Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Jullie gebruiken toch niet jullie echte nummer? waar iemand even door een simpele Google je tegens kan vinden zoals LinkedIn, social media profiles, of zelfs je bedrijf als je die hebt.

Er zijn genoeg heren die met eigen nummer appen, bedrijfstelefoon en soms met profielfotos van het hele gezin of partner.

Ik raad ook altijd iedereen aan om een reserve nummer te gebruiken en geen fotos te delen ivm dit soort capriolen maar wie niet luistert, moet maar voelen I guess.

Als ik kwade zin had dan had ik zoveel ongein kunnen uithuilen met zulke gegevens. Ik geef dit soort nummers door aan bijv jumpstreet, die gaat de dan ff lastigvallen.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 hoop ik dan maar want het is zo gebeurd!
 
Dan nog een punt. Zorg dat je onvindbaar bent. Gebruik dus een unieke profielfoto. Gebruik geen profielfoto dat je met een reverse image search op je insta, linkedin of andere socialmedia uitkomt.
Die image search zal toch sowieso uitkomen op jou op basis van je gelaatstrekken, ook als het een unieke foto is? Of vergis ik me daarin?

Dat is alleszins de reden waarom ik geen profielfoto heb / gebruik / deel. En daar moet ik staalhard in zijn als ik privacy belangrijker vind, ook als dat betekent dat ik met een specifieke dvp daardoor niet zal kunnen afspreken :/
 
Die image search zal toch sowieso uitkomen op jou op basis van je gelaatstrekken, ook als het een unieke foto is? Of vergis ik me daarin?

Dat is alleszins de reden waarom ik geen profielfoto heb / gebruik / deel. En daar moet ik staalhard in zijn als ik privacy belangrijker vind, ook als dat betekent dat ik met een specifieke dvp daardoor niet zal kunnen afspreken :/
Nou ik heb op mezelf reversed image search gedaan en kan niks vinden. Ik moet wel zeggen dat ik mijn haar totaal anders doe op mijn WA profielfoto.
 
Als er gezichtsfotos van je ergens online staan (evenementenfotografie, profielfoto's of gedeelde foto's op social media of wat dan ook, ook vaak foto's die je zelf al lang geleden hebt verwijderd of afgeschermd) dan zijn die mbv bepaalde websites eenvoudig te koppelen aan een foto die je met iemand deelt, terwijl je denkt anoniem te zijn. Als die andere foto's verwijzingen bevatten naar jouw identiteit dan is die in veel gevallen vrij snel te achterhalen. Kost wel geld maar voor een serieuze afperser een kleine investering. Hiermee moet je dus voorzichtig zijn als je anoniem wenst te blijven. En een andere haardracht maakt voor zo'n algoritme niets uit.
 
Probeer het eens zou ik zeggen


Vervelend alleen dat je dan toch een foto moet aanleveren .
Je kunt je van alles afvragen waar die blijft.

Ze hebben een 'opt out' procedure waarmee je een foto aanlevert en ze dan beloven die en gelijkende foto's niet te tonen in zoek resultaten.
 
Helemaal waar, dus beter niet met je eigen foto uittesten 🙂 Ik wilde enkel aangeven dat zoiets bestaat en eenvoudig toegankelijk is. En dat het nog werkt ook. Dus ook voor mensen met kwaad in de zin. En dit is nog maar een van de vele aanbieders van dit soort diensten.
 

Alberto Stegeman hielp gisteren een slachtoffer die afgeperst werd. Hierbij is een verdachte op heterdaad aangehouden.
Haha uit Apeldoorn heb al is eerder hier bericht als ik op advertenties reageer uit Apeldoorn dat het niet te vertrouwen is .
Nemen ze nooit op, je kan het proberen maar zeer weinig kans van slagen
ze nemen wel op ik kan het weten
 
Lijkt allemaal leuk. Alleen die gast loopt wel zo weer los. Als hij alleen je telefoonnummer heeft niet z'n probleem. Heeft hij meer van je kan het toch echt nog vervelend worden misschien. Met betalen ga je z'n situatie in iedergeval niet oplossen.
 
Lijkt allemaal leuk. Alleen die gast loopt wel zo weer los. Als hij alleen je telefoonnummer heeft niet z'n probleem. Heeft hij meer van je kan het toch echt nog vervelend worden misschien. Met betalen ga je z'n situatie in iedergeval niet oplossen.
Toch blijkt door deze uitzending de politie is je beste vriend op het moment dat je afgeperst wordt.
 
Is het hier al vermeld? De volgende tekst terugsturen:

De wetgever ziet chantage als een ernstig misdrijf. Je kunt er vier jaar gevangenisstraf voor krijgen of een boete uit de 5e categorie. Dit betekent dat die boete maximaal een hoogte kan hebben van € 87.000,00.

Idd geen reactie meer van de scammer gehad.
 

Bijlagen

  • IMG_1548.png
    IMG_1548.png
    168,8 KB · Weergaven: 196
Er zijn genoeg heren die met eigen nummer appen, bedrijfstelefoon en soms met profielfotos van het hele gezin of partner.

Ik raad ook altijd iedereen aan om een reserve nummer te gebruiken en geen fotos te delen ivm dit soort capriolen maar wie niet luistert, moet maar voelen I guess.

Als ik kwade zin had dan had ik zoveel ongein kunnen uithuilen met zulke gegevens. Ik geef dit soort nummers door aan bijv jumpstreet, die gaat de dan ff lastigvallen.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 hoop ik dan maar want het is zo gebeurd!

Prostitutie is in Nederland legaal. Beter kan je natuurlijk letten op privacy. Maar hier legitimeer je afpersing en bedreiging. Victim blaming. Dat is niet hoe het werkt, de afperser is fout en strafbaar.
 
Prostitutie is in Nederland legaal. Beter kan je natuurlijk letten op privacy. Maar hier legitimeer je afpersing en bedreiging. Victim blaming. Dat is niet hoe het werkt, de afperser is fout en strafbaar.
Ik blame nergens niemand en vind het raar dat je dit denkt te lezen. Maar dit is de realiteit en je moet het ze niet te makkelijk maken. Dit is hoe de wereld werkt. Je kunt ze niet uitroeien maar we kunnen het ze wel moeilijker maken.

Je sluit de deuren etc om inbreken zoveel mogelijk te voorkomen. Als ik mijn deur wagenwijd open laat staan en ik ga op vakantie, dan is de kans groot dat er word gezegd "Had je de deur moeten sluiten, nu werd het ze wel heel makkelijk gemaakt."
 
Ik krijg deze na contact met 2 dames





Screenshot_20231026-130010.jpg
 
B8604AEE-76E8-4A8A-9844-D8A8CB0311DF.png

Op Badoo het bovenstaande profiel tegen gekomen. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit een scam?

Ze bieden spannende avonden aan, zonder geld te hoeven betalen. Je krijgt een screening, want ze willen geen ongure types. Ze wil me geen selfie sturen om te bewijzen dat ze echt is. Ze willen graag m'n telefoonnummer hebben.
 
Bekijk bijlage 141065

Op Badoo het bovenstaande profiel tegen gekomen. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit een scam?

Ze bieden spannende avonden aan, zonder geld te hoeven betalen. Je krijgt een screening, want ze willen geen ongure types. Ze wil me geen selfie sturen om te bewijzen dat ze echt is. Ze willen graag m'n telefoonnummer hebben.
Bij badoo kunnen ze toch een vinkje op hun profiel krijgen als ze geverifieerd is?

Toch zal ik er mee oppassen, vind het een aparte manier van handelen, zeker als ze zelf geen selfie willen maken (kan ook uit eigen veiligheid zijn mits deze dame(s) eerlijk zijn).

Anders het profiel melden, lijkt me toch dat zoiets kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan