33% en stijgend meer HIV besmettingen bij hetero mannen in belgie 2025

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
volgens vrt.be onderstaande bericht van 20/11/2025. wijkt behoorlijk af met bericht van topic starter.

Vorig jaar hebben in ons land 662 mensen een hiv-diagnose gekregen, een lichte stijging van 2 procent in vergelijking met 2023. Dat staat in een nieuw rapport van gezondheidsinstituut Sciensano. De stijging is het grootst bij mannen met de Belgische nationaliteit.

Staat hier:

En daar wordt ook die 33% genoemd.

Bij heteroseksuele mannen was er een stijging met 13% tegenover 2023. Deze stijging zien we vooral bij de Belgische mannen: een stijging met 33%.

Tja en hierom moet je t safe doen, altijd! Man als je geil bent, dan denk je niet goed na. Altijd koppie erbij en gwn een rubbertje om doen, die mensen moten blij wezen dat je tegenwoordig gratis hier medicatie voor kriigt. In de usa betaal je voor die dure hiv middelen een godsvermogen en alleen omdat je per se bare wil neuken

Dus 13 gevallen meer. En er wordt niet gezegd hoeveel heteros en Belgen er vorige jaren waren. Lies, damn lies and statistics...

Ik zal niet zeggen dat iedereen hem er maar overal bare in moet hangen, maar dit is statistiek van lik mijn vestje.

Vrouwen kunnen ook met hiv besmet worden en die ook door geven. Je kan hiv ook krijgen door niet steriele naalden. Bv bij tattooages, drugs gebruik etc.

Wat mij opviel was. In vtm nieuws interviewde ze daar een speciaalist ofz over. En die zei ook ja we zien 33% meer hiv gevallen bij hetero mannen. Maar vervolde wel met iets als: is dat een hetero man die ook eens sex heeft met een andere man dat weet je niet.

Eerst dacht ik sorry maar dat is dan toch geen " hetero" man maar een bi man. Maar ik denk dat wat hij bedoelde is: hoeveel van die " hetero" mannen zijn er eerlijk over hun geaardheid?

Vrouwen kunnen ook met hiv besmet worden en die ook door geven. Je kan hiv ook krijgen door niet steriele naalden. Bv bij tattooages, drugs gebruik etc.

Wat mij opviel was. In vtm nieuws interviewde ze daar een speciaalist ofz over. En die zei ook ja we zien 33% meer hiv gevallen bij hetero mannen. Maar vervolde wel met iets als: is dat een hetero man die ook eens sex heeft met een andere man dat weet je niet.

Eerst dacht ik sorry maar dat is dan toch geen " hetero" man maar een bi man. Maar ik denk dat wat hij bedoelde is: hoeveel van die " hetero" mannen zijn er eerlijk over hun geaardheid?
Ja hiv moet je echt in contact komen met bloed dus bare anaal neuken. Vaginaal bare neuken is alsnog onverstandig maar minder besmettelijk dan anaal. Mja weetje we moeten hier geen inhoudelijke discussie gaan voeren over de risico % per handeling. Gwn altijd rubbertje om doen, punt.

Terug
Bovenaan Onderaan