- In België heb ik geen enkele ervaring.
- In Duitsland heb ik ruim 30 jaar geleden de Reeperbahn bezocht. Ik vond het vriendelijk én commercieel. Eén tip, waar je ook bent, bestel bier en géén fris of iets anders.
- Verder nog Duisburg in Duitsland. Op verschillende plekken entree betalen voordat je kunt zien of er ergens een leuke dame bij is. Voordeel van Duisburg vond ik de transdames die vaker op de bovenste verdieping van de Laufhäuser zijn. (Daar had ik mijn eerste transervaring). Vond het aanbod uitgebreid van DVP's en Transvrouwen. Beviel me wel.
Dan Nederland.
- Toen het Spijkerkwartier in Arnhem en 't Zandpad in Utrecht er nog waren waren dat mijn favoriete plekken.
Op 't Zandpad moest je wel goed opletten dat je niet botste met je autospiegels. Dat opletten ging ten koste van het kijken. Wel had ik daar mijn eerste latexdame-ervaring.
Het Spijkerkwartier vond ik altijd wel leuk, dicht in de buurt, dus als ik ff tijd had maakte ik een ommetje. Diverse europese nationaliteiten. Jammer dat het weg is.
De Wallen in Amsterdam spraken me vroeger (jaren 90) aan, want je kon ook door de smalle straatjes dicht langs de dames lopen en gezellige praatjes maken. Zeker als ik er met mijn vrouw liep. Maar die gezelligheid is helemaal weg. Jammer. Nu vind ik het niks meer. Toen er op een gegeven moment ook gays terecht konden of mannen zich trans noemden maar feitelijk travestieten waren vond ik het leuk voor de compleetheid van het aanbod, maar niet mijn cup-of-tea.
Tsja, blijft over het heden.
-Amsterdam is armetierig geworden.
-Alkmaar heeft een paar zware jaren door de grootschalige verbouwingen die al een paar jaar duren. Kwam er graag, want houd wel van kruipdoor-sluipdoor.
-Almelo stelt niks voor (kwam er alleen overdag). Van de 10x dat ik er ben geweest heb ik slechts 1x de juiste dame (een leuke duitse MILF, Serena, uit Keulen, getroffen. Voor de rest was het aanbod karig en weinig. Haar ook nooit meer terug gezien.
-Den Bosch, hahahaha. Ik had de VVV gebeld om te vragen waar de rosse buurt in Den Bosch was. Duurde even voordat ze me wat info kon geven. Daar aangekomen waren er 3 raampjes en slechts eentje was bezet. Sfeerloos.
-Doetinchem als opvolger van het Spijkerkwartier vind ik leuk. Schoon, netjes, voldoende grote kamer, bij tijd en wijle lekker druk. Ook leuke dames. Vooral vrijdagmiddagen voor feestdagen is het in de rij staan, dan moeten de mannen waarschijnlijk nog ff legen voordat ze het lange weekend met hun vrouwen zitten opgescheept ...
-Eindhoven, groot plein. Ik vind het er overdag prima te doen. Over het algemeen divers aanbod. Mijn favoriete dames waren daar, maar zijn inmiddels vertrokken. 's Avonds willen er wel eens groepjes allochtonen de hele avond staan.
-Groningen, één straat in de buurt van het centrum. Convenient. Divers aanbod, mar de laatste keer vrij weinig dames op dat moment. Mijn eerste ervaring daar (+/- 2011) trof ik een mooie vriendelijke MILF die nog volledig gekleed was, omdat ze net begon, toen ik op de raam klopte. Fijne ervaring, maar daarna nooit meer gezien.
-Maasbracht, toen ik voorbij de eerste deur was moest ik €10 entree betalen om door te mogen lopen. Maar de sigarettenwalm was er dik en ik heb rechtsomkeer gemaakt.
-Nijmegen, alleen 's avonds open en dat is me nog niet gelukt. Maar lijkt me niet bijzonder.
Dit zijn natuurlijk allemaal persoonlijke interpretaties en vaak een momentopname. Zegt ook niet altijd alles.
Vroeger, +/- 25 jaar geleden was het zo dat als ik een raambuurt bezocht ik bijna 100% zeker ook ergens naar binnnen ging.
Tegenwoordig is het zo dat ik nog niet eens de 30% haal. Dan zijn ze het me niet waard.
Wat me wel opviel is dat elke 'hoerenbuurt' zijn eigen geuren en sfeer heeft. Bij een aantal raambuurten kom ik aanlopen en snuif de geur op en herinner het me weer. Voelt voor mij wel als een specifiek welkom en homecoming.
Daarom ga ik ook wel eens naar raambuurten alleen al om de geur en sfeer op te snuiven.
(PS telt dat ook als fetisj ....

)
Duisburg: