Blog van Joke

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
en dat is ook precies wat ik in je waardeer, en ik denk met mij velen anderen(y)

ik ook, maar dat hebt voornamelijk te maken dat de VVD al jaren een onbetrouwbare partij is.
Het is een europees probleem. De enige dat voordeel halen uit europa zijn de rijken en multinationals. Zo kunnen zij gemakkelijker hun geld in belastingsparadijzen zetten. Bv monaco, luxemburg, zwitserland.

Kijk naar belgië we zijn een scheet groot. Maar we hebben 4 regeringen. Federaal, vlaams, waals & een brusselse. Dan nog van de duitstalige gemeenschap als je ze mee telt.

Dat zijn 4 mensen per postje die het zelde doen. Die allemaal royaal betaald worden.
 
daar is waar het in nederland ook fout gegaan is met privatisering..
wat vroeger door een man of 5 geregeld werd .
zijn nu 5 nevenfuncties voor bedacht..overal een managertje op met een goed salaris..
daar onder nog wat leidinggevend spul..met dito salaris..
en dan onderaan de ladder het werkvolk die het moet uitvoeren en verdienen uiteindelijk..
dan is het geld al bovenin blijven hangen..
en dan komen ze nog tekort ook..
moeten de tarieven omhoog..
mijn moeder heeft tot haar pensioen op de SEH gewerkt..in de dik 40 jaar dat ze dat werk deed..
was het aantal kantoorpersoneel op het ziekenhuis verviervoudigd..
dus ook de loonkosten..de overhead
gigantisch veel papierwerk en admimistratie..
ze heeft ook meerdere keren snel bij moeten springen op een aangrenzende afdeling om snel te handelen met een patient ..
die bijvoorbeeld gevallen was..
eigenlijk moest zoiets in een rapport beschreven worden..maar als er verder niks gebeurt was..dan liet ze het zo..
anders zat ze de rest van de nacht vragenlijsten in te vullen..
ik bedoel..waar gaat dat over uiteindelijk?
 
Ik hou van jullie, maar de overheid is echt waanzin daar met al die lagen.
Dat is waanzin waarom hebben wij 4 regeringen nodig 4 parlementen. Ze komen ook totaal niet overeen. Weet je 1 regering en gedaan.

Het is een verkiezingsjaar en je ziet het. Nu gaan ze hier overal in de buurt de boel in orde brengen de voetpaden de straten etc waar mensen al jaren over klagen. Ik woon nu tegen de grens met nederland en het zijn allemaal nederlandse bedrijven die het doen. Waarom? Omdat de belgische bedrijven veel te duur zijn.

Omdat ze zo zwaar belast worden op werk als nergens anders in europa.
 
daar is waar het in nederland ook fout gegaan is met privatisering..
wat vroeger door een man of 5 geregeld werd .
zijn nu 5 nevenfuncties voor bedacht..overal een managertje op met een goed salaris..
daar onder nog wat leidinggevend spul..met dito salaris..
en dan onderaan de ladder het werkvolk die het moet uitvoeren en verdienen uiteindelijk..
dan is het geld al bovenin blijven hangen..
en dan komen ze nog tekort ook..
moeten de tarieven omhoog..
mijn moeder heeft tot haar pensioen op de SEH gewerkt..in de dik 40 jaar dat ze dat werk deed..
was het aantal kantoorpersoneel op het ziekenhuis verviervoudigd..
dus ook de loonkosten..de overhead
gigantisch veel papierwerk en admimistratie..
ze heeft ook meerdere keren snel bij moeten springen op een aangrenzende afdeling om snel te handelen met een patient ..
die bijvoorbeeld gevallen was..
eigenlijk moest zoiets in een rapport beschreven worden..maar als er verder niks gebeurt was..dan liet ze het zo..
anders zat ze de rest van de nacht vragenlijsten in te vullen..
ik bedoel..waar gaat dat over uiteindelijk?
Dat is. Die mannen geven zich zelf ook massaal bonussen en een gouden handruk hier en daar.
 
Het is een Europees probleem. De enige die voordeel halen uit Europa zijn de rijken en multinationals. Zo kunnen zij gemakkelijker hun geld in belastingsparadijzen zetten. Bv Monaco, Luxemburg, Zwitserland.
Zij wel, maar de mensen die hun spaargeld op een buitenlandse rekening parkeren, (Luxemburg was populair) ontkomen niet aan het alziend oog van de belastingdienst.
 
Om aan dit gevoelige onderwerp de vraag te stellen: Weet je eigenlijk wel hoe de mensen in Europa (denk bijvoorbeeld aan Nederland, Belgie, Engeland, Portugal) in de Gouden Eeuw aan hun rijkdommen zijn gekomen?

Dan heb je het over de periode: 1575 – 1675

Dat is wel errug lang geleden! 😳

Maar vermoedelijk is dat allemaal gejat van anderen. Zo ging dat meestal in die tijd.
 
daar is waar het in nederland ook fout gegaan is met privatisering..
wat vroeger door een man of 5 geregeld werd .
zijn nu 5 nevenfuncties voor bedacht..overal een managertje op met een goed salaris..
daar onder nog wat leidinggevend spul..met dito salaris..
en dan onderaan de ladder het werkvolk die het moet uitvoeren en verdienen uiteindelijk..
Daar is dit plaatje illustratief voor.
Het moet ergens in verhaalvorm staan, met meerdere plaatjes in één beeld, misschien dat iemand dat nog ergens heeft?

raceimage7.gif
 
Zij wel, maar de mensen die hun spaargeld op een buitenlandse rekening parkeren, (Luxemburg was populair) ontkomen niet aan het alziend oog van de belastingdienst.
Tis dat dat ook bedoel als wij de gewone burger het doen worden we er op belast tot en met. Maar de ministers,rijken,multinationals, en vrienden onstspringen de dans via een achterdeurtje.

Sihame El Kaouakibi is een belgisch parlementslid die jaren lang subsidies gekregen heeft voor haar vzw lets go urban. Een dans school voor kansarme kinderen. Ze heeft verschillende subsidies gehad bv voor een nieuwe keuken voor haar vzw. Maar die keuken stond niet in haar vzw maar in een van haar apartementen die ze verhuurd. Dat apartement & andere was vermoedelijk ook met subsidie geld betaald. Ze zaten al aan 2.2 mil € vermoedelijke fraude.

Wat is er gebeurt? Mvr El Kaouakibi is in een depressie gegaan. 2 jaar lekker thuis in ziekte. Ondertussen lekker 6k per maand in de pocket. En heel lang niets meer gehoord. Na 2 jaar ofz was ze terug en wou ze 2 extra medewerkers, geen probleem. Ze heeft nooit in de bak gezeten.

Dan heb je nog oud kamervoorzitters herman de croo (vader van de premier), siegfried bracke en 4 andere top ambtenaren die op een ontwettige manier hun pensioen verhoogt hebben. Het was goedgekeurd in het parlement maar daar wist er niemand van iets.

Mnr de croo heeft wat onwettig was terug betaald. De 4 ambtenaren weet ik niet. Maar mr bracke zei nee. En ze gingen dit en dat.

Een paar dagen later In het nieuws ze gaan mr bracke niet voor de rechter brengen wat de gerechts kosten gaan hoger zijn dan het geld dat ze terug krijgen. En dat was het.
 
Het idee achter dat plaatje is hetzelfde, maar het gaat me specifiek om de tekenstijl.
Dat verhaal moet al ruim 15 jaar oud zijn, toen heb ik al eens een presentatie bijgewoond met een hele rij plaatjes die van kwaad tot erger gingen, waarbij die hierboven de laatste in de rij was.
 
Dan heb je nog oud kamervoorzitters herman de croo (vader van de premier), siegfried bracke en 4 andere top ambtenaren die op een ontwettige manier hun pensioen verhoogt hebben. Het was goedgekeurd in het parlement maar daar wist er niemand van iets.
Misschien dat iemand dat verhaal weet te vinden, ik hoorde dat een medewerker van Walmart was ontslagen vanwege diefstal of verduistering, terwijl iemand in hetzelfde bedrijf met een hoge positie één cent per persoon per salarisuitbetaling had ingehouden en op die manier een kapitaal heeft vergaard.
Terwijl dat verhaal over het personeelslid ongeveer 134 keer terug te vinden is met de zoekmachine, is die van het centenschandaal één keer is gedeeld.
Is die persoon ontslagen?
Nee, die heeft intussen een nog betere positie binnen het bedrijf...
Mnr de croo heeft wat onwettig was terug betaald. De 4 ambtenaren weet ik niet. Maar mr bracke zei nee. En ze gingen dit en dat.

