Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Vorige week via de app bij 4 verschillende dames van Kinky in Amsterdam gevraagd naar beschikbaarheid wat bij één tot een fijne afspraak geleid had, een dag later ontving ik een aantal berichten van een voor mij onbekend nummer met daarin de boodschap dat ik maar zo snel mogelijk moest betalen anders zou diegene al mijn gegevens openbaar maken en de chats ergens publiceren etc, etc, en daarbij veel worden zoals, jij gaat hiervoor boeten , dit ga je voelen, ik maak je kapot etc, etc.

Vreemd genoeg heb ik alleen aan de 4 dames gevraagd waar zij ontvangen en of zij beschikbaar waren die avond.

Bericht beantwoord met "begrijp niet waar dit over gaat" en geblokkeerd.

Nu wel beetje angstig om weer wat af te spreken..
Wow heftig, niet te geloven zoiets. Ik klink misschien als een racist, maar waren ze nederlands of Belgisch? Er kan ook een pooier achter zitten.
 
Ik krijg dit soort mail ook. Maar ik heb in mijn leven nog nooit met welke dvp via mail contact gehad. Dus deze beroepsgroep is bij mij niet aan de orde. Blijft over de website zoals gr of kinky of sexjobs ofzo...Daar zit het lek......
 
Ik vraag me af wat de dames belet om willekeurige nummers aan te leveren. Dus niet persé van mannen die hen hebben benaderd, maar gewoon verzonnen nummers.
Het zou best eens kunnen dat dit al gebeurt. Een dvp is ook niet dom. "Als ik die knul 300 telefoonnummers geef, dan krijg ik 100 euro. Snel verdiend. Ik schrijf wel een telefoonboek over."
 
Het is veel werk maar wat iemand die vaak verschillende DVP's bezoekt zou kunnen doen is voor elke DVP een ander telefoonnummer gebruiken, die je nergens anders voor gebruikt. (prepaid simkaart). Als je dan een dreigappje krijgt weet je gelijk waar je nummer is gelekt.

Zonder toestemming delen van persoonsgegevens is trouwens strafbaar volgens de AVG, niet alleen voor bedrijven maar ook voor privépersonen. Iemand die nummers lekt, laat staan honderden nummers is gewoon strafbaar.
 
Laatst bewerkt:
Het is veel werk maar wat iemand die vaak verschillende DVP's bezoekt zou kunnen doen is voor elke DVP een ander telefoonnummer gebruiken, die je nergens anders voor gebruikt. (prepaid simkaart). Als je dan een dreigappje krijgt weet je gelijk waar je nummer is gelekt.

Zonder toestemming delen van persoonsgegevens is trouwens strafbaar volgens de AVG, niet alleen voor bedrijven maar ook voor privépersonen. Iemand die nummers lekt, laat staan honderden nummers is gewoon strafbaar.
En jij denkt dat DVP's die illegaal werken daar over nadenken??
 
Het is veel werk maar wat iemand die vaak verschillende DVP's bezoekt zou kunnen doen is voor elke DVP een ander telefoonnummer gebruiken, die je nergens anders voor gebruikt. (prepaid simkaart). Als je dan een dreigappje krijgt weet je gelijk waar je nummer is gelekt.

Zonder toestemming delen van persoonsgegevens is trouwens strafbaar volgens de AVG, niet alleen voor bedrijven maar ook voor privépersonen. Iemand die nummers lekt, laat staan honderden nummers is gewoon strafbaar.
Ik zie het helemaal voor me. "Schat, ik heb je broek in de was gedaan en er vielen een stuk of tien simkaartjes uit. Waar heb je die nou allemaal voor nodig?"
Sta je mooi met je mond vol tanden 🥶
 
Het is veel werk maar wat iemand die vaak verschillende DVP's bezoekt zou kunnen doen is voor elke DVP een ander telefoonnummer gebruiken, die je nergens anders voor gebruikt. (prepaid simkaart). Als je dan een dreigappje krijgt weet je gelijk waar je nummer is gelekt.

Zonder toestemming delen van persoonsgegevens is trouwens strafbaar volgens de AVG, niet alleen voor bedrijven maar ook voor privépersonen. Iemand die nummers lekt, laat staan honderden nummers is gewoon strafbaar.
Dit is toch ondoenlijk. Voor iedere DVP een ander nummer gebruiken. Je appt mischien met 5, maar met 1 maak je een afspraak. Die andere 4 hebben dan je nummer ook hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan