Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je moet een onbekend nummer in ieder geval nooit terugbellen.
Soms zit er zonder dat jij het weet een dure betaallijn achter van een paar euro per minuut ofzo.
Ik weet het, maar dat risico van een paar euro kwijt te zijn verdween in het niets bij mijn eigen nieuwsgierigheid.
Nogmaals: is een prepaid kaartje, dus worst case scenario = knip en nieuw kaartje.

Het nummer dat ik zelf probeerde terug te bellen heeft me daarnet ook opnieuw gebeld. De persoon die ik aan de lijn kreeg wist zelf niets van een gemiste oproep aan mijn kant en belde mij terug wegens een gemiste oproep aan diens kant.

Persoon klonk oprecht en enigszins wantrouwig op mijn doorvragen. Het beeld dat ik er telefonisch van kreeg klopt volledig bij het beeld dat ik via het whatsapp profiel (en verdere opzoekingen) kreeg. Mijn vermoeden is dat die persoon niet betrokken is, en ik ga dan ook voor diens privacy niet verder in op mijn verdere opzoekingen.

Best guess is dat iemand laat uitschijnen met dat nummer te bellen. En waarschijnlijk ook al de andere nummers. Dus toch een emulator? Als ik dat google verschijnen er best veel mogelijkheden, maar helemaal zuiver zullen die dingen wel niet zijn.

Laat alleszins vermoeden dat er inderdaad meer achter zit dan zomaar een wraakactie (ik dacht eerst dat iemand misschien een fake advertentie opzette met mijn nummer of zo), zulke tactieken zullen eerder te linken zijn met wat duisterdere praktijken zoals oplichting / afpersing. Al vraag ik me af wat ze kunnen bereiken aangezien ze werkelijk niets over me kunnen weten... Behalve dan mijn nummer linken aan mijn profiel hier als ze meelezen, maar zo paranoïa ben ik niet...
 
Ik weet het, maar dat risico van een paar euro kwijt te zijn verdween in het niets bij mijn eigen nieuwsgierigheid.
Nogmaals: is een prepaid kaartje, dus worst case scenario = knip en nieuw kaartje.

Het nummer dat ik zelf probeerde terug te bellen heeft me daarnet ook opnieuw gebeld. De persoon die ik aan de lijn kreeg wist zelf niets van een gemiste oproep aan mijn kant en belde mij terug wegens een gemiste oproep aan diens kant.

Persoon klonk oprecht en enigszins wantrouwig op mijn doorvragen. Het beeld dat ik er telefonisch van kreeg klopt volledig bij het beeld dat ik via het whatsapp profiel (en verdere opzoekingen) kreeg. Mijn vermoeden is dat die persoon niet betrokken is, en ik ga dan ook voor diens privacy niet verder in op mijn verdere opzoekingen.

Best guess is dat iemand laat uitschijnen met dat nummer te bellen. En waarschijnlijk ook al de andere nummers. Dus toch een emulator? Als ik dat google verschijnen er best veel mogelijkheden, maar helemaal zuiver zullen die dingen wel niet zijn.

Laat alleszins vermoeden dat er inderdaad meer achter zit dan zomaar een wraakactie (ik dacht eerst dat iemand misschien een fake advertentie opzette met mijn nummer of zo), zulke tactieken zullen eerder te linken zijn met wat duisterdere praktijken zoals oplichting / afpersing. Al vraag ik me af wat ze kunnen bereiken aangezien ze werkelijk niets over me kunnen weten... Behalve dan mijn nummer linken aan mijn profiel hier als ze meelezen, maar zo paranoïa ben ik niet...
De nummers die je hebben gebeld blokkeren , kan in ieder toestel aangevinkt worden 🤗
 
Hierover zijn al meerdere topics, oa
Ik ken dit onderwerp, maar heb er bewust niet in gepost omdat het bij mij niet via whatsapp gebeurt. Er is ook geen enkel contact geweest, dus buiten dat ik om de haverklap telefoon krijg is er niets aan de hand.
Ik vond geen onderwerp dat er voldoende tegen aan leunde dus opende ik een nieuw.
 
@Doefzak
Volgens mij komt het toch aardig overeen, en eerst schrijf je over prive nummers, die je vervolgens ingeeft in WhatsApp, hoezo?
Lees ajb wat er in m`n bericht staat vooraleer je commentaar geeft.
Nummers die als privé geregistreerd staan. Je kan er voor kiezen om openbaar jouw naam aan je nummer te koppelen, of niet. Doe je dat niet, dan is dat een privé nummer.
De nummers zijn me niet bekend. Dat wil zeggen: het zijn geen contactpersonen.
Wat jij bedoelt met privé nummers, dat nummerherkenning uit staat, of "anoniem bellen", heb ik nergens beweerd.
En ja, als je een nummer ingeeft in whatsapp dan krijg je eventueel een bijhorend profiel te zien indien de eigenaar van dat nummer er eentje heeft. Nergens heb ik beweerd dat ik berichten krijg in whatsapp.

Dus neen, niet van toepassing in het onderwerp dat je aanhaalt. Of toch niet als je meer leest dan enkel de woorden "privé" en "whatsapp".

Toch bedankt voor je bijdrage hoor :rolleyes:
 
Wellicht ter geruststelling, ik krijg, net als de meeste van mijn collegae, ook dit soort belletjes (dus 1x overgaan, en dan ophangen), vanuit de gekste landen (Oman, Tunesië, etc.), op mijn werk-sim (waar ik echt nooit iets stouts mee doe)

Voor zover ik weet is het spoofen van afzender-telefoonnummer volstrekt triviaal voor iedereen die toegang heeft tot een zakelijke telefooncentrale. Ik zou me er niet al te druk om maken.

Edit: dit was een reactie op @Doefzak in een ander onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
Het is inmiddels weer een paar weken geleden, dacht dat ik van de ellende af was. Begint het feest weer. Had inmiddels al 3 nummers geblokkeerd van deze persoon, blijkbaar heeft deze niets te doen en zit erg krap. Want ik heb weer een bericht gehad, met een ander nummer natuurlijk, dat deze persoon nu echt het bekend gaat maken in mijn woonplaats wat voor hobby ik heb. Word er een beetje moedeloos van. Zou het echt bluf zijn? Ik heb zowiezo niets te verliezen.
 
Het is inmiddels weer een paar weken geleden, dacht dat ik van de ellende af was. Begint het feest weer. Had inmiddels al 3 nummers geblokkeerd van deze persoon, blijkbaar heeft deze niets te doen en zit erg krap. Want ik heb weer een bericht gehad, met een ander nummer natuurlijk, dat deze persoon nu echt het bekend gaat maken in mijn woonplaats wat voor hobby ik heb. Word er een beetje moedeloos van. Zou het echt bluf zijn? Ik heb zowiezo niets te verliezen.
Sowieso bluf, zolang jij je adres niet hebt gegeven en geen privé gegevens hebt gedeeld is er weinig aan de hand
 
Moet €1500 betalen, zo snel mogelijk anders gaan ze het bekend maken wat ik in mijn vrije tijd doe. De watsapp berichten die ik gestuurd had heeft men bewaard. Krijg deze ook steeds als herinnering opgestuurd.
 
Ik heb nu inmiddels een tweede telefoon. Maar het kwaad is al geschied. Vind het gewoon vervelend dit, kijk al gen advertenties meer op Kinky en sexjobs. Had het ook gemeld bij sexjobs, maar die kunnen er blijkbaar niets aan doen. Lijkt mij sterk want ze hebben toch je IP adres.
 
zorg ff dat alles op je naam tel nr en dergelijke op internet wist en daarnaast alle social media op prive of verwijderen voor een tijdje. ik zou berichtjes ook negeren als die merkt dat je schrikt hebt gaat die door
 
Terug
Bovenaan Onderaan