Actie tegen "plezierhuwelijken" Haagse Moskee

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Paulus2

Meubelstuk
Forumpionier
9.446
02/07/21
7.399
3
Politiek wil actie tegen 'plezierhuwelijken' Haagse moskee: 'Dit is bizarre uitbuiting'
#omroepwest
 
Politiek wil actie tegen 'plezierhuwelijken' Haagse moskee: 'Dit is bizarre uitbuiting'
#omroepwest
Is veel voorkomend gebeuren in armere islamitische landen. In Indonesië gebeurt dit op grote schaal. Arabieren vliegen naar Indonesië trouwen in de moskee met een dvp en scheiden na een maand vakantie weer. Op die manier overtreden ze hun geloofsregels niet. Ik ben er op Bali genoeg tegen gekomen. Soms met meer dan tijdelijke partner. (op Java en Sumatra zijn dit soort huwelijken goedkoper en sneller te regelen dan op het hindoeïstische Bali).
Nu niet allemaal naar Indonesië afreizen want het geldt officieel alleen voor moslims. En effe moslim worden heeft ook zo z'n consequenties, voorals pielemans nog intakt is.

Wat ik overigens niet begrijp dat het in Nederland kan. Volgend mij mag een geestelijke van om het even welk geloof geen huwelijk voltrekken zonder gecheckt te hebben dat er een wettelijk huwelijk heeft plaatsgevonden.
Naleving mbt islam ligt gevoelig in Nederland. Gewoon dit naleven voorkomt dit soort uitbuiting en huwelijken die achteraf geen huwelijk blijkt te zijn waarbij de zwakste partij geen enkele rechten heeft. Dit is miz een veel groter probleem in Nederland.
 
Naleving in Nederland? Volgens mij worden huwelijken met minderjarigen en meerdere vrouwen tegelijk al jaren stilzwijgend toegestaan want stel je eens voor dat we een bepaalde bevolkingsgroep boos maken. Is normaliter ook niet zoveel voor nodig.

dus wat dit fenomeen betreft zeg ik: ze zoeken het maar uit met die cultuur van ze, zolang ik er geen last van heb zou ik er verder ook geen tijd en geld aan besteden. Who cares.
 
Als het om geld of sex gaat en er zijn geen minderjarigen bij betrokken, dan is het toch een soort overeenkomst tussen beide partijen?
Ik ken het fenomeen niet precies, religie interesseert me ook geen bal. Zeker de hypocrisie doet me al walgen.
Maar als het voor beide ok is dan snap ik de commotie niet.
 
Als het om geld of sex gaat en er zijn geen minderjarigen bij betrokken, dan is het toch een soort overeenkomst tussen beide partijen?
Ik ken het fenomeen niet precies, religie interesseert me ook geen bal. Zeker de hypocrisie doet me al walgen.
Maar als het voor beide ok is dan snap ik de commotie niet.
Het is ook allemaal fophef. Dit gebeurt al jaren en de instanties durven er geen fuck aan te doen omdat ze geen gezeik willen hebben met een bepaalde groep wiens naam ik niet noem. En nu komt het nieuws naar buiten en gaat men onderzoek doen. In de praktijk betekent dat gewoon dat dit binnen 3 maanden weer stil is en in een la verdwijnt.

het probleem lost zich vanzelf op. Geef het nog 3 generaties met de huidige trend en deze cultuur en religie heeft het voor het zeggen en dan is dit gewoon normaal. Maar dat zal ook wel weer een foute opmerking zijn.
 
Als het om een manier gaat om dvp bezoek voor jezelf te legitimeren is wat mij betreft geen punt.

Wat ik wel zorgelijk vind is dat zwakkere dames overgehaald worden om dingen te doen die ze eigenlijk niet willen maar toch doen omdat meneer de iman dat voorstelt.
En al helemaal als dames denken zekereheid te krygen in een huwelijk, zoals zoveel dames met een ander geloof, en dan bij einde relatie ontdekken dat er geen wettelijk huwelijk was. Dus geen recht op alimentatie etc. Los hoe ik persoonlijk over alimentatie. Dit is gewoon mensen systematisch misleiden.
Het gaat dan ook altijd om minder weerbare dames.
 
Als het om een manier gaat om dvp bezoek voor jezelf te legitimeren is wat mij betreft geen punt.

Wat ik wel zorgelijk vind is dat zwakkere dames overgehaald worden om dingen te doen die ze eigenlijk niet willen maar toch doen omdat meneer de iman dat voorstelt.
En al helemaal als dames denken zekereheid te krygen in een huwelijk, zoals zoveel dames met een ander geloof, en dan bij einde relatie ontdekken dat er geen wettelijk huwelijk was. Dus geen recht op alimentatie etc. Los hoe ik persoonlijk over alimentatie. Dit is gewoon mensen systematisch misleiden.
Het gaat dan ook altijd om minder weerbare dames.
Dat geldt ook voor onderdrukking van vrouwen en eerwraak. En ook dat laten we al jaren gebeuren en we doen vooral wat Nederlanders door de eeuwen heen altijd hebben gedaan: wegkijken. Ik vind het best: blijkbaar hebben we ervoor gekozen bepaalde culturen in onze cultuur te moeten hebben, laten we ons dan vooral niet druk maken om de ellende die zo'n parallelle samenleving met zich meebrengt. Ik heb liever dat onze overheid zich focust op problemen die wel op te lossen zijn, zoals eerst een te zorgen voor een fatsoenlijke integratie alvorens de sluis wijd open te zetten voor andere culturen. Maar nogmaals: dit mag tegenwoordig allemaal niet meer gezegd worden.
 
Politiek wil actie tegen 'plezierhuwelijken' Haagse moskee: 'Dit is bizarre uitbuiting'
#omroepwest
Ziek he? Hoe vromer de geesten hoe groter de beesten.. stiekeme schijnheiligerds
 
Als het om een manier gaat om dvp bezoek voor jezelf te legitimeren is wat mij betreft geen punt.

Wat ik wel zorgelijk vind is dat zwakkere dames overgehaald worden om dingen te doen die ze eigenlijk niet willen maar toch doen omdat meneer de iman dat voorstelt.
En al helemaal als dames denken zekereheid te krygen in een huwelijk, zoals zoveel dames met een ander geloof, en dan bij einde relatie ontdekken dat er geen wettelijk huwelijk was. Dus geen recht op alimentatie etc. Los hoe ik persoonlijk over alimentatie. Dit is gewoon mensen systematisch misleiden.
Het gaat dan ook altijd om minder weerbare dames.
Dat hele geloof spoort niet .. eerlijk heb niks met religieuze mensen en re-lieg-ies allemaal zo seksueel gefrustreerd en haatdragend
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan