Algemeen Amsterdam algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Precies dit dus. (niet negatief bedoeld naar jou persoonlijk het is maar een voorbeeld)

Waarom heeft het halve forum er behoefte aan om in het topic Amsterdam de eene na de andere "ervaring" te plaatsen over de dames terwijl ze er niet binnen zijn geweest en vaak zelfs nooit in Amsterdam komen. Zou wat worden als iedereen dat ook in andere topics gaat doen. Wat voegt het toe dat er hier door leden die nooit in Amsterdam komen steeds weer herhaald wordt dat "men gelezen heeft dat alle dames in Amsterdam kut zijn"?

En dat alleen maar omdat de dames in Amsterdam 100 euro vragen ipv 50 zoals op andere plaatsen. Amsterdam is een dure stad om te leven en wonen en de twee shifts waarvan ze er maar 1 mogen werken halveert de tijd die ze per dag kunnen werken.

Het houdt een supernegatieve sfeer in dit topic in stand waardoor, wat mij betreft terecht, er nauwelijks nog ervaringen over de dames in Amsterdam worden geplaatst.
Nou meneer AmsterdamIsTop oordeel jij lekker wat je wil, maar lezen doe je niet best. De mensen die hier over Amsterdam schrijven (inclusief ikzelf) zijn zeker geen mensen die daar nooit komen en wel wat schrijven. Ik ben 49, en vanaf dat ik 15 was kom ik wekelijks in Amsterdam. Ik heb denk ik wel 500 keer dames op de Wallen bezocht, maar jij doet of je het tegen één of andere boerenlul hebt die Amsterdam nog nooit gezien heeft. Goed jongen jij jouw mening, ik de mijne.
 
Laatst bewerkt:
Nou meneer AmsterdamIsTop oordeel jij lekker wat je wil, maar lezen doe je niet best. De mensen die hier over Amsterdam schrijven (inclusief ikzelf) zijn zeker geen mensen die daar nooit komen en wel wat schrijven. Ik ben 49, en vanaf dat ik 15 was kom ik wekelijks in Amsterdam. Ik heb denk ik wel 500 keer dames op de Wallen bezocht, maar jij doet of je het tegen één of andere boerenlul hebt die Amsterdam nog nooit gezien heeft. Goed jongen jij jouw mening, ik de mijne.
Ik vermoed dat AmsterdamisTop ook niet geheel objectief is, gezien zijn nickname…….

Ik ben eerder overtuigd van het tegendeel. Amsterdam was top, maar is in 30 jaar op alle fronten omgetoverd in een groot openluchtgekkenhuis
 
Ik ben eerder overtuigd van het tegendeel. Amsterdam was top, maar is in 30 jaar op alle fronten omgetoverd in een groot openluchtgekkenhuis
Precies dat is het probleem. Wat ik nu lees over dames was vroeger ook al aan de gang maar toen vroegen ze nog geen 100... zo vaak als ik niet ergens binnen ben geweest en bh ging niet uit voor extra geld...
Maar als er mensen zijn die het niet zo zien en denken dat de service Top is dan is dat hun recht gelukkig.. ik denk er het mijne van en geef mijn geld liever elders uit.
 
Ik kom sinds de eind jaren 90 op de wallen (en andere wandel gebieden, maar dat is in dit topic n.v.t.).
Het is heel erg veranderd in die jaren; waar voorheen er heel veel Nederlandse vrouwen werkzaam waren, is dat langzamerhand veranderd naar een voornamelijk Oost Europese samenstelling. Nu hebben die veranderingen vanalles meegenomen, waaronder dus een "andere" standaard (van) dienstverlening...