Een paar dagen later In het nieuws ze gaan mr bracke niet voor de rechter brengen wat de gerechts kosten gaan hoger zijn dan het geld dat ze terug krijgen. En dat was het.
Goed om te weten. Ik heb nog een openstaande verkeersboete uit België.
Hopelijk denkt men daar hetzelfde over en gaat die in het ronde archief.
 
Volgens mij maakt Joke zelf wel uit of ze jou vraag wilt beantwoorden, nergens voor nodig om zo door te drammen.
Ik vraag me af waarom je voor Joke moet spreken. Kan ze volgens mij heel goed zelf.
Dan heb je het over de periode: 1575 – 1675

Dat is wel errug lang geleden! 😳

Maar vermoedelijk is dat allemaal gejat van anderen. Zo ging dat meestal in die tijd.
Joke, ik ben blij dat je zelf antwoord geeft en niet voor de vraag wegloopt.

Het klopt wat je zegt, maar de gevolgen van die periode zijn tot op heden aanwezig en duidelijk zichtbaar. Waar het me om gaat is dat de westerse wereld de toen gecreëerde ongelijkheid graag in stand wil houden.
Waar het misgaat tegenwoordig imo is dat het verleden tegen de huidige maatstaven wordt gelegd 😅😑😑😑
Waar het mij om gaat staat in de reactie hierboven op het antwoord van Joke.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat iemand dat verhaal weet te vinden, ik hoorde dat een medewerker van Walmart was ontslagen vanwege diefstal of verduistering, terwijl iemand in hetzelfde bedrijf met een hoge positie één cent per persoon per salarisuitbetaling had ingehouden en op die manier een kapitaal heeft vergaard.
Terwijl dat verhaal over het personeelslid ongeveer 134 keer terug te vinden is met de zoekmachine, is die van het centenschandaal één keer is gedeeld.
Is die persoon ontslagen?
Nee, die heeft intussen een nog betere positie binnen het bedrijf...
Het gaat vaak zo weg gepromveerd heet dat. Bij mijn vader op zijn oud werk hadden 3 werknemers gaten in het plafond geslagen en in de printers enz geplast. Nu zijn dat foormannen.
Goed om te weten. Ik heb nog een openstaande verkeersboete uit België.
Hopelijk denkt men daar hetzelfde over en gaat die in het ronde archief.
Tegen dat ze pakken
 
Joke, ik ben blij dat je zelf antwoord geeft en niet voor de vraag wegloopt.

Ik zie geen reden om er niet op te reageren, maar soms is het lastig om te antwoorden. Vanwege dat reacties vaak samengevoegd worden, heel irritant!

En die gouden eeuw is nooit echt gestopt, want alle rijke landen houden arme landen in stand. Mensen worden uitgebuit, er is nog steeds slavernij, grondstoffen worden weggeroofd of voor belachelijke prijzen gekocht.

Ik denk zomaar, als de rijke landen dat niet meer zouden doen en de arme landen zouden helpen om hun leven op de rails te krijgen ( wat eigenlijk heel normaal is ) er een stuk minder mensen hun geluk elders zouden gaan zoeken.
Maar zolang onze kant vd wereld alles zo goedkoop mogelijk wilt maken of inkopen tegen dure verkoop.. gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.
 
Dat zijn verstandige woorden Joke. Ik kom met enige regelmaat in die landen en zie wat daar gebeurt. Triest en treurig.
Een kanttekening, en een hele grote hobbel, het bestuur in die landen, meestal corrupt, vooral bezig met zelfverrijking. De bijdrage van de grootmachten (Rusland, China en "het Westen") daarbij is ook niet positief. Die steunen een ieder die hun belangen wil dienen. Corrupt en ondemocratisch etc. is dan niet van belang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan