en CU wil het als enige verbieden, is totaal geen kamermeerderheid voor en de illegale thuiswerk zorgt nu al automatisch voor verdwijnen van privehuizen, clubs en ramen,

En zo zie je dit soort sluitingen wekelijks in heel Nederland

Laatst bewerkt:
Maar het is niet bij iedereen een trieste boel! Zolang kerels meiden nog steeds misbruiken om centen voor hun te verdienen, blijf je triest houden.

Ze zouden ook niet alle thuisontvangst over 1 kam moeten scheren en uitzonderingen maken voor meiden die wel alles netjes op orde hebben, behalve dat ze dan geen officiële toestemming hebben dan. Het is echt niet zo moeilijk en zeker als niemand er last van heeft

De realiteit is vaak anders dan wat wij zouden wensen, en als de privehuizen, ramen etc verdwijnen is er nog amper zicht op dat thuiswerk waar geen genoeg mankracht nu al voor is dus zullen de misstanden, zwart werk alleen maar toenemen en de weg openen voor een totaal verbod. Overigens woningen worden nu ook bezet daardoor

Het is een ingewikkeld gebeuren idd als je als sekswerker thuis wil ontvangen.

Een groot onderdeel van de motivatie van de overheid om het zo te doen zal zijn om er voor te zorgen dat er belasting wordt betaald, wat ook wel terecht is.

Als ik het zou moeten inschatten denk ik niet dat alle thuisontvangende sekswerkers netjes ingeschreven willen staan bij de KvK, al hun gewerkte uren administratief willen bijhouden en netjes belasting willen afdragen, of ben ik dan te kort door de bocht ;)

Ze moeten eens echte boeven gaan pakken

Politie heeft te weinig mankracht: er blijven zaken jaren op de plank liggen of ze worden geseponeerd, bij demostraties lopen gearresteerden binnen een paar uur weer vrij op straat.. maar we gaan wel hoertjes pesten.

Hou toch eens op en ga wat nuttigs doen ipv ons werk onmogelijk maken 😝

Allemaal waar, maar als vrouwen hun paspoorten worden afgepakt en voor een paar euro mannen moeten afwerken zitten daar toch de echte boeven?

En hoe moet de politie onderscheid maken tussen normaal vrijwillig thuiswerken en meisjes die echt gered willen worden?

Ze weten het vaak pas echt zeker als ze naar binnen gaan om te kijken?

Allemaal waar, maar als vrouwen hun paspoorten worden afgepakt en voor een paar euro mannen moeten afwerken zitten daar toch de echte boeven?

Dat gaat niet voor een paar euro hoor. Gewoon zoals alle andere dames hun prijzen hanteren. Misschien zelfs nog meer dan dat...

Dus moeten ze die vrouwenhandelaren pakken en niet de dames die daar niets mee te maken hebben. Nogal onlogisch dat ze de Nederlandse sekswerkers hun werk en soms zelfs hun huis afpakken, terwijl de handelaren vaak uit die Oostbloklanden komen met 'hun' Oostblokdames en daar gewoon fijn mee doorgaan.

En hoe moet de politie onderscheid maken tussen normaal vrijwillig thuiswerken en meisjes die echt gered willen worden?

Daar zit een heel traject aanvast, mits de dames mee willen werken. Gewoon een gesprek voeren op een normale manier kan al wat aan het licht brengen.

Ze weten het vaak pas echt zeker als ze naar binnen gaan om te kijken?

Dat valt te verdonkermanen als die kerels een beetje slim zijn. Overigens zitten die dames overal hoor, niet enkel in hotels of gewone woonhuizen. Ook in de clubs en de prive huizen.

Terug
Bovenaan Onderaan