Tot zeg 2010 heb ik vele goede ervaringen opgedaan, veel in het gebied bij de Oude Kerk, denk bijvoorbeeld aan een Kim (NL) in de Bethlehemsteeg, of een Vicki (HU) in de St. Annedwarsstraat, of een Katie (BG) rond / in La Vie en rose, maar ook in de Oudekennissteeg, denk aan een Lily (BG) of een Annie Blue Jeans (IT??). Zelfs op de Oudezijdsachterburgwal heb ik prima ervaringen gehad, een van de namen die mij te binnenschiet is Karin (NL) op #68.
(Goh, dat bovenstaande lijkt wel op een herinneringen uit de oude doos! haha)

Maar zo rond 2010 tot nu heb ik toch heel veel zien veranderen. Waar er nog een paar toppers waren, zeg een Simona (BG) of een Mila (BY), zijn mijn ervaringen op de wallen (hard) achteruit gegaan. Zo nu en dan had ik een prima ervaring, maar over het algemeen was het allemaal een stuk minder. Ik vind zelf het uiterlijk van een groot deel van de dames wel mooi; ik houd wel van slank, zonder kont, en wat hulp aan de borsten, maar voor mij is de dienstverlening toch wel het belangrijkste. En dat is nu net hetgeen wat naar mijn ervaring erop achteruit is gegaan in de laatste 10+ jaar. Zijn er veel aantrekkelijke (voor mij dan) dames op de wallen? Absoluut! Maak ik gebruik van hun diensten? Eigenlijk sporadisch, na teveel teleurstellende bezoekjes.

Gelukkig dat er nog twee andere gebieden zijn in Amsterdam waar het een stuk beter is gebleven, en ik heb al jaren daar een paar dames die ik regelmatig naar grote tevredenheid bezoek. Echter hebben die al meer dan zat positieve recensies, dus ik zie het nut er niet van in om er eentje te schrijven. Want het probleem is dat mijn bezoekjes misschien totaal anders verlopen dan voor andere bezoekers, aangezien ik deze dames al 5+ jaar bezoek. Dus dan loop je het risico dat je verkeerde verwachtingen wekt bij andere bezoekers, wat niet leuk is voor de dame en voor de bezoeker ;-) .

Mijn mening over de Wallen is dus dat het zeker een bezoek waard is om te kijken of er een dame naar je smaak is, en die ook nog goede service verleent. Maar dat kan je een aantal teleurstellende bezoekjes kosten om er eentje te vinden....

Over de prijzen kan ik kort zijn; Wil je niet betalen wat de dames vragen, loop dan gewoon door. Want als je gaat afdingen krijg je gegarandeerd een slechte(re) service.
Wat ik zelf doe is niet vragen om het instap tarief, maar gewoon vragen wat ze willen hebben voor 30 minuten. Ook vraag ik of ze "extras" aanbieden. Dan maak ik mijn beslissing puur gebaseerd op hoe het gesprekje verloopt. Het kan zomaar zijn dat de juiste dingen worden gezegd, maar dat ik een slecht gevoel erbij krijg. Dan bedank ik de dame, en loop gewoon door.

Het zal je verbazen hoeveel beter een ervaring kan zijn als je normaal de dame benadert, dus niet met "how much", maar meer met "hello, how are you"... Kan je ook meteen inschatten waar ze vandaan komt :cool: ...
 
Heeft iemand ervaring met die dame op RDK121-2? Dame is een dagwerker met bruinhaar en blauwe ogen en wat tattoos hier en daar. Ze heeft eerder een aantal jaar in de Doub nr 29 gestaan te Den Haag. Ik vind haar met de jaren steeds beter uitgaan zien.
 
Laatst bewerkt:
Is er misschien nog iemand die al vele jaren in Amsterdam wandelt en die zich Dani (?) nog kan herinneren? Roemeense dame op de OZA die Nederlands sprak en waar je terechtkon voor een redelijke GFE en soms deepthroat pzc?
 
Ja, die kan ik me herinneren. Ze deed ook privé-ontvangst op een gegeven moment, ergens in Nieuw-West. Daar heb ik haar een keer bezocht.
 
Is er misschien nog iemand die al vele jaren in Amsterdam wandelt en die zich Dani (?) nog kan herinneren? Roemeense dame op de OZA die Nederlands sprak en waar je terechtkon voor een redelijke GFE en soms deepthroat pzc?
Ja, was een lief meisie die het je naar de zin wilde maken. Ze kwam uit Oostenrijk.

Nadat ik een paar keer bij haar geweest was bij de Sloterplas, met een eigen oliekacheltje op de kamer, had ik aangegeven dat ik haar achterdeur wel wilde proberen de volgende keer.
Dat had ze heel goed onthouden want de 'volgende keer' was alles schoon en gebruiksklaar en heeft ze mij heerlijk verwent en mijn gang laten gaan in het huisje van haar 'oom'. -Daar is ook nog eens een inval van de politie geweest en is een Hookers-gebruiker, die daar toen verwend werd, het toilet in gevlucht met de broek op de knieen...-

Ik ben ook nog twee of drie keer bij haar 'oom' in de flat langs in een van die 'Groosmanflats' in de Heemstedestraat, daar was hij heen verhuisd omdat dat beter was voor hem en Dani gebruikte de spare-room voor haar "uitspattingen".

Later ontving ze in Sloten maar dat was meer uitzondering dan gewoonte omdat ze liever had dat je naar haar kamer op de wallen kwam (nr. 36 of 44 uit mijn hoofd) op de dagen dat ze daar ontving.

Iemand haar nog wel eens ontmoet?

BTW: Ik heb de lucht van haar kacheltje nog in mijn neus.
 
De Spuistraat is de laatste maanden wel erg rustig/leeg in de avond. Is dit overdag ook zo en weten jullie misschien wat de oorzaak is hiervan?
Overdag ook niet beter. Ik loop bijna dagelijks door de Spuistraat en de Oude Nieuwstraat voor mijn werk en ik kan je wel verzekeren dat de spoeling alsmaar dunner wordt. Bovendien Coco, een echte topper, is na de Covid nooit meer teruggekomen.
 
Al meer dan 10 jaar zie ik 's avonds in het Spuikwartier weinig dames en vaak oudere Latina's. Zou toch een goed alternatief voor de Wallen kunnen zijn. Maar de gemeente wil dit kennelijk ook laten leeglopen. De Ruysdaelkade is verder weg van de centrum maar een stuk drukker en meer keus. Wel vaak ook E100,-.
 
Zowel in de Singelbuurt als op de Ruysdaelkade zijn er nog genoeg dames die 50 vragen en een goede service geven. Zowel overdag als in de avond. De nieuwkomers, veelal jongere dames, in het Singelgebied vragen bij de deur al 100 en willen er dan nog wel wat bij pezen. Dat doen de instappers van 50 euro uiteraard ook, daarom heet het ook peeskamer, maar dan zou het nog wat betaalbaarder blijven. Pezen is van alle tijden.

De terugloop van het aantal is sowieso te wijten aan Covid. Veel dames zijn een andere carrière aangegaan want de schoorsteen moest ook bij hen blijven roken. Maar ook de opkomst van de online platformen zoals Kinky, Adultsexwork etc. zijn schuldig aan de terugloop van het aantal aanbieders achter het raam. De eerste 3 klanten moeten de daghuur opbrengen van een raam, da's best wel pittig en de privacy is ver te zoeken met de hordes toeristen die langs het raam lopen, er lustig op los fotograferen en alles online pleuren. Niet echt uitnodigend om dit beroep te kiezen en anoniem te blijven voor je familie-ver-weg.

Verder zie je veel dames op de platformen die van stad naar stad reizen en zich aanbieden aan de lokalen. Zo kan je de wereldreis bekostigen en veelal zijn ze met z'n tweeen wat een gevoel van veiligheid geeft.

Ik sprak laatst nog een kamerverhuurder en die vertelde dat het aanbod verder af zal nemen, hij zag geen roos(d)kleurige toekomst voor de raambuurten.
 
Zowel in de Singelbuurt als op de Ruysdaelkade zijn er nog genoeg dames die 50 vragen en een goede service geven. Zowel overdag als in de avond. De nieuwkomers, veelal jongere dames, in het Singelgebied vragen bij de deur al 100 en willen er dan nog wel wat bij pezen. Dat doen de instappers van 50 euro uiteraard ook, daarom heet het ook peeskamer, maar dan zou het nog wat betaalbaarder blijven. Pezen is van alle tijden.

De terugloop van het aantal is sowieso te wijten aan Covid. Veel dames zijn een andere carrière aangegaan want de schoorsteen moest ook bij hen blijven roken. Maar ook de opkomst van de online platformen zoals Kinky, Adultsexwork etc. zijn schuldig aan de terugloop van het aantal aanbieders achter het raam. De eerste 3 klanten moeten de daghuur opbrengen van een raam, da's best wel pittig en de privacy is ver te zoeken met de hordes toeristen die langs het raam lopen, er lustig op los fotograferen en alles online pleuren. Niet echt uitnodigend om dit beroep te kiezen en anoniem te blijven voor je familie-ver-weg.

Verder zie je veel dames op de platformen die van stad naar stad reizen en zich aanbieden aan de lokalen. Zo kan je de wereldreis bekostigen en veelal zijn ze met z'n tweeen wat een gevoel van veiligheid geeft.

Ik sprak laatst nog een kamerverhuurder en die vertelde dat het aanbod verder af zal nemen, hij zag geen roos(d)kleurige toekomst voor de raambuurten.
Informatief bericht! Bedankt voor de opheldering. Minder aanbod in de wandelbuurten is wel een gemis. In tegenstelling tot de online media is het in real life nog altijd "what you see is what you get". Daarnaast is het bij raambuurten niet nodig om afspraken te maken. De dames zijn immers per direct beschikbaar. Last but not least kan je bij de ramen ook gelijk de onderlinge "klik" peilen voordat je een beslissing neemt.
 
De eerste 3 klanten moeten de daghuur opbrengen van een raam, da's best wel pittig en de privacy is ver te zoeken met de hordes toeristen die langs het raam lopen, er lustig op los fotograferen en alles online pleuren. Niet echt uitnodigend om dit beroep te kiezen en anoniem te blijven voor je familie-ver-weg.

Ik sprak laatst nog een kamerverhuurder en die vertelde dat het aanbod verder af zal nemen, hij zag geen roos(d)kleurige toekomst voor de raambuurten.
De hordes toeristen geldt alleen voor de Wallen. Daar heeft de Ruysdaelkade en de Spuibuurt er geen last van. Maar ik deel de mening van deze kamerverhuurder. De raam buurten zijn ten dode geschreven.
 
de privacy is ver te zoeken met de hordes toeristen die langs het raam lopen, er lustig op los fotograferen en alles online pleuren.
Veel wandelaars van het forum juichen dat toe, menen dat het al eeuwen zo druk geweest is, dat de kots en de pis erbij horen, dat het "de economische motor" is van de stad en dat het woke watjes zijn die er een probleem in zien.
Wat dat aangaat is het goed dat de ramen verdwijnen. Het is mooi geweest.
 
Die drukte bedoel ik ook op de wallen. En dat het daar altijd zo druk zou zijn geweest moet ik echt ontkennen. Ik parkeerde regelmatig mijn auto op de kade om even een wippie te maken, ook 's avonds. Okee, je kon er niet met 50 overheen scheuren maar stilstaan ivm de drukte was er niet.

De wallen zijn nu vooral een verdienmodel voor iedereen, behalve de sexwerkers die er staan. In het weekend weten er een aantal flink wat geld te pezen door de vele stag/hen parties die letterlijk uitgekleed worden. Een handjob van 10 minuten levert zo maar 200 op. De betreffende 'hen' wordt onder luid applaus verwelkomd als hij weer buiten stapt. Denk maar niet dat hij klaagt dat er alleen aan zijn niet-omhoog-komende pieleke gesjort is. Staat hij voor gek voor zijn vrienden die dit betaalde voor hem.

Er gaan nog steeds hele groepen buitenlanders achter een gids aan ook al is dat daar verboden. Handhaving is ver te zoeken.

Daarnaast heeft Amsterdam nog steeds de titel Cannabis-city en dat trekt laagwaardige toeristen. Die besteden niet veel in de stad en gaan de gratis high-lights af waar de Red Light District er een van is. Blikjes bier van de supermarkt mee en zuipen maar.
Logisch dat de kots en pis daar overal ligt. De mensen die knock-out tegen een huis zitten kotsen meestal eerst want drank en drugs zijn geen goede combi.

Moet de breukendienst weer komen om suikerwater te geven. Als ik ze zie zitten raad ik ze aan om gewone cola te drinken of veel zoetigheid te nemen, dat krikt de bloedsuikerspiegel weer op en kunnen ze weer doorgaan met zuipen of naar de hostel waar ze ingepropt zitten.

Nee, dat de boel anders gereguleerd moet worden is wel duidelijk. Er wonen daar gewoon ook mensen, al jaren, die de prostitutie normaal vinden. Wat niet normaal is, is hetgeen er al enige jaren gebeurd; massatoerisme op de vierkantie kilometer. Dat moet teuggedrongen worden.

De Wallen zijn de Wallen niet meer.
 
Die drukte bedoel ik ook op de wallen. En dat het daar altijd zo druk zou zijn geweest moet ik echt ontkennen. Ik parkeerde regelmatig mijn auto op de kade om even een wippie te maken, ook 's avonds. Okee, je kon er niet met 50 overheen scheuren maar stilstaan ivm de drukte was er niet.

De wallen zijn nu vooral een verdienmodel voor iedereen, behalve de sexwerkers die er staan. In het weekend weten er een aantal flink wat geld te pezen door de vele stag/hen parties die letterlijk uitgekleed worden. Een handjob van 10 minuten levert zo maar 200 op. De betreffende 'hen' wordt onder luid applaus verwelkomd als hij weer buiten stapt. Denk maar niet dat hij klaagt dat er alleen aan zijn niet-omhoog-komende pieleke gesjort is. Staat hij voor gek voor zijn vrienden die dit betaalde voor hem.

Er gaan nog steeds hele groepen buitenlanders achter een gids aan ook al is dat daar verboden. Handhaving is ver te zoeken.

Daarnaast heeft Amsterdam nog steeds de titel Cannabis-city en dat trekt laagwaardige toeristen. Die besteden niet veel in de stad en gaan de gratis high-lights af waar de Red Light District er een van is. Blikjes bier van de supermarkt mee en zuipen maar.
Logisch dat de kots en pis daar overal ligt. De mensen die knock-out tegen een huis zitten kotsen meestal eerst want drank en drugs zijn geen goede combi.

Moet de breukendienst weer komen om suikerwater te geven. Als ik ze zie zitten raad ik ze aan om gewone cola te drinken of veel zoetigheid te nemen, dat krikt de bloedsuikerspiegel weer op en kunnen ze weer doorgaan met zuipen of naar de hostel waar ze ingepropt zitten.

Nee, dat de boel anders gereguleerd moet worden is wel duidelijk. Er wonen daar gewoon ook mensen, al jaren, die de prostitutie normaal vinden. Wat niet normaal is, is hetgeen er al enige jaren gebeurd; massatoerisme op de vierkantie kilometer. Dat moet teuggedrongen worden.

De Wallen zijn de Wallen niet meer.
Perfect samengevat. Jij slaat de spijker op zijn kop. Bovendien de handhaving op de Wallen is inderdaad een lachertje. En voor de onnozelen die als papegaai herhalen dat het op de Wallen altijd druk is geweest en dat de bewoners zeurpieten zijn die ergens anders moeten gaan wonen dit : 1/ wij bepalen zelf waar we willen wonen
2/ als bewoners van deze buurt zijn we bepaald geen doetjes en wij hebben onder andere de uitwassen van de heroïne epidemie in de jaren 70, 80 en grotendeels 90 meegemaakt en weten te doorstaan
3/ prostitutie en prostituées zijn voor ons nooit een probleem geweest , dus val ons niet lastig met het begrip vertrutting.
4/ aan akkefietjes nu en dan in de buurt zijn wij ook gewend geweest. Trouwens het werd meestal vrij snel opgelost.
 
Perfect samengevat. Jij slaat de spijker op zijn kop. Bovendien de handhaving op de Wallen is inderdaad een lachertje. En voor de onnozelen die als papegaai herhalen dat het op de Wallen altijd druk is geweest en dat de bewoners zeurpieten zijn die ergens anders moeten gaan wonen dit : 1/ wij bepalen zelf waar we willen wonen
2/ als bewoners van deze buurt zijn we bepaald geen doetjes en wij hebben onder andere de uitwassen van de heroïne epidemie in de jaren 70, 80 en grotendeels 90 meegemaakt en weten te doorstaan
3/ prostitutie en prostituées zijn voor ons nooit een probleem geweest , dus val ons niet lastig met het begrip vertrutting.
4/ aan akkefietjes nu en dan in de buurt zijn wij ook gewend geweest. Trouwens het werd meestal vrij snel opgelost.
Mag ik even brutaal zijn en vragen waarom mensen na al die decennia opschuif in juist DAT gebied van het centrum zijn blijven wonen? 😨 Ik denk dat voor de verkoopprijs wel een mooi rijtjeshuis of beter in Almere te vinden is.
 
Mag ik even brutaal zijn en vragen waarom mensen na al die decennia opschuif in juist DAT gebied van het centrum zijn blijven wonen? 😨 Ik denk dat voor de verkoopprijs wel een mooi rijtjeshuis of beter in Almere te vinden is.
Zonderlinge logica.
Dus als ik bij mijn buren door de brievenbus pis en kots en ze doen het raam open om te vragen of ik daarmee op wil houden, dan moet mijn antwoord zijn "zeg waarom wonen jullie nog hier en niet in Almere of Almelo?!"
 
Mag ik even brutaal zijn en vragen waarom mensen na al die decennia opschuif in juist DAT gebied van het centrum zijn blijven wonen? 😨 Ik denk dat voor de verkoopprijs wel een mooi rijtjeshuis of beter in Almere te vinden is.
Ja maar liever 20 m2 in het hart van Amsterdam dan een rijtjeshuis in the middel of no where. Je bent een een stadsmens of je bent het niet.
 
Zonderlinge logica.
Dus als ik bij mijn buren door de brievenbus pis en kots en ze doen het raam open om te vragen of ik daarmee op wil houden, dan moet mijn antwoord zijn "zeg waarom wonen jullie nog hier en niet in Almere of Almelo?!"
Meu culpa voor de logica, de uiteindelijke schuld ligt niet bij de bewoners. 😅
Wel ben ik nieuwsgierig naar de reden(en) waarom de bewoners dergelijke zaken niet voor proberen te zijn door daar simpelweg niet te (gaan) wonen. :unsure:
 
Meu culpa voor de logica, de uiteindelijke schuld ligt niet bij de bewoners. 😅
Wel ben ik nieuwsgierig naar de reden(en) waarom de bewoners dergelijke zaken niet voor proberen te zijn door daar simpelweg niet te (gaan) wonen. :unsure:
Een paar bewoners die ik er ken hebben een prachtige ruime woning voor een zeer betaalbare huur. Dat het een oud en matig onderhouden gebouw is vinden ze niet erg. Ook hebben ze elders in het gebouw nog een paar werkplaatsen ter beschikking. Met de dvp buren hebben ze geen enkel probleem. Waarom zouden zij ergens op het platteland moeten gaan wonen of in een fantasieloze stad vol armoei als Almere louter omdat er de laatste jaren hordes viespeuken langs wandelen? Lijkt me eerder nodig dat die rotzooi schoppende toeristen in hun boerendorpen blijven.
 
De hordes toeristen geldt alleen voor de Wallen. Daar heeft de Ruysdaelkade en de Spuibuurt er geen last van. Maar ik deel de mening van deze kamerverhuurder. De raam buurten zijn ten dode geschreven.
Beetje eigen schuld dikke bult! Legalisering, het alleen Europese dames die kunnen werken, belasting moeten betalen, huurverhoging van de kamers.

Kan hier nog veel meer dingen vertellen! Maar de echte wandelaar weet hoe het zit!
 
Veel wandelaars van het forum juichen dat toe, menen dat het al eeuwen zo druk geweest is, dat de kots en de pis erbij horen, dat het "de economische motor" is van de stad en dat het woke watjes zijn die er een probleem in zien.
Wat dat aangaat is het goed dat de ramen verdwijnen. Het is mooi geweest.
Heb je zin om een uur te reizen voor 1 dame die vaak niet je keus is. En misschien wachten de criminelen op je, in een verlaten flat(wijk) voel ik me 's avonds niet veilig. Overvallen op klanten en DVP's zijn al zo oud als het beroep zelf. Vroeger op advertenties gereageerd en meestal viel het tegen. Ik heb gelukkig de goede tijd van de raambuurten gekend en maak er gebruik van zolang het nog kan. Uren reizen voor een vage afbeelding van een dure dame op Kinky, ik pieker er niet over.
 
Reviews hier kunnen je redelijk voorspellen wat voor vlees je in de kuip krijgt. En er zijn nog wat privé-huizen en massage-adressen waar je, als je e.e.a. hebt verkend, weet dat je altijd wel een fijne ervaring hebt. En voorlopig is de Ruysdaelkade er nog en de Singelbuurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan