33% en stijgend meer HIV besmettingen bij hetero mannen in belgie 2025

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Het klopt wel dat iemand met HIV die medicijnen gebruikt en ondetecteerbaar is het virus niet kan overdragen. Dat is bewezen. Maar je vergelijking klopt niet helemaal. Je zegt dat iemand met ondetecteerbare HIV betere bescherming biedt dan iemand zonder HIV, maar dat klopt alleen als die persoon zonder HIV helemaal geen condoom gebruikt. Als beide personen gewoon condooms gebruiken is het risico bij allebei heel laag.
Iemand die HIV medicatie correct gebruikt kan HIV niet doorgeven. Iemand die zijn/haar HIV status niet kent kan het wel doorgeven als diegene het heeft. Ook al bied een condoom een goede bescherming het is geen 100%. Dus het is niet kunnen doorgeven tegenover een kleine kans van doorgeven. Dat is waar ik op doel.

Dat getal van 62% bescherming tegen gonorroe klopt ook niet. Condooms beschermen veel beter tegen de meeste soa's, meestal tussen de 80 en 95 procent als je ze goed gebruikt.
"Voor gonorroe is een reductie van 62% aangetoond"

En die rekensom van 38% onbeschermd is ook misleidend. Zo werkt het niet bij bescherming.
Daar heb je gelijk in. Het is een reductie van 62% dus je hebt gelijk dat het niet van 100% af te trekken is op de manier dat ik het deed. Wel is het zo dat het alsnog geen 100% bescherming biedt.

Condooms blijven gewoon een heel goede bescherming tegen soa's. In combinatie met regelmatig testen kun je echt veilig vrijen. Je maakt het nu ingewikkelder dan het is en geeft verkeerde cijfers…

Zoals ik al zei: laten we t niet analyseren maar gwn een rubbertje omdoen. Vooral tegen hiv is de bescherming uitstekend!
Condoom gebruik is belangrijk. Net als dat testen er ook bij hoort (ook al denkt een bepaald forum lid hier heilig dat testen onzin is en condooms 100% bescherming biedt, en nee daar bedoel ik jou niet mee).

Mijn punt is dat condooms niet 100% beschermen wat door veel mensen vaak wel gedacht wordt. Condooms bieden beschermen, het reduceerd de kans, het maakt je niet immuun.

Ik geef je volledig gelijk dat je condooms moet gebruiken. Zo blijft het het veiligst voor iedereen.

En men vergeet dat medicatie tegen hiv tegenwoordig prima is en niet zo duur ook.
Maar er zijn toch mensen die de medicatie niet verdragen, dan heb je serieus probleem.
En inderdaad zijn er mensen die hun sero positieve status niet melden, schande maar het gebeurd.
Ik ken een man die sero positief is en dat niet aan zijn vrouw meld!
En vanwege privacy mag je die vrouw niet inlichten.
Dit is dus mogelijk in Nederland, ik vind het te ver gaan.
In dit geval is het gevaar/risico voor de vrouw groot en zou privacy buiten spel moeten worden gezet, maar helaas.
Zo`n kerel zou je dood wensen, sorry maar in dit geval wel dus.
volgens mij mag je de privacy van iemand wel degelijk schenden als een ander gevaar loopt door het gedrag van deze persoon. Feitelijk is HIV nog steeds dodelijk als je er niet bewust van bent en geen medicatie neemt, dit zou je als zwaarder wegend kunnen zien dan iemands privacy.

gewoon de medicatie inneemt heeft en dus ondetecteerbaar is een betere bescherming
Als je hiv medicatie inneemt dan is lang niet altijd het virus ondetecteerbaar hoor.
Dat kan tzt wel het geval zijn bij sommigen, maar lang niet bij iedereen, dan is het virus wel degelijk detecteerbaar en dus ook overdraagbaar alleen wordt jezelf dan niet ziek ervan, je komt niet in het aids stadium.
Die denkfout maken meer mensen maar medicatie slikken is dus niet zomaar ondetecteerbaar drager zijn.

Als je hiv medicatie inneemt dan is lang niet altijd het virus ondetecteerbaar hoor.
Dat kan tzt wel het geval zijn bij sommigen, maar lang niet bij iedereen, dan is het virus wel degelijk detecteerbaar en dus ook overdraagbaar alleen wordt jezelf dan niet ziek ervan, je komt niet in het aids stadium.
Die denkfout maken meer mensen maar medicatie slikken is dus niet zomaar ondetecteerbaar drager zijn.
Het wordt gecontroleerd in het ziekenhuis. Zodra de arts zegt ondetecteerbaar dan is dat het gewoon. Dagelijks medicatie innemen is de manier om het ondetecteerbaar te houden. Het gaat uiteindelijk om consequent zijn met de medicatie

Uiteraard wordt het gecontroleerd.
Als je te horen krijgt dat het ondetecteerbaar is dan is dat mooi.
Maar dat gebeurd lang niet bij iedereen.
Geen mens is hetzelfde en de medicatie werkt soms minder of anders bij iemand.
Dus sommigen bereiken niet het punt dat het virus ondetecteerbaar is.
En vergeet ook niet dat er mensen zijn die de medicatie niet goed verdragen, dan moeten ze over op andere medicatie en dat kan ook een hele zoektocht zijn.
Ik werk op onderzoeks afdeling in ziekenhuis dus weet echt wel hoe of wat.
Het is lang niet altijd zo eenvoudig als het lijkt.
Er is veel mogelijk gelukkig maar dus niet voor iedereen.
Erg belangrijk ook in welk stadium je start met medicatie.
Nog steeds mensen die al flinke daling van T cellen hebben voor ze ermee beginnen, komen er pas laat achter dat ze besmet zijn, soms zelfs bij andere onderzoeken.
Dan voorkom je nog steeds aids als je medicatie gaat nemen maar ondetecteerbaar is dan een lange weg te gaan, als je dat al gaat bereiken nog.

Terug
Bovenaan Onderaan