Ja ik snap jou wel.. maar in mijn ogen is da iets wat ze zelf moet leren dan ze moet aan haar eigen leren denken en ga haar dat ook duidelijk genoeg maken voor ze hier komt dat ze daaraan moet denken.. zij zit momenteel al in de schulden door haar familie maar dat is binnen een jaar of 2 afbetaald en voor mij is da allemaal geen probleem om deels bij te dragen zolang het zijn grenzen heeft en die ga ik op voorhand echt genoeg duidelijk maken aan haar dat wij daaronder niet moeten lijden dan
Mijn financiele situatie is niet zo heel slecht maar ook niet dat ik een bachelor heb ofso, ik ga niet alles uitleggen maar het komt er op neer dat mijn laatste relatie (een belgische) met een heel deel geld is gaan lopen maar binnen een paar jaar heb ik zeker genoeg geld om haar hier voor een tijdje te onderhouden tot ze zelf werk heeft zeg maar maar zij zelf is ook van plan om deels schulden terug aan te gaan in haar land dan maar weet je mss over hoeveel het gaat? Dat je moet hebben?
Ik moet wel zeggen dat ik jullie daarin volg als ik erover nadenk.. ik denk dat zij niet het probleem gaat zijn maar haar familie meer zoals jullie zeggen eerlijk gezegd
Ik ben niet zo pessimistisch, maar het is wel belangrijk om de feiten goed op een rijtje te hebben.
Je hebt een pak geld nodig om dit tot stand te brengen. Hoewel de echte eisen redelijk laag zijn (rond de ~2500 per maand), zullen je kosten hoog zijn. Je zal veel documenten en aanvragen zelf moeten betalen. Je moet tijd vrijmaken (waarin je niet kan werken), je moet heen en weer reizen (en zij ook). Vergis je niet hoeveel dit kan kosten. Iedereen kan een 2 weeks miljonair zijn in Azië, maar dat volhouden is een ander verhaal. Zelfs de normale dagelijkse dingen die je koopt moet je plotseling ook voor haar doen, maar dan met de westerse prijzen. Laat staan de wat luxere dingen.
Los daarvan is de grootste valkuil die ik in je denkwijze zie dat je erg westers denkt. Je zit vol met logica, regels en afspraken die je denkt te maken.
De kans dat dat werkt is vrij klein. Grotere kans dat je goed kennismaakt met je tampo Filipina na verloop van tijd. Die familie zal ook lak hebben aan je regels, ze zullen haar extreem onder druk en schande zetten als ze niet iedere keer bijdraagt omdat hun cultuur nou eenmaal zo werkt.
Het kan werken, absoluut. Maar denk er a.u.b. niet te licht over. Iedere westerling denkt het beter te weten, maar je moet goed voorbereid zijn om concessies te doen en flink te investeren op financieel en relationeel gebied. Als ze dat juweeltje voor je is, kan je het proberen.
Uit je berichten lijkt het echter alsof je haar nog nooit hebt ontmoet? Ik hoop dat ik dat verkeerd heb gelezen?