Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Het enige wat die vroeg is of we het gaan oplossen, en nu al 2 dagen geen reactie meer van hem gehad....

Ik wil het heel graag oplossen, weet alleen niet of het in zijn of mijn voordeel is 🤔
As always.... maar ja , wederom de tip, als het kan : regel een losse, nergens aan te koppelen smartphone of dumbphone met een prepaid. Kunnen ze dreigen wat ze willen 🤣
 
Ik snap het eigenlijk allemaal niet, als je voor je wandelactiviteiten gebruik maakt van een prepaid simmetje van AH of Aldi dan heb je toch niks te vrezen?
Overigens krijg ik op mijn simmetje nooit dit soort berichten.
 
Ik snap het eigenlijk allemaal niet, als je voor je wandelactiviteiten gebruik maakt van een prepaid simmetje van AH of Aldi dan heb je toch niks te vrezen?
Overigens krijg ik op mijn simmetje nooit dit soort berichten.
Correct , niet te traceren prepaid op een weggooi telefoon , niks aan de hand. Ik dacht ook nooit wat te krijgen, maar dan zal nummer toch doorverkocht zijn of de dame in kwestie geen dame...
 
Correct , niet te traceren prepaid op een weggooi telefoon , niks aan de hand. Ik dacht ook nooit wat te krijgen, maar dan zal nummer toch doorverkocht zijn of de dame in kwestie geen dame...
Het gaat er niet om of je berichten / bedreigingen krijgt, maar of jouw nummer terug te herleiden is naar jouw persoon.
 
Als je niet ergens met je nummer in combinatie met je naam te vinden bent dan is aan die voorwaarde voldaan.
Dus dat ..maar ben nu ook diep aan het nadenken over tot welke , al dan niet in werkelijkheid tot het vrouwelijk geslacht behorende, lichtekooi ik onlangs mij zelf heb kenbaar gemaakt. Maar ik zou het echt niet kunnen bedenken
 
Als je niet ergens met je nummer in combinatie met je naam te vinden bent dan is aan die voorwaarde voldaan.
precies dat. Vraag eens bij Google je eigen naam en telefoonnummer op. Of alleen je naam en daarna alleen je telefoonnummer.

En staat je voornaam in je Whatsappprofiel? En gebruik je bij alle sociale media dezelfde profielfoto?
Al die dingen maken het makkelijk om van jou een profiel op te bouwen en je lastig te vallen.
De grappen en grollen die de natnekken uithalen met je telefoonnummer nadat je bij een DVP bent geweest vallen in het niet bij wat er gebeurt er door een bende ene profiel van je gemaakt wordt.
Kinderen die zgn. ineens met spoed geld nodig hebben. Je vrouw die zgn door de bank gebeld wordt en aan haar vragen wanneer jij weer thuis bent.
 
Ik heb het meegemaakt, ik had contact met een dame via RL, geen advertentie maar bij dame zoekt man. (swingers). We praten lang via whatsapp, en na een week of 2 vroeg ze mij enkele foto's en filmpjes van mezelf. zij had er ook gezonden. Was wel geil moet ik toegeven. Na enige tijd toch contact verbroken, wegens uitblijven van date. Een maand of 2 later opeens een bericht van haar man, dat hij haar telefoon had geïnspecteerd en foto's en filmpjes van mij had gevonden. Op een of andere wijze had hij een profiel van mijn familie op FB verkregen en maakte screenshots met de foto's en filmpjes die hij ging sturen naar FB en publiek maken als ik geen geld betaalde. Ik was doodsbang en heb hem betaald. Later probeerde hij mij nog aan te smeren dat ik zijn vrouw had zwanger gemaakt, wat niet kon, waarna ik het zeker wist dat dit een fake was. Lang getwijfeld om dit bekend te maken bij politie, maar uiteindelijk niks meer vernomen of gehoord nu 4 maanden… Klacht bij politie durfde ik niet...
 
Ik heb het meegemaakt, ik had contact met een dame via RL, geen advertentie maar bij dame zoekt man. (swingers). We praten lang via whatsapp, en na een week of 2 vroeg ze mij enkele foto's en filmpjes van mezelf. zij had er ook gezonden. Was wel geil moet ik toegeven. Na enige tijd toch contact verbroken, wegens uitblijven van date. Een maand of 2 later opeens een bericht van haar man, dat hij haar telefoon had geïnspecteerd en foto's en filmpjes van mij had gevonden. Op een of andere wijze had hij een profiel van mijn familie op FB verkregen en maakte screenshots met de foto's en filmpjes die hij ging sturen naar FB en publiek maken als ik geen geld betaalde. Ik was doodsbang en heb hem betaald. Later probeerde hij mij nog aan te smeren dat ik zijn vrouw had zwanger gemaakt, wat niet kon, waarna ik het zeker wist dat dit een fake was. Lang getwijfeld om dit bekend te maken bij politie, maar uiteindelijk niks meer vernomen of gehoord nu 4 maanden… Klacht bij politie durfde ik niet...

is bij mij ook wel eens geprobeerd maar dan op een andere manier, ik heb nooit betaald en ik heb er nooit meer wat van gehoord,
 
Klinkt als een vervelend verhaal maar.....wanneer is de laatste keer dat je iets van naakt danwel sexuele handelingen op FB hebt gezien?
Precies 😉
Op facebook wordt het direct geblokkeerd.
Maar dit is wel een bekende oplichtingstruc. Vaak vraag ik een dame die mij benaderde even te bellen.
Ik heb de meest bijzondere smoesjes voorbij zien komen maar klopte allemaal niet haha
 
Dit gedoe kan heel goed bij planners vandaan komen die zich vervelen.
Ik gebruik WA alleen bij vrouwen die ik ken.
Hebben ze een planner dan is dat meestal vanwege gebrekkige talenkennis. Die dames interesseren me niet.
Dan kun je net zo goed een sexpop kopen.

WA contact met onbekenden vermijden is het veiligst.
Apart nummer en tweede GSM is zeker aan te raden.
 
is bij mij ook wel eens geprobeerd maar dan op een andere manier, ik heb nooit betaald en ik heb er nooit meer wat van gehoord,
Ik heb een keer last gehad van gijzelsoftware.
Al zou ik er op willen reageren, had het nog geen stap verder gekomen wegens de geboden betaalmogelijkheid.
Gelukkig had ik alle fotobestanden nog op de oude PC, dus na overzetten was de schade zeer beperkt.
De les? koppel je externe schijf los om te vorkomen dat die ook meegepakt wordt.
 
Ik heb een keer last gehad van gijzelsoftware.
Al zou ik er op willen reageren, had het nog geen stap verder gekomen wegens de geboden betaalmogelijkheid.
Gelukkig had ik alle fotobestanden nog op de oude PC, dus na overzetten was de schade zeer beperkt.
De les? koppel je externe schijf los om te vorkomen dat die ook meegepakt wordt.
En vooral niet zomaar op linkjes klikken.
Maar de zijn tegenwoordig zo goed in het namaken van mailtjes van (grote)bedrijven dat je er gemakkelijk in kan trappen.
Vooral ouderen pakken ze tegenwoordig, want die geloven het makkelijker dan de jongeren.
 
Die linkjes zijn het zeker waard om te controleren. Nadeel is dat je dat met een mobieltje niet kunt omdat je daar, in tegenstelling tot een PC, niet met de aanwijzer over kunt bewegen.
 
Net zoals het e-mailadres van de afzender controleren op tikfouten of andere onlogica.
Vooral die klopt nooit inderdaad.
Maar ook onderaan de mail eens kijken waar hun hoofdkantoor zou zitten.

Veelal zie je Florida, Miami, Colorado en Washington daar staan.
Vooral dat Florida vind ik mooi want dat is een staat geen plaats 🤣
 
Dat onderschrijft mijn verdenking dat die flauwe bedreigingen uit de hoek van de planners komen die allemaal met WA werken.

Geen telefonisch contact betekent meestal alleen Bulgaars, Roemeens of Oekraiens.
Dan ben je afhankelijk van Google translate.

Opbellen is de manier om wat meer zinvolle informatie te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan