Binnenkort op canvas: Sekswerkers

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Recht voor z'n raap, maar toch ook met de nodige luchtigheid en relativering. Ik zou eigenlijk wel uren naar haar kunnen luisteren
Dat gevoel heb ik wel met een paar dvp's gehad. Dat ik er uren zou kunnen naar luisteren of praten. Sommige staan veel nuchter en volwassener in het leven, dan hun leeftijdsgenoten.
Je mist een groot deel van de ervaringen bij diegene die niet in beeld willen komen, zij die de taal niet spreken, zij die voor een pooier werken, de pooiers zelf, de klanten zelf,
Ik snap wat je wilt zeggen. Maar zouden er pooiers zijn die herkenbaar in beeld willen komen. Ik zelfs als klant zou het in ieder geval niet willen.
 
Ik snap wat je wilt zeggen. Maar zouden er pooiers zijn die herkenbaar in beeld willen komen. Ik zelfs als klant zou het in ieder geval niet willen.
Exact het punt! Mij hebben ze ook gevraagd maar ik was dan verplicht om in beeld te komen, en dat wou ik niet. Ze zouden een veel realistischer beeld hebben wanneer de mensen zelf mogen bepalen of ze herkenbaar in beeld zijn of niet. Idealiter een mix van beide. Dan zouden ze van alles wat te weten kunnen komen wanneer de privacy gegarandeerd wordt! En dan zouden er wrs wel hoeren, klanten en pooiers willen praten van alle lagen.
Maar al bij al wel een redelijk geslaagde docureeks.
 
Klopt! Ik zeg ook bijna altijd 'u' en wordt er zelfs op aangesproken dat het raar, of als 'oud' zou overkomen terwijl het gewoon een vorm van respect is 😊 klinkt gewoon veel netter!
Als 50-plusser mij bijgeschoold en werd ik bestempeld als dinnosaurus als ik de u-vorm gebruikte… mag blijkbaar enkel nog in officiële conversaties (advocatuur en dergelijke) gebruikt worden…
 
Als 50-plusser mij bijgeschoold en werd ik bestempeld als dinnosaurus als ik de u-vorm gebruikte… mag blijkbaar enkel nog in officiële conversaties (advocatuur en dergelijke) gebruikt worden…

De u-vorm mag nog steeds gebruikt worden. Volgens de Taalwijzer wordt de u-vorm in volgende gevallen gebruikt:

De u-vorm wordt traditioneel geassocieerd met beleefdheid en respect. Het is de vorm die gebruikelijk is in contacten met mensen met wie we niet vertrouwd zijn, bijvoorbeeld bij een eerste contact, of in situaties waarbij er een hiërarchische verhouding speelt, zoals in contacten met een minister.

Omdat in onze maatschappij steeds meer klemtoon ligt op gelijkheid en een informele omgang tussen mensen, wordt de u-vorm minder gebruikt dan vroeger. De u-vorm wordt de laatste decennia vooral gezien als een vorm die een zekere relationele afstand uitdrukt. Die is gebruikelijk als we iemands voornaam helemaal niet kennen of als we iemand spontaan niet met zijn voornaam zouden aanspreken.


Zodus, de u-vorm getuigt van beleefdheid en respect … maar ook van een zekere afstandelijkheid. Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest. 🥸

O ja, het is "dinosaurus" met 1 -n. 🤓
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan