ziekte en wandelen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Romeo Roberto

Meubelstuk
Forumpionier
2.038
01/07/21
1.145
72
Nee niet zomaar een Griep
maar een ongeneselijke spierziekte dat heb ik
zoals vele andere mensen met ziektes
ik hoor veel je bent ziek en je kan nog weggaan bij een DVP
dat is het enige moment dat ik even alles kan vergeten
je bent medisch afgekeurd voor te werken
mensen snapen dat niet want je bent ziek en kan nog weggaan

Van wie hoor je dat dan joh? Lekker voor je houden.

Als je een keuring hebt waarin staat dat je niet kan werken, en je vervolgens wel in staat voelt om een ommetje naar je lokale bordeel te maken, moet je dat zelf weten.

Maar als de verkeerde instanties het idee krijgen dat jij een super actief leven leidt, dan kan je wel een keer lastige vragen gaan krijgen.

Wat maakt het uit wat je privé doet? Alsof ziek zijn betekent dat je verplicht bent om hele dagen binnen te zitten. Het is juist gezond om een luchtje te scheppen en dingen te blijven doen voor zo ver dat mogelijk is.

Wat andere mensen er van vinden, dat zou wel echt het laatste zijn waar je je druk over zou moeten maken.

Nee niet zomaar een Griep
maar een ongeneselijke spierziekte dat heb ik
zoals vele andere mensen met ziektes
dat is het enige moment dat ik even alles kan vergeten
je bent medisch afgekeurd voor te werken
mensen snapen dat niet want je bent ziek en kan nog weggaan
Ik zit in de zelfde situatie. Ik heb ook een spier aandoening en motorische problemen. Waar door ik ook medich af gekeurd ben om te werken.

Je gaat altijd mensen hebben die gaan moeilijk doen. Ze zien het heel opervlakkig. Want soms is er op het eerste zicht is er niets te zien toch? Maar de werkelijkheid kan heel anders zijn. Het hangt ook af van dag tot dag en andere factoren.

Volgens mij hebben mensen het beeld voor hun dat je te keer gaat bij de dvp. En allerhande standjes doet. maar het kan bv zijn dat je bepaalde standjes en handelingen amper of niet kan doen.

Ik zit in de zelfde situatie. Ik heb ook een spier aandoening en motorische problemen. Waar door ik ook medich af gekeurd ben om te werken.

Je gaat altijd mensen hebben die gaan moeilijk doen. Ze zien het heel opervlakkig. Want soms is er op het eerste zicht is er niets te zien toch? Maar de werkelijkheid kan heel anders zijn. Het hangt ook af van dag tot dag en andere factoren.

Volgens mij hebben mensen het beeld voor hun dat je te keer gaat bij de dvp. En allerhande standjes doet. maar het kan bv zijn dat je bepaalde standjes en handelingen amper of niet kan doen.
juist het is dag per dag afwachten hoe je u gaat voelen

Prive doe je natuurlijk zo ongeveer wel wat je goed uitkomt...
Maar natuurlijk niet zoals die brandweerman in New York (echt gebeurt verhaal!) die 'om medische redenen' thuis zat... maar dan wél deelnam aan de 'Empire State Building run-up'!

Iets wat niet zichtbaar is voor andere mensen is altijd moeilijk om te begrijpen. Zelfde is met burn out. Begrijpen andere mensen ook niet. Met een burn out moet je juist bijvoorbeeld naar buiten om te gaan lopen. Maar denken mensen jij bent ziek, maar je gaat wel buiten lopen.

Zelfde is met een spierziekte die van dag tot dag verschilt. Mensen zien het niet. Als je een gebroken been hebt is het zichtbaar. Kijk mijn been zit in het gips die is over 6 weken weer genezen. Dan heb je weinig discussie.

Maar ik zou me helemaal niet bezig houden wat andere mensen denken. Ze denken toch wel iets. Doe gewoon waar je zelf zin in hebt. Eigenlijk altijd. Niet druk maken en bezig houden met andere mensen.

Vanuit beroepsinzicht zeg ik tegen je vooral doen! Geniet van het leven en blijf vooral (n)leuke dingen doen!!
Ook op seksueel vlak moet je goed voor jezelf zorgen. Dan zit je mentaal en lichamelijk ook beter in je vel.

Maar als de verkeerde instanties het idee krijgen dat jij een super actief leven leidt, dan kan je wel een keer lastige vragen gaan krijgen.
Dat is met name van belang bij zelfstandigen zonder personeel.
Er zijn zaken bekend waarbij de uitkeringsinstantie een zender aanbracht onder de auto van zo iemand om te kunnen nagaan waar de reis zoal naartoe gaat.
Een zeer bedenkelijk gang van zaken, maar aangezien het handelen van de instantie onder het bestuursrecht valt (in plaats van strafrecht) valt er niet veel tegenin te brengen...

Terug
Bovenaan Onderaan