Algemeen €50 euro dagtarief parkeren Doubletstraat

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

VinMe

Vaste klant
110
28/09/21
129
22

Ik kan niet het gehele artikel lezen, maar het lijkt erop dat de gemeente het parkeerbeleid in de wijk rond de Doubletstraat drastisch gaat veranderen.

Nog meer maatregelen om prostitutie langzaam te verbannen uit het straatbeeld. Weinig klanten/vraag zal redenen geven om de ramen uiteindelijk te sluiten.

Persoonlijk doe ik al meer moete door mijn auto in de wijk ernaast te parkeren (Oranjeplein), gratis op Trekvlietplein of kom ik met de trein.
 
Komt erop neer dat het tarief in drukke gebieden (lees: centrum en Scheveningen) een dagtarief wordt om parkeer overlast in de direct omliggende woonwijken te ontmoedigen.

Doel is om in parkeer garage te gaan staan, waar wel reguliere tarieven (blijven) gelden, of om met ov te komen
 
Komt erop neer dat het tarief in drukke gebieden (lees: centrum en Scheveningen) een dagtarief wordt om parkeer overlast in de direct omliggende woonwijken te ontmoedigen.

Doel is om in parkeer garage te gaan staan, waar wel reguliere tarieven (blijven) gelden, of om met ov te komen
En... Den Haag heeft uitstekend openbaar vervoer! Zet je wagen buiten de stad!
 

Even parkeren voor een visje of een wip? Dat is dan vijftig euro

Klanten van prostituees in de Haagse Doubletstraat zijn voortaan alleen aan parkeren al vijftig euro kwijt. Wie in de buurt z'n auto op straat kwijt wil, betaalt het volledige dagtarief, ook al is het maar voor een half uurtje.

Lex de Jonge
20-04-23, 20:13

Ook toeristen die op Scheveningen in woonstraten parkeren, bijvoorbeeld om een visje te gaan eten, moeten vanaf 1 mei meteen het dagtarief van vijftig euro gaan betalen. Er zijn goedkopere parkeerplekken te vinden in de verschillende parkeergarages in de buurt, maar het is dan wel de vraag of die op mooie, zomerse dagen niet helemaal vol zitten.

Den Haag voert de superhoge tarieven voor straatparkeren in na jaren van klachten. Wijkbewoners kunnen hun auto zelf nauwelijks kwijt door de vele toeristen (Scheveningen) of prostitutiebezoekers (Oude Centrum). Door het parkeren op straat te ontmoedigen hoopt Den Haag dat meer mensen een parkeergarage gaan gebruiken of met de tram komen.

Doubletstraat

,,Ja, een wippie kost vijftig euro extra", zegt Peter Duivesteijn van rondvaartbedrijf Ooievaart lachend. Al benadrukt de ondernemer dat niet alle drukte in het Oude Centrum door klanten van de prostituees wordt veroorzaakt. Het zijn ook bezoekers van restaurants en bedrijven als de zijne die hun auto graag op straat parkeren.

,,Daar proberen wij als Ooievaart al een hele tijd wat aan te doen", zegt de Hagenaar. ,,Door de mensen te verwijzen naar de dichtstbijzijnde parkeergarage. Die is op ongeveer tweehonderd meter. Onze klanten kunnen daar zelfs korting krijgen."
Mensen blijven niet anderhalf uur hangen
Dat bewoners van de centrumwijk vaak en heel lang rondjes moeten rijden om zelf een parkeerplek te vinden, geldt niet overal in het Oude Centrum, meent Duivesteijn. Juist rond de Doubletstraat is het verloop van parkerende automobilisten groot. ,,Daar komt na een minuutje of vijf tot tien altijd wel plek vrij. Mensen blijven niet anderhalf uur hangen."

Overspoeld door toeristen

In het Oude Centrum geldt het Haagse straattarief van vijftig euro voor zeventien straten in het gebied tussen Om en Bij en het Spui. Voorlopig gaat het om een proef van een jaar. In de rest van de Haagse centrumwijk geldt sinds januari een tarief voor straatparkeren van 6,50 euro per uur, maar liefst twee euro meer dan voorheen het geval was.
In Scheveningen wordt het dagtarief voor straatparkeren ingevoerd in de woonwijken tussen de Jongeneelstraat en de Scheveningse Slag (van de Strandweg tot aan de Gevers Deynootweg). Niet zo vreemd, vindt Scheveninger Cees Pluimgraaf: ,,Daar parkeer je zo'n beetje met je voeten op het strand. Op een zonnige dag wil iedereen zijn auto daar neerzetten."
Sterker, op de drukke dagen worden deze woonwijken overspoeld. Soms zozeer dat toeristen er hun auto's massaal op de stoepen parkeren. Vandaar dat de gemeente Den Haag er in de zomer geregeld handhavers neerzet.

Geen stoelendans met auto's

,,Voor de bewoners is dit nieuwe dagtarief heel aangenaam", zegt Pluimgraaff. ,,En het is ook goed dat Den Haag bezoekers met hun auto's naar de parkeergarages probeert te duwen, al moet daar dan wel genoeg plaats zijn." Hij schrikt wel van het tarief van vijftig euro: ,,Als je als Hagenaar even iets wil eten op het strand, wordt parkeren wel heel duur."
Scheveninger en D66-raadslid Dennis Groenewold noemt de maatregel 'broodnodig'. De parkeerproblemen in deze woonwijken lopen uit de hand, zegt hij. ,,De pilot is daarom een heel goede stap." Wel waarschuwt hij voor een waterbedeffect: dat toeristen hun auto's in andere wijken gaan parkeren. ,,We moeten geen stoelendans met auto's beginnen, maar we willen de parkeerdruk aanpakken door toeristenauto's naar de garages te sturen. Daar moeten we als gemeenteraad scherp op letten."
 
Dank.
Ik zag onlangs al borden staan op de Amsterdamse Veerkade.
Vanaf 1 mei geldt daar vergunning parkeren ipv betaald.
Dus in de omgeving zullen er sowieso veel minder betaalde parkeerplekken beschikbaar zijn.
Waardoor het nog drukker wordt op de wel beschikbare betaalde parkeerplaatsen.
Als die vervolgens imbeciel duur worden, komt er geen hond of kip meer.

Het parkeren voor wandelaars is nu al lastig, ik moet regelmatig rondjes rijden waar ik helemaal geen zin in heb.
Kun je nagaan hoe de omwonenden het hebben.
Verplaats die hele ramenbuurt gewoon naar een goede rustige locatie aan de rand van de stad ofzo.
Klaar. Iedereen blij.
Maar nee hoor, plannen duren jaren, beleid en overleggen, politieke partijen...duurt nog jaren...en dan gebeurt er nog niks...de domste en simpelste oplossing is gewoon de prijs absurd verhogen...welkom in NL.
 
Dank.
Ik zag onlangs al borden staan op de Amsterdamse Veerkade.
Vanaf 1 mei geldt daar vergunning parkeren ipv betaald.
Dus in de omgeving zullen er sowieso veel minder betaalde parkeerplekken beschikbaar zijn.
Waardoor het nog drukker wordt op de wel beschikbare betaalde parkeerplaatsen.
Als die vervolgens imbeciel duur worden, komt er geen hond of kip meer.

Het parkeren voor wandelaars is nu al lastig, ik moet regelmatig rondjes rijden waar ik helemaal geen zin in heb.
Kun je nagaan hoe de omwonenden het hebben.
Verplaats die hele ramenbuurt gewoon naar een goede rustige locatie aan de rand van de stad ofzo.
Klaar. Iedereen blij.
Maar nee hoor, plannen duren jaren, beleid en overleggen, politieke partijen...duurt nog jaren...en dan gebeurt er nog niks...de domste en simpelste oplossing is gewoon de prijs absurd verhogen...welkom in NL.
Overbevolking, dat is het grote probleem hier in de Randstad.
Gaat nooit meer goed komen.
 
Laatste keer dat ik in de grote steden was is alweer een aantal jaar geleden, maar toen was het goedkoper en makkelijker om buiten de stad parkeren en met het OV verder te gaan. Hoe is dat tegenwoordig?
 
Dan is meteen de complete Doublet en omgeving failliet.
Wie plaatst even het gehele artikel aub?
Ja! Meteen alles failliet!
Was ook het argument toen ze in Antwerpen de Meir (belangrijkste winkelstraat van het land) autovrij maakten... Alle zaken zouden failliet gaan! Niemand zou nog komen! De Meir trekt nu 16 miljoen (!) bezoekers per jaar! En de as werd recent nog doorgetrokken tot de Keyserlei! De langste ononderbroken winkel-wandelstraat van West-Europa.

De auto hoort niet in de binnenstad! Parkeer op een P&R en neem het openbaar vervoer! Blijft de stad ook meteen een stuk leefbaarder...
 
Zet de auto op de Binckhort gratis.
Pak daar 1 vd huurscooter,ben je voor max. 3,50 bij de doublet en Max. 2 € bij de Geleen. Probleem opgelost.
Gun die paar € liever aan de scooters dan aan de gemeente.
En,.....0 ,000 tijdsdruk.
 
Ja! Meteen alles failliet!
Was ook het argument toen ze in Antwerpen de Meir (belangrijkste winkelstraat van het land) autovrij maakten... Alle zaken zouden failliet gaan! Niemand zou nog komen! De Meir trekt nu 16 miljoen (!) bezoekers per jaar! En de as werd recent nog doorgetrokken tot de Keyserlei! De langste ononderbroken winkel-wandelstraat van West-Europa.

De auto hoort niet in de binnenstad! Parkeer op een P&R en neem het openbaar vervoer! Blijft de stad ook meteen een stuk leefbaarder...
Het zal inderdaad zo'n vaart niet lopen, maar ik zie dit toch wel weer als een volgende stap om prostitutie uit te bannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan