Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Vaak tijdelijk gekoppeld aan een Whatsapp business account valt mij op.

Da`s makkelijk verklaarbaar. Als je een prepaid sim hebt voor ontvangst / wandeldoeleinden dan kan je die gewoon ergens in de schuif leggen terwijl je WA business op je eigen privé gsm (naast je gewone eigen privé WA) koppelt aan het nummer van die prepaid sim. Hoef je dus niet met 2 gsm`s of dual sim te klooien. Ik doe net hetzelfde. Alleen wanneer een dame verwacht een telefonische afspraak te maken (en niet via WA te bellen) moet ik dan even die tweede gsm opgraven uit de tuin ;)
 
Maar er zijn ook mannen die voor de eerste keer naar een Dame van ''Plezier'' gaan en dan met 1tje denken te bellen , en dan krijg je van die berichtjes van zo''n eikel die probeert pooier te spelen . Ja als je dan voor de 1ste keer daarmee geconfronteerd wordt schrik je wel dat hebben we allemaal wel is meegemaakt, maar na een tijdje ga je daar gewoon mee om daarom hebben wij langere lopers ook een 2de / 3de mobiel voor het geval dat want wij hebben al langer ervaring ermee , maar sneu voor diegenen die net gaan wandelen en erin trappen zo zijn wij ook begonnen.
 
Het staat iedereen vrij hier een vraag te stellen, ook al is die al 100 keer gesteld en is er al 1000 keer op geantwoord.

Als je dat maar niks vindt, dan sla je deze rubriek maar over.

Diegenen die nog berichten posten in de zin van "Het staat hier al ergens" of "Leer zoeken" of "Enkel idioten hebben schrik van die berichten", of meer van die onbehulpzame berichten mogen een waarschuwing verwachten.


BigBenny (mod)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de recente off-topic berichten naar de "off-topic en ruziemaken" rubriek verplaatst.

Nogmaals: als je geen nuttig antwoord kunt geven op een hier gestelde vraag, dan antwoord je niet. En iemand erop wijzen dat zijn antwoord niet nuttig is, is al evenmin nuttig. De mods trachten dat in het oog te houden en als het de spuigaten uitloopt dan klik je op de "rapporteer" knop.

BigBenny (mod)
 
Tijdje geleden ook iets in die strekking ontvangen, afzender wilde dat ik hem via Tikkie 150 euro betaalde, want hij had mijn IP-adres en alles en zou het lekken etc. Maar als meneer de meesterhacker al bij zoveel van mijn privégegevens kan, waarom moet ik hem dan via zoiets banaals als Tikkie betalen???:LOL: In de regel is het eigenlijk altijd gebluf, en ik heb best een goeie pokerface
Ik vraag altijd eerst om een Tikkie, speel het eerst mee. Via een Tikkie kun je de tegenrekening en naam van de rekeninghouder ontcijferen. Dan begint het spel pas echt haha. Meeste knuppels werken namelijk niet eens via een geldezel, maar gebruiken doodleuk hun eigen rekening..
 
Vorige week via de app bij 4 verschillende dames van Kinky in Amsterdam gevraagd naar beschikbaarheid wat bij één tot een fijne afspraak geleid had, een dag later ontving ik een aantal berichten van een voor mij onbekend nummer met daarin de boodschap dat ik maar zo snel mogelijk moest betalen anders zou diegene al mijn gegevens openbaar maken en de chats ergens publiceren etc, etc, en daarbij veel worden zoals, jij gaat hiervoor boeten , dit ga je voelen, ik maak je kapot etc, etc.

Vreemd genoeg heb ik alleen aan de 4 dames gevraagd waar zij ontvangen en of zij beschikbaar waren die avond.

Bericht beantwoord met "begrijp niet waar dit over gaat" en geblokkeerd.

Nu wel beetje angstig om weer wat af te spreken..

Exact hetzelfde meegemaakt. İk heb wel vermoeden welke dame het is maar weet niet zeker. Ozzy was het een arabisch/Marokkaanse dame die je vroeg of ze beschikbaar was?ik heb me tel.nummer moeten veranderen helaas
..
 
Er valt mij iets op. Er is een grote groep dames, zonder referenties, die elke nacht rond 03.00-04.00 worden ge-update. Gek tijdstip. Heb op een aantal van hen wel eens gereageerd. En ook een bedreigingen gekregen. Ik lach dat weg en vraag ze altijd om hun adres, omdat ik het graag even onder 4 ogen wil afhandelen. Daarna hoor ik nooit meer wat. Echter er zijn er ook die uit angst betalen en dus is het kennelijk nog een interessant 'business model'.
 
dus is het kennelijk nog een interessant 'business model
Het is de wet van de grote getallen en die scammers hebben er geen kaas van gegeten.

Voor minder dan 50 euro koop je makkelijk 150 000 email adressen, soms kan je zelfs kiezen wat het profiel moet zijn (bijv. mannen tussen 30 en 50 jaar oud) en die stuur je allemaal een dreig-email en je vraagt 50 euro. Als er maar 0.1% op reageert dan heb je 7500 euro. Ontvang dat via een paar geldezels (geef hen 10% van de opbrengst) en je maand is weer goed.
 
Voor het eerst langs geweest bij zoe in amsterdam.
Plaatje van meid hygienisch goed seks. Beeldschoon
alles was perfect. Maar daarna kreeg ik anonime berichten dat ik geld moet storten
anders mijn sex video online gaan zetten.
Natuurlijk niet gereageerd.
Ben nooit vreemd gegaan voor het eerst kinky op een meid gereageerd afgesproken
en 2 dagen later bedreigingen over het beelden laten zien.

Nou heb geleerd niet met je eigen nummer whatsappen koop een prepaid en gebruik dat
Intussen nummer veranderd.
Ervaring sex was geweldig maar daarna zulke berichten ontvangen van anonieme en bedreigingen minder leuk.


Nadat ik naar de politie ben gegaan werkt ze nu in Utrecht ergens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goh, ik wandel sinds 2005 en heb altijd enkel mijn enige telefoonnummer gebruikt. Nooit bij stilgestaan tot ik dit topic net zag. Dankje!
Dankzij dit forum en haar voorganger heb ik mij nog nooit in gevaar of bedreigd gevoeld, want recensies van te vertrouwen leden vind ik erg belangrijk. De twee keer dat ik het zonder recensie te vinden deed bracht ik net als een dvp zelf een vriend op de hoogte vooraf. En ik heb een paar zinnen Russisch, Marrokaans en Albanees van enkele vrienden met die nationaliteiten geleerd om lekker streng uit te spreken, maar nog nooit nodig gehad.
Maar ik heb geen gezin, mijn goede vrienden weten dat ik wandel en mijn familie en werkgever interesseert dat niet, dus ik denk dat ik me vooral veilig voel omdat er weinig af te persen valt.
 
Ook ik mag me bij deze club voegen. .

Afgelopen week met 3 dames contact geprobeerd te leggen, waarbij er ook vanuit de dames netjes werd gereageerd.

Toch wil er iemand meer :)

Nu gebruik ik al vanaf het begin een apparte pre-paid telefoon, dus ik maak me niet al teveel zorgen. Ik sla deze 3 wel even over (voor nu)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230812_005148_Messages.jpg
    Screenshot_20230812_005148_Messages.jpg
    168,1 KB · Weergaven: 121
Onder de disclamer dat het natuurlijk ook een andere dame zou kunnen zijn. Maar ik heb de afgelopen jaren nooit ergens last van gehad. en binnen een week nadat ik contact had met deze dames, kreeg ik dat gezellige smsje :D




 
Dit is weer een nieuwe methode denk ik…..

Dus trap er niet in en geef vooral je gegevens niet!

Klopt. Ook meegemaakt op telegram 2x deze week. Ik app daar alleen op username en niet met mijn nummer en heb mijn contacten niet gesynchroniseerd. 1x werd zelfs de naam van een bekende headhunter gebruikt. Toen ik aangaf geen interesse te hebben en dat Telegram niet de meest gebruikelijke manier is om te recruiten (we hebben LinkedIn tenslotte) was het profiel verwijderd.
 
Gebruik een andere telefoon en/of sim voor je activiteiten.
Er zijn veel fakers en oplichters actief.
En je stuurt naar een onbekende een bericht met je eigen nummer en profielfoto...dat gaat geheid een keer mis.
ik kan me zelfs moeilijk voorstellen dat iemand zijn eigen nummer gebruikt voor zijn activiteiten. Voor 5 euro koop je een simmetje bij AH die het minstens een jaar doet.
Ik weet ook zeker dat bijna alle dames een apart nummer hebben voor hun werk. Heel vaak staat hun Whatsapp uit op vrije dagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan