Zweeds wetsvoorstel: verplicht gevangenisstraf kopen seks.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Spelletjes

Vaste klant
186
04/07/21
104
7
Op het kopen van seks staat tegenwoordig in Zweden een boete of gevangenisstraf van maximaal een jaar. De normale straf is een boete van 50 dagen. Het voorstel houdt in dat boetes worden geschrapt van de strafschaal en dus geen mogelijke sanctie meer zijn. In de Rijksdag is een meerderheid voor het voorstel, wat deel uit maakt van een programma van 40 punten om het geweld van mannen tegen vrouwen in te dammen. Het programma kost 200 miljoen Zweedse Kronen, dat is ongeveer 20 miljoen euro. Dat houdt een verhoging van het budget misdaadbestrijding in omdat er meer cellen en arrestatieplaatsen nodig zijn. Deze aanscherping van de minimumstraf voor het kopen van seks zou per 1 augustus 2022 moeten ingaan. Bron: Expressen.se 13 april 2022.
 
Op het kopen van seks staat tegenwoordig in Zweden een boete of gevangenisstraf van maximaal een jaar. De normale straf is een boete van 50 dagen. Het voorstel houdt in dat boetes worden geschrapt van de strafschaal en dus geen mogelijke sanctie meer zijn. In de Rijksdag is een meerderheid voor het voorstel, wat deel uit maakt van een programma van 40 punten om het geweld van mannen tegen vrouwen in te dammen. Het programma kost 200 miljoen Zweedse Kronen, dat is ongeveer 20 miljoen euro. Dat houdt een verhoging van het budget misdaadbestrijding in omdat er meer cellen en arrestatieplaatsen nodig zijn. Deze aanscherping van de minimumstraf voor het kopen van seks zou per 1 augustus 2022 moeten ingaan. Bron: Expressen.se 13 april 2022.

Huizen vlakbij de grens zullen in waarde stijgen ;-)
 
Geldt dat dan ook voor vrouwen die van de diensten van gigolo's gebruik maken? Iets met gelijke rechten van mannen en vrouwen dus. Ik ben er heel benieuwd naar of hier ook gelijke behandeling geldt. Juridisch klopt hier m.i. geen hout van.
Nee, dat is de basis van Woke. De vrouwen doen dan niets mis, maar de gigolo is een verkrachter.

Zo werkt het nu daar 🤪
 
Geldt dat dan ook voor vrouwen die van de diensten van gigolo's gebruik maken? Iets met gelijke rechten van mannen en vrouwen dus. Ik ben er heel benieuwd naar of hier ook gelijke behandeling geldt. Juridisch klopt hier m.i. geen hout van.
Goeie vraag!
Op Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Sweden#Official_position) lees ik:

Theoretically, the gender of the seller and buyer are immaterial under the law, that is it is gender-neutral. However, the law is politically constructed, discussed, and enforced in the context of women selling sex to men.

Zoiets had ik verwacht.
 
Goeie vraag!
Op Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Sweden#Official_position) lees ik:

Theoretically, the gender of the seller and buyer are immaterial under the law, that is it is gender-neutral. However, the law is politically constructed, discussed, and enforced in the context of women selling sex to men.

Zoiets had ik verwacht.
Er was in veel landen lange tijd niet mogelijk om als voor verkrachting veroordeeld te worden.

Dat was in de lesbische scene in die landen best een probleem.
 
Dappere POTUS? Je bedoelt toch niet cadet bonespur? De enige president die die bunker invluchtte.
Nog afgezien van het feit dat deze potus leider was van een land waar prostitutie ook verboden is ( op een paar vlekjes in een woestijn na dan) en dat hij noch zijn partij geen enkel initiatief genomen hebben of ooit zullen ondernemen om daar verandering in te brengen

The Land of the free , waar je met een machinegeweer over straat mag lopen maar waar een blote billen blaadje achter een rolluik in de winkel moet liggen , je in het openbaar niet met een fles bier gezien mag worden en waar je voor het opsteken van een joint jaren de bak in kan gaan , als je geen poen hebt voor een advocaat en waar zowat een procent van de bevolking in de bajes zit

Geef me dan zweden toch maar als ik persé moet kiezen
 
Ach, niet iedereen snapt sarcasme in een keer 👊😉
Tuurlijk. Ja jij bent toch een Trumpfanboy? Prima maar de man is een lafaard. Opa werd Beieren uitgetrapt omdat hij zijn dienstplicht niet wilde doen. Pa ook niet etc etc. Koningin Elisabeth moest ook een paar maanden onder de wapenen maar dat was meer dan de hele Trump familie. Laat dat maar eens bezinken. Dat woke is een excuus om mensen daar van de echte problemen af te leiden zoals geen ziektekostenverzekering, giftig drinkwater, op instortenstaande infrastructuur, miljardairs die een belastingkorting krijgen etc. Nee maak de mensen bang met woke en critical race theory.

Dan Zweden. Hier doen we alsof prostitutie normaal is. Het is hier gelegaliseerd omdat ze dan ook belasting moeten betalen. De enige reden. Prima hoor maar om nou te doen alsof Nederland zo vooruitstrevend is...
 
Dan Zweden. Hier doen we alsof prostitutie normaal is. Het is hier gelegaliseerd omdat ze dan ook belasting moeten betalen. De enige reden. Prima hoor maar om nou te doen alsof Nederland zo vooruitstrevend is...
Aangaande prostitutiebeleid zijn zowel een conservatief protestants Christelijke als een uiterst linkse regering de pest , het is werkelijk het enige standpunt waar deze twee stromingen elkaar een hand kunnen geven
Weliswaar om totaal verschillende redenen maar in de praktijk maakt dat niet uit , in verreweg de meeste Katholieke landen is prostitutie weliswaar niet toegestaan maar wordt het gewoon gedoogd en slechts de uitwassen aangepakt
Vroeger in de jaren 60 en 70 werd links nog geassocieerd met vrijheid / blijheid experimenteren op onder andere seksueel gebied en popfestivals waar stelletjes in het openbaar in de bagger lagen te neuken , nu zijn ze net zo pedant als die gereformeerde ouderlingen die daar vroeger schande over spraken
 
Drank was er al niet te betalen en vrouwen zijn er dus ook al niet verkrijgbaar , dat is zo'n beetje als ik me de hel voorstel
Je kent Zweden niet begrijp ik.
Drank is in een openbare gelegenheid inderdaad nogal duur. Niet aan te raden. Denk aan 2* de Nederlandse prijs.
Echter in de systembolaget (de Zweedse Gall en Gall van de regering) is drank 10-20% duurder dan in Nederland.
Koop ik hier een mooi wijntje voor €8,- denk je dan echt dat ik daar voor €10,- geheelonthouder wordt?
Dames zijn er in Zweden natuurlijk ook. Ze zijn echter lastig voor een uurtje te koop 🤣
 
Je kent Zweden niet begrijp ik.
Drank is in een openbare gelegenheid inderdaad nogal duur. Niet aan te raden. Denk aan 2* de Nederlandse prijs.
Echter in de systembolaget (de Zweedse Gall en Gall van de regering) is drank 10-20% duurder dan in Nederland.
Koop ik hier een mooi wijntje voor €8,- denk je dan echt dat ik daar voor €10,- geheelonthouder wordt?
Dames zijn er in Zweden natuurlijk ook. Ze zijn echter lastig voor een uurtje te koop 🤣
Ik ben een kroegtijger die graag aan een bar of op een terras zijn verslaving geniet

Inderdaad ken ik Zweden niet in de zin dat ik er nooit geweest ben maar ooit op een vakantie in Mexico heb ik eens een 2 daagse excursie geboekt naar Guadalajara en toen kwam ik in een bus vol Zweden terecht

Keurige mensen op het eerste gezicht , allemaal netjes getrouwde stellen van middelbare leeftijd met normale verantwoordelijke banen leken het
Bij iedere benzinepomp moest gestopt worden om de complete voorraad bierblikken op te kopen en bij iedere sanitaire stop paften ze een pakje van de goedkoopste Mexicaanse sigaretten weg ,het merk weet ik niet meer maar volgens de gids was het "donky shit" de ene staken ze aan met de peuk van de vorige ,de gids de chauffeur en ik stonden er met verbazing naar te kijken
 
Ik ben een kroegtijger die graag aan een bar of op een terras zijn verslaving geniet

Inderdaad ken ik Zweden niet in de zin dat ik er nooit geweest ben maar ooit op een vakantie in Mexico heb ik eens een 2 daagse excursie geboekt naar Guadalajara en toen kwam ik in een bus vol Zweden terecht

Keurige mensen op het eerste gezicht , allemaal netjes getrouwde stellen van middelbare leeftijd met normale verantwoordelijke banen leken het
Bij iedere benzinepomp moest gestopt worden om de complete voorraad bierblikken op te kopen en bij iedere sanitaire stop paften ze een pakje van de goedkoopste Mexicaanse sigaretten weg ,het merk weet ik niet meer maar volgens de gids was het "donky shit" de ene staken ze aan met de peuk van de vorige ,de gids de chauffeur en ik stonden er met verbazing naar te kijken
Valt niet mee leven in een WOKE land. de Zweden rijden ook massaal de brug over naar Denemarken voor drank en vertier.
 
Zeker, zelf stoken gebeurt ook nog regelmatig. De Noren zijn overigens nog erger. Daar is het dan ook echt duur.

Ondanks het feit dat sex erg belangrijk is. Bestaan er ook andere manieren om je te vermaken. Een weekje kanoën en vissen met een setje vrienden in een schitterende omgeving is er voor mij één.
Kan je op de terugweg in Duitsland nog altijd een ander soortig vertier zoeken 😉
 
Je kent Zweden niet begrijp ik.
Drank is in een openbare gelegenheid inderdaad nogal duur. Niet aan te raden. Denk aan 2* de Nederlandse prijs.
Echter in de systembolaget (de Zweedse Gall en Gall van de regering) is drank 10-20% duurder dan in Nederland.
Koop ik hier een mooi wijntje voor €8,- denk je dan echt dat ik daar voor €10,- geheelonthouder wordt?
Dames zijn er in Zweden natuurlijk ook. Ze zijn echter lastig voor een uurtje te koop 🤣
Aangezien alles in Zweden een stuk duurder is vallen de prijzen bij Systembogalet erg mee. In verhouding zelfs gelijk aan NL.
Wat betreft wandelen heb ik in Zweden mijn beste ervaringen meegemaakt. Je moet dan wel in Stockholm of Malmö zijn en dat is wel een stuk prijziger. 2000 kronen per uur is normaal maar je kunt de dames gewoon naar jouw hotel laten komen.
 
Aangezien alles in Zweden een stuk duurder is vallen de prijzen bij Systembogalet erg mee. In verhouding zelfs gelijk aan NL.
Wat betreft wandelen heb ik in Zweden mijn beste ervaringen meegemaakt. Je moet dan wel in Stockholm of Malmö zijn en dat is wel een stuk prijziger. 2000 kronen per uur is normaal maar je kunt de dames gewoon naar jouw hotel laten komen.
Waar een wil is is een weg natuurlijk , en Zweedse wandelaars zullen die best weten te bewandelen maar kun je er als toerist op vertrouwen dat je geen undercover agenten op bezoek krijgt dan?
Ik kan me voorstellen dat Zweedse hoteliers ook niet staan te trappelen om hier medewerking aan te verlenen , die zullen toch wel sluiting of in ieder geval een zware boete kunnen verwachten als ze hier op betrapt worden als de wetgeving zo rigoureus is
 
Aangezien alles in Zweden een stuk duurder is vallen de prijzen bij Systembogalet erg mee. In verhouding zelfs gelijk aan NL.
Dat dames in een land waar het eigenlijk verboden is duurder zijn dat begrijp ik.
Uitgaan heb ik ook al genoemd, dat is zeker fors duurder.
Maar jij noemt alles...
Maar wat is er verder dan zo duur in Zweden?
Boodschappen vallen erg mee, huizen zijn (buiten de grote steden) spotgoedkoop, auto's kosten minder dan in Nederland.
Gezondheidszorg is voor iedereen bereikbaar.
🤷🏻‍♂️

Ik moet niet te veel pro Zweden doen anders wordt het daar veel te druk 🤣
 
Waar een wil is is een weg natuurlijk , en Zweedse wandelaars zullen die best weten te bewandelen maar kun je er als toerist op vertrouwen dat je geen undercover agenten op bezoek krijgt dan?
Ik kan me voorstellen dat Zweedse hoteliers ook niet staan te trappelen om hier medewerking aan te verlenen , die zullen toch wel sluiting of in ieder geval een zware boete kunnen verwachten als ze hier op betrapt worden als de wetgeving zo rigoureus is
Ik heb het al een keer geroepen ergens maar afgelopen zomer op vakantie in Zweden ben ik tot 2* toe een massagesalon in gelopen met hoop op meer. Niet vragen maar afwachten.
Het bleek ijdele hoop 😁
Ik durf zeker niets te vragen, er zitten types bij die je gelijk aan de hoogste boom nagelen.
 
Ik moet niet te veel pro Zweden doen anders wordt het daar veel te druk 🤣
Ik denk niet dat je op dit forum veel risico gaat lopen dat door je enthousiaste verhalen Zweden overspoeld gaat worden met Nederlandse toeristen
Dat het een schitterend land is voor natuurliefhebbers en sportvissers geloof ik echter direct , maar zoals een bekend Nederlands schrijver al schreef " Ik hou van de natuur , maar je moet er wel wat te drinken bij hebben" waar ik dan nog aan toe wil voegen "en wat te neuken"
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